راهکارهای ساده برای ایجاد دکوراسیون شاد :

شاید شما هم جزء آن دسته از افرادی باشید که وقتی از خواب بیدار می شوید، احساس می کنید خانه شما برایتان کسل کننده شده است و دوست دارید که به خانه جدیدی بروید و یک دکوراسیون جدید را تجربه کنید. پیشنهاد ما این است که با استفاده از چند تغییر ساده محیط خانه خود را گرمتر و دلچسب تر کنید.

راهکارهایی که از طریق آن می توانید خانه ای شاد داشته باشید :

استفاده از رومیزی هایی با رنگ های شاد :

اگر در خانه خود میزهای سفید و شیشه ای دارید، بهتر است بدانید که این میزها خانه شما را سرد و بی روح خواهند کرد. از این رو برای میزهای کوچک یا بزرگی که در منزل خود دارید، از رومیزی هایی با رنگ های قرمز، آبی، زرد و قهوه ای یا ترکیبی از آنها استفاده کنید و از این طریق ظاهر خانه خود را گرم تر کنید. برای مثال می توانید با رومیزی های آینه کاری، چهل تکه، قلم کار و سنتی میز های خود را تزئین کنید. زیرا این نوع رومیزی ها بسیار متنوع و شاد هستند و شما می توانید با کمترین هزینه آنها را تهیه کنید.

استفاده از شمع های تزئینی :

شمع های تزئینی و زیبا که امروزه در بازار موجود است، ایده بسیار مناسبی خواهد بود که با استفاده از آنها می توانید شکل زیبایی را به دکور خانه خود ببخشید. در صورتی که به کارهای هنری علاقه دارید، می توانید با خرید پارافین و یک کتاب راهنمای شمع سازی، خود شما شمع های زیبایی را تهیه کنید و در داخل شمعدان های فانتزی و شیک قرار دهید و از آنها برای تزئین میز ناهار خوری استفاده کنید. شما این امکان را دارید که با روشن کردن این شمع ها محیط شاعرانه ای را در خانه خود ایجاد کنید. حتی می توانید در هنگام ساخت شمع از چند قطره اسانس استفاده کنید تا در زمان روشن کردن آن فضای خانه شما را خوشبو کرده و بوی ماندگی را از این طریق از بین ببرید.

وجود تابلو های شاد :

همان طور که می دانید دیوار هایی که به شکل لخت و سفید باشند، باعث می شود تا فضای بی روح و سردی در خانه شما ایجاد شود. از این رو می توانید با نصب چند تابلو هنری با قاب های زیبا که با دکوراسیون خانه شما هماهنگی دارند، دیوارهای منزل خود را تزئین کنید. استفاده از تابلو های رنگ روغن، تابلوهای گل چینی، تابلوهای پولک دوزی، سرمه دوزی و… ایده زیبایی خواهد بود که می توانید با توجه به بودجه و خلاقیت خود آنها را تهیه کنید. حتی وجود قاب های بزرگی که با عکس های خانوادگی پر شده اند هم زیبایی خاص خود را خواهد داشت. برای مثال عکس عروسی یا عکس فرزندان خود را قاب کنید و برای تزئین دیوارها ار آنها استفاده کنید.

یک پیشنهاد خلاقانه که نیاز به ذوق بیشتری دارد این است که گلهایی که در طبیعت وجود دارند را چیده و آنها در در لای کتاب قرار داده تا خشک شوند و در نهایت آنها را روی مقوای تیره یا یک پارچه مخمل بچسبانید و آنها را در داخل یک قاب شیشه ای قرار دهید.

وجود میز یادگاری ها :

یک کار جالب که می تواند در شاد سازی خانه شما نقش مهمی داشته باشد، استفاده از یک میز کوتاه است که شما می توانید بر روی آنها عکس های خاطره انگیز خانواده و دوستان خود را قرار دهید. بدون شک در داخل آلبوم شما عکس های زیبایی از خانواده تان وجود دارد که در مناسب های مختلف مانند تولد، مسافرت و سالگرد های خاطره انگیز گرفته شده است و شما می توانید آنها را به سلیقه خود انتخاب کنید و در داخل قاب قرار داده و بر روی این میز بگذارید. انداختن یک رومیزی زیبا و متناسب با میز و دکوراسیون منزل، می تواند نقش مهمی در زیبایی سازی این ایده داشته باشد. انجام این کار علاوه بر تزئین خانه شما، به زنده شدن خاطرات و لحظه های شیرینی که با خانواده و دوستانتان داشته اید هم کمک می کند.

 

استفاده از رنگ ها :

یک ایده دیگر برای اینکه دکوراسیون منزل شما سرشار از شادی و سرزندگی باشد، استفاده از جادوی رنگ ها است و شما می توانید رنگ ها رابه گونه ای در کنار هم بچینید که از این طریق بتوانید شادترین خانه دنیا را داشته باشید. البته استفاده از رنگ ها قواعد خاصی دارد که شما باید آنها را رعایت کنید تا حس شادی در خانه شما جریان داشته باشد و بتوانید بعد از یک روز کاری شلوغ و خسته کننده انرژی از دست رفته خود را به دست آورید. شما این امکان را دارید که با رنگ ها بازی کرده و رنگ های مختلف را انتخاب کنید. اما بهتر است از رنگ های تند مانند نارنجی، زرد، قرمز و… که دارای تناژ گرم هستند، استفاده کنید. زیرا این رنگ ها جزء رنگهایی هستند که می توانید برای القای حس شادی روی آنها حساب کنید.

نکته مهم این است که باید مراقب ترکیب رنگ ها باشید. برای مثال اگر از ترکیب رنگ زرد و نارنجی در دکوراسیون استفاده می‌کنید، فراموش نکنید که باید به سراغ تناژ گرمی از رنگ بروید، تا به دکوراسیون خانه شما حس سردی را القا نکند. اما اگر در چیدمان منزل خود در کنار رنگ نارنجی از رنگ قرمز یا سبز استفاده کنید، خواهید دید که حس دلنشین شادی در خانه شما جاری خواهد شد.

استفاده از پرده های گلدار :

همان طور که می دانید پرده ها نقش مهمی در دکوراسیون منزل شما دارند و به خانه شما هویت می دهند. از این رو برای داشتن یک خانه با هویت شاد، بهتر است از پرده های گل دار استفاده کنید. در صورتی که فضای خانه شما کوچک است، نگران نباشد، زیرا شما می توانید از طرح های گلدار خلوت استفاده کنید. اما اگر خانه بزرگ دارید با توجه به سلیقه خود و دکوراسیون فضا از طرح های گلدار درشت و شلوغ بهره بگیرید. حتی اگر پرده اتاق شما ساده است و شما به فکر ایجاد نشاط در محیط هستید، بهتر است از یک نوار گلدار برای جمع کردن پرده استفاده کنید.

وجود وسایل گرد:

از خطوط منحنی برای شادتر شدن فضای خانه خود بهره بگیرید و هرگز به سراغ خطوط زاویه دار نروید. برای مثال از مبلمانی برای اتاق نشیمن استفاده کنید که دارای فرم منحنی با حاشیه و زوار های گرد باشد. حتی شما این امکان را دارید که میز، پیش دستی ها و صندلی های اتاق نشیمن را هم به شکل منحنی انتخاب کنید. زیرا خطوط منحنی و گرد کمک می کنند تا خانه ای شاد و دلنشین داشته باشید.

استفاده از گلدان گل در فضای خانه :

وجود گل ها در خانه شما باعث می شوند تا حس شادی و سرزندگی ایجاد شود. به همین علت پیشنهاد می کنیم در گوشه و کنار خانه خود از گلدان هایی پر از گل استفاده کنید. برای مثال می توانید یک گلدان پر از گلهای میخک که دارای ماندگاری خوبی هم هستند را روی یک میز عسلی در اتاق نشیمن  قرار دهید. 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید