دکوراسیون دیوارها :

بهتر است بدانید که دیوارهای منزل شما باید جلوه زیبایی داشته باشند و شما می توانید از طریق وسایل تزئینی دیوارها را دکوراسیون نمایید. فراموش نکنید که از دیوار منزل نباید برای انبار کردن وسایل استفاده کنید، بلکه باید به روش ها مختلف و بهترین شکل نمایش داده شوند.

طبقات دکوری :

نمایش دادن وسایل دکوری، کتاب ها و حتی عکس ها ایده جالبی برای دکوراسیون دیوار های خالی منزل شما می باشد. برای انجام این کار می توانید طبقاتی چوبی را بر روی دیوار نصب کنید و از طریق گچ بری های زیبا دور آن را تزئین نمایید.

تقسیم کردن به صورت افقی :

در صورتی که فضای منزل شما کم می باشد، می توانید از طریق نصف کردن دیوار به شکل افقی، از یک دیوار به دو منظور استفاده کنید. برای مثال اتاق بازی فرزند خود را با اتاق کار خود یکی کنید و از قسمت بالایی دیوار برای قرار دادن وسایل کار خود بهره بگیرید و قسمت پایینی دیوار را به وسایل کودک خود اختصاص دهید.

انباری دیواری :

در صورتی که در خانه خود فرورفتگی هایی در داخل دیوار دارید که از آن استفاده چندانی نمی شود، پیشنهاد می کنیم که این بخش از دیوار را تبدیل به محلی برای قرار دادن و نگهداری وسایلی مانند حوله ها،رو تختی ها، بطری ها و … کنید. بهتر است برای اینکه نمای زیباتری در این دیوار ایجاد کنید از چوب و شیشه های شیک و زیبا بهره بگیرید.

نصب تخته سیاه :

یکی از دیوارهای منزل خود را با نصب یک تخته سیاه تبدیل به فضایی کنید که اعضای خانواده بتوانند کارهای خود را روی آن یادداشت کنند. برای ساخت تخته سیاه از یک صفحه چوبی بزرگ، با رنگ سیاه استفاده کنید. شما می توانید این تخته سیاه را با توجه به تعداد اعضای خانواده خود تقسیم بندی کرده تا هر کس بتواند کارهای خود را روی آن بنویسد. 

تاقچه های متفاوت :

پیشنهاد دیگری که برای تزئین زیبا و متفاوت دیوارهای خالی منزل شما داریم این است، که تاقچه هایی در اندازه و ارتفاع های مختلف روی دیوار نصب کنید و از آنها برای قرار دادن وسایل تزئینی استفاده کنید. بهتر است از رنگ های روشن برای این دیوار استفاده کنید تا وسایل مورد نظر شما جلوه بیشتری پیدا کنند.

ایجاد فضای کاربردی :

می توانید گوشه ای از یک دیوار را تبدیل به مکانی زیبا و کاربردی نمایید. برای مثال فضایی کوچک در کنار شومینه ایجاد نمایید تا از این محل برای ذخیره هیزم و وسایل مربوط به شومینه استفاده کنید. یادتان نرود که رنگ های روشن بسیار مناسب این فضا خواهد بود.

استفاده مفید از دیوار :

اگر اتاق شما کوچک است و برای قرار دادن وسایل خود فضای زیادی در اختیار ندارید، می توانید بعضی از وسایل را در دیوار جاسازی کنید. برای مثال فضایی را در دیوار برای قرار دادن میز اتو و اتو بسازید.

ایجاد کتابخانه :

یادتان نرود که کل دیوار خالی منزل را تبدیل به کتابخانه نکنید. زیرا ایجاد یک فضای سراسری برای قرار دادن کتاب ها چندان کار جالبی نخواهد بود. شما می توانید با ایجاد یک فرورفتگی در بین این فضا نه تنها نمای زیبایی ایجاد کنید، بلکه از فضای بالای این فرورفتگی برای قرار دادن وسایل مورد نیاز خود استفاده کنید. انجام این کار علاوه بر اینکه زیبایی بی نظیری در دیوار منزل شما ایجاد می کند، فضای زیادی را در اختیار شما قرار می دهد تا از آن برای نگهداری وسایل خود استفاده کنید.

مرکز توجه آشپزخانه :

در صورتی که دیوار بدون استفاده ای در فضای آشپزخانه منزل خود دارید، آن دیوار را طبقه بندی کنید و وسایل و گلدان های تزئینی را روی آنها قرار دهید و از این طریق یک دیوار را به مرکز توجه آشپزخانه خود تبدیل کنید.

دیوار نمایشی :

یک ایده زیبا و چشمگیر برای دیوار های خالی منزل شما این است که آن را تبدیل به نمایشگاهی از آثار هنری نمایید. این آثار هنری می تواند عکس های و نقاشی های اعضای خانواده شما باشد. بهتر است یک ورقه نازک فلزی بر روی دیوار نصب کنید و عکس ها و نقاشی ها را روی آن چسبانده یا مگنت کنید.

دیوار چند منظوره :

یک دیوار از منزل را که نزدیک به درب ورودی می باشد، را برای قرار دادن وسایل خود استفاده کنید. برای مثال می توانید این دیوار را به محلی برای رخت کن و قرار دادن کفش تبدیل کنید. برای انجام این کار یک چوب بلند را به همراه آویزهایی بر روی دیوار نصب کنید و از آن برای قرار دادن لباس ها استفاده کنید. می توانید از کابینت های کوتاه و بدون در برای قرار دادن کفش های خود و اعضای خانواده استفاده کنید.

محلی برای استراحت :

برای ایجاد تحول در فضای خانه خود می توانید از دیوارهای خالی برای ساخت و ایجاد یک گوشه دنج استفاده کنید. البته فراموش نکنید که یک فرد طراح می تواند کمک زیادی در این زمینه به شما بکند. شما این امکان را دارید که یک فضای زیبا و آرامش بخش را ایجاد کنید و در طول روز در این فضای آرام و راحت به استراحت و مطالعه بپردازید. برای استفاده بهینه از این فضا می توانید از یک تخت که در قسمت پایین خود دارای کشو است، استفاده کنید تا از این طریق بتوانید وسایل مختلف خود را داخل آن نگهداری کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید