ایده هایی برای ایجاد دکوراسیون زمستانی :

همان طور که می دانید همه ما در فصل زمستان به سراغ کمد لباس های خود رفته و همه لباس های تابستانی و خنک جمع کرده و جایی برای لباس های زمستانی و پشمی باز می کنیم و خود را برای روزهای سرد و برفی آماده می کنیم. اما بخش اندکی از افراد هستند که هم زمان با تغییر کمد لباس ها، به فکر تغییراتی در دکوراسیون خانه خود بوده و خانه ای زمستانی و دلچسب را ایجاد می کنند. در صورتی که شما هم دوست دارید در فصل زمستان تغییراتی در دکوراسیون منزل خود ایجاد نمایید، پیشنهاد می کنیم تا به نکات و ایده های ارائه شده توجه داشته باشید.

تعویض رنگ‌های گرم با رنگ‌های سرد :

مسلما” برای همه ما این امکان وجود ندارد که با تغییر فصل بتوانیم رنگ دیوارهای منزل را تغییر دهیم تا با استفاده از این رنگ ها به گرمای خانه و ایجاد فضایی گرم و نرم کمک کنیم. اما در عوض می توانید با ایجاد تغییراتی کوچک در رنگ آمیزی اشیای کوچک‌ تر خانه از میزان سردی فضای خانه کم کنیم. اولین پیشنهاد ما این است که در فصل سرما تا حد امکان از پرده‌های ضخیم با رنگ‌های نارنجی، کرم، قهوه‌ای یا ترکیبی از نارنجی، زرد و قهوه‌ای استفاده کنید. اما اگر امکان تغییر دادن پرده های منزل را ندارید، می توانید پشت شیشه‌ها را با ملحفه‌های قدیمی بپوشانید. یک تغییر کوچک اما کارساز این است که رنگ کوسن‌ها را گرم و شاداب کنید و حتی وجود گل‌ها و گیاهان قرمز و نارنجی در خانه بسیار به این تغییرات کمک می کند. شما می توانید در اتاق نشیمن یا ناهارخوری از یک تابلو یا مضمون روز آفتابی و گرم استفاده کنید. وجود همه این ایده ها در کنار هم به شما کمک می کند تا در روزهای سرد زمستان کمتر احساس سرما، دلتنگی و کم ‌تحرکی داشته باشید.

تغییر در دکوراسیون اتاق خواب :

اتاق خواب شما از مهم ترین بخش هایی است که در فصل زمستان دچار تغییرات فراوانی می شود. همان طور که روز های گرم تابستان سپری شده و وارد روزهای سرد زمستان می شوید، بهتر است روتختی، ملحفه‌های پنبه‌ای و خنک و پتوهای تابستانی را با روتختی و ملحفه‌های پشمی و پتوهای مناسب فصل زمستان عوض کنید. در صورتی که این کار را انجام ندهید مجبور می شوید که برای گرم شدن در تمام مدت شب بیش از حد مجاز از گرمای وسایل گرمایشی استفاده کنید. البته بهتر است بدانید که انجام این کار در دراز مدت باعث به وجود آمدن ضررهای زیادی برای شما می شود. بنابراین بهتر است علاوه بر تعویض پرده‌ها و ضخیم کردن آن‌ها به تختخواب خود نیز توجه کنید.

وجود شمع و عطر در فصل سرما :

یکی دیگر از مواردی که در فصل زمستان به فضای خانه شما گرما می بخشد، استفاده از نورشمع یا نورهای زرد رنگ در خانه است. استفاده از این نورها باعث تداعی شدن نور گرم خورشید در روزهای زمستانی می‌شوند که آفتاب بیشتر ساعات روز را پشت ابرها پنهان می‌ماند. شما می توانید با استفاده از شمع در بخش‌های مختلف خانه مانند روی اپن آشپزخانه، میز ناهار خوری، اتاق خواب و اتاق نشیمن و… می‌توانید به ایجاد فضایی گرم و صمیمانه در روزهای زمستانی کمک  کنید. حتی شما می توانید از طریق عطرهای گیاهی با طبع گرم مانند بوی گرم دارچین و قهوه در روزهای زمستانی فضای دلچسبی در خانه خود ایجاد نمایید. بهتر است کمی از عطر یا اسانس این ۲ گیاه خوشبو را در بخشی از خانه خود بگذارید تا فضای خانه را آغشته کند.

پوشاندن کفپوش ها :

در صورتی که کف منزل را با کف پوش تزئین نموده اید، بهتر است که در فصل زمستان بخشی از آن را بپوشانید. چندان اهمیتی ندارد که از چه نوع کفپوشی برای کف استفاده کرده اید. زیرا آنچه اهمیت دارد این است که بخشی از آن را که پررفت‌ وآمدترین محل برای اعضای خانواده محسوب می‌شود را با فرش، موکت یا یک قالیچه کوچک بپوشانید. البته بهتر است که این قالیچه یا فرش از رنگ‌های گرم نظیر قهوه‌ای، کرم، شکلاتی، نارنجی، زرد یا قرمز تشکیل شده باشد. زیرا نه تنها به خانه شما جلوه می‌بخشد، بلکه موجب افزایش میزان گرمای خانه می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید