ایده نو برای اتاق کار ایده ال

ایده هایی برای خلق اتاق کار ایده ال

در صورتی که قصد دارید به امور کاری خود در فضای منزل بپردازید و حجم کار شما بالاست، بهتر است برای اینکه بتوانید ساعاتی را مشغول کار شده و در انجام کارهای خود راحت باشید، یک فضای کاری کامل  را ایجاد کنید. البته فراموش نکنید که برای خلق یک اتاق کار ایده ال باید عناصری را در نظر گرفته و با توجه به آنها به تدارک فضای کاری مورد نظر بپردازید. از این در این مقاله سعی می کنیم مهم ترین نکانی که باید در دکوراسیون اتاق کار رعایت کنید را مطرح کنیم.

وجود تکنولوژی در اتاق کار

همان طور که می دانید باید در فضای کار خود به صورت کامل احساس راحتی کرده و هرگز به صورت طولانی نباید منتظر چیزی باشد و باید در انجام کارهای خود سرعت داشته باشید. به همین خاطر مهم ترین کاری که باید برای محل کار خود انجام دهید، وجود اینترنت، آن هم با سرعت بالا می باشد. پیشنهاد می کنیم برای اینکه از شر سیم و کابل در فضای کاری خود خلاص شوید، از اینترنت بی سیم استفاده کنید. البته فراموش نکنید که نبود سیم در اتاق کار شما می تواند به زیبایی دکوراسیون فضا هم کمک کند.

صندلی راحت
بهتر است بدانید که اتاق کار شما متفاوت از اتاق غذاخوری و آشپزخانه بوده و به همین دلیل باید صندلی که برای اتاق کار خود انتخاب می کنید، متفاوت از صندلی های اتاق غذاخوری باشد. شما این امکان را دارید که از صندلی های شیک و زیبا برای اتاق غذاخوری استفاده کنید تا بتوانید فضایی خوشایند و لذت بخشی را ایجاد کنید. اما برای اتاق کار خود باید از صندلی استاندارد و مناسبی استفاده کنید. زیرا در بازه زمانی طولانی نشستن روی یک صندلی نامناسب باعث می شود تا کمر شما دچار ناراحتی شده و باعث آزار شما خواهد بود. به همین خاطر توصیه ما این است که در زمان خرید صندلی، کاملا دقت کرده و نمونه استاندارد آن را تهیه کنید.

انتخاب لپ تاب یا کامپیوتر
شما می توانید از کامیپوتر برای انجام کار های خود استفاده کرده یا در صورت تمایل از لپ تاپ کمک بگیرید. اما اگر میز شما کوچک است و می خواهید فضای بیشتری را در اختیار داشته باشید، بهتر است از لپ تاپ استفاده کنید. زیرا نه تنها فضای کمتری را اشغال می کند، بلکه بسیار پیشرفته بوده و می توانید اطلاعات بیشتری را در آن ذخیره کنید. البته فراموش نکنید که به دلیل قابل حمل بودن لپ تاپ، به راحتی می توانید آن را جابه جا کرده و پیشنهاد می کنیم از آن استفاده کنید.  

استفاده از دستگاه های مختلف
شما می توانید در اتاق کار خود از دستگاه های مختلفی مانند فکس، تلفن، پرینتر و اسکنر استفاده کنید. اما بهتر است با توجه به نوع کسب و کاری که دارید، مشخص کنید که کدام یک از این دستگاه ها مورد نیاز شما بوده و از آن برای اتاق کار خود بهره بگیرید. در واقع ممکن است وجود همه این وسایل در اتاق کار شما نیاز نباشد و تنها با یک یا دو دستگاه کار شما انجام شود. البته پیشنهاد می کنیم تا جایی که امکان دارد از دستگاه های چند کاره استفاده کنید تا فضای کمتری را اشغال کنند.

میز کار مناسب
بهتر است بدانید از مهم ترین عنصری که باید در اتاق کار خود به آن توجه داشته باشید، میز کار مناسب است. در واقع میز کار ایده ال میزی است که سطح کامل و فضاهای ذخیره سازی متعدد برای جای دادن اوراق مختلف را نیز داشته باشد. البته در صورتی که فضای اتاق کار شما مناسب است، می توانید از میز کمکی با فضاهای ذخیره سازی متعدد در کنار میز اصلی کمک بگیرید.
 
وسایل سازماندهی
بهتر است بدانید که در اتاق کار باید از ابزار هایی برای سازماندهی کمک بگیرید تا کار شما مرتب و بدون اشکال انجام شود. وسایلی مانند لیوان قلم ها، گیره کاغذ، دفترچه یادداشت روزانه، گیره های آهن ربایی و… جزء ابزار هایی هستند که از طریق آن می توانید به سازماندهی بیشتر فضای کاری خود دست پیدا کنید.  

اتاق کار راحت
همان طور که می دانید راحتی اتاق کار از فاکتور هایی است که باید به آن توجه داشته باشید و سعی کنید فضایی آرام و البته راحت  را در اتاق کار خود ایجاد کنید.

ایجاد فضای بایگانی
بهتر است در فضای کار خود به میزان کافی فضاهای ذخیره سازی را ایجاد کنید. در واقع وجود این فضا به شما کمک می کند تا اتاق کارتان همیشه مرتب بوده و وسایل شما به شکل سازمان یافته قرار بگیرند. دلیل این کار هم این است که یک اتاق کار زمانی مرتب است که هر وسیله ای برای خود جایی داشته باشد. به همین خاطر از فضاهای ذخیره سازی مانند کمد، کشو، طبقه، قفسه و فایل به اندازه کافی در فضا اتاق کار خود استفاده کنید.

تفکیک فضا
در صورتی که فضایی که برای کار خود در نظر گرفته اید، در گوشه اتاق نشیمن قرار دارد، بهتر است این فضا را کاملا خصوصی کرده و تا جایی که امکان دارد آن را تفکیک کنید. از این رو پیشنهاد می کنیم برای تعریف فضا از جدا کننده های مخصوص مانند پارتیش استفاده کنید. در واقع برای فضای کاری خود یک حریم تعریف کرده و آن را به صورت کامل تفیک کنید.

ایجاد دکوراسیون شاد

در صورتی که اتاق کار شما از نور طبیعی برخوردار است، می توانید با توجه به سلیقه خود از گیاهان شاداب استفاده کنید. حتی می توانید با کمک رنگ های روشن در فضا، دکوراسیون دلباز و شادی را ایجاد کنید. استفاده از رنگ های شاد و گیاهان شاداب باعث می شود تا شما در اتاق کار خود خسته نشده و تاثیر مخرب بر بازدهی کار شما نداشته باشد.
 
فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید