ایده های کاربردی برای تغییر مبلمان

ایده های کاربردی برای تغییر مبلمان

شاید شما هم جزء آن افرادی باشید که قصد تغییر مبلمان خانه خود را دارید، اما با وجود قیمت های نجومی آنها از این کار منصرف شده باشید. بهتر است بدانید که  شما می توانید ظاهر مبلمان خود را تغییر دهید و اولین گزینه ای که برای تغییر ظاهر مبلمان به شما پیشنهاد می کنیم، تعویض روکش آنها می باشد. انجام این کار علاوه بر اینکه کاملا” به صرفه خواهد بود، بلکه با تنوع پارچه ها می توانید ایده های خوبی را اجرا نمایید. در واقع با استفاده از ایده هایی که با انجام این کار به ذهن شما می رسد می توانید چیدمان خانه خود را تغییر داده و مبلهایی را طراحی کنید که در هیچ مرکز خریدی پیدا نمی شود. به همین خاطر در این مقاله سعی کردیم چند ایده کاربردی را مطرح کنیم تا از آنها برای تغییر رویه مبلمان منزل خود استفاده کنید.

بازی با رنگ ها

در صورتی که خانه ای بزرگ دارید و فضایی که برای قرار دادن مبلمان تعیین کرده اید، بسیار مناسب و کافی است، دیگر نباید نگران به کاربردن رنگ ها باشید و می توانید با خیال راحت مبل هایی با رویه رنگی را در این فضا قرار دهید. حتی می توانید در این فضا از رنگ های تند و زنده هم استفاده کنید. نکته مهم این است که مبل های رنگی در صورتی خانه شما را کاملا” به سبک مدرن تبدیل می کنند که دیوارهای خانه روشن و ساده باشند. اما اگر رنگ دیوارهای خانه شما تند و گرم می باشد، بهتر است به سراغ مبل های شاد و رنگی نروید.

ایجاد آرامش با رنگ های سرد

در صورتی که در خانه خود به دنبال آرامش هستید و آن را به هر چیزی ترجیح می دهید، بهتر است در انتخاب رنگ برای رویه مبل ها از رنگ های سرد استفاده کنید. زیرا بهره گیری از رنگ های گرم برای افرادی که تنها به فکر آسایش و سکون هستند، اصلا” مناسب نبوده و مانع ایجاد آرامش در خانه شما می شود. البته پیشنهاد می کنیم با استفاده از پارچه های مختلف که دارای بافت های خاص هستند، رنگ های بیشتری را به خانه خود اضافه کنید و مانع کمبود رنگ در هر فضایی شوید. اما اگر رنگ دیوار ها و پرده های منزل را هم از رنگ های سرد انتخاب نموده اید، باید بافت پارچه های مبل و کوسن ها را کمی ضخیم تر انتخاب کنید تا بتوانید جلوه خانه خود را افزایش دهید. یادتان نرود که بافت ها در هر خانه ای باعث ایجاد شخصیت خاص خواهند شد.

استفاده از رویه راه راه

همان طور که می دانید طراحی راه راه در گذشته بسیار مورد توجه قرار می گرفت، اما بعد از آن تنها رویه مبل ها با این طراحی مد بود. در واقع رویه مبل ها با خط های کشیده عمودی و افقی که دارای رنگ های کرم و قهوه ای بودند، وارد بازار شدند. البته امروزه باز هم طراحان داخلی از خط های موازی در دکوراسیون خود استفاده کرده و این طراحی بیشتر در مبل هایی که دارای راه راه های پهن و رنگ های ملایم هستند، دیده می شود. در واقع می توان رویه مبل ها را از همین روش تهیه کرد و با وجود آن ها فضای خانه را گرم و صمیمی کنید. زیرا این رویه ها که دارای خط های موازی هستند، با هر دکوراسیونی به راحتی هماهنگ می شوند و حتی می توان از طیف رنگ های ملایمی که در رویه مبل ها وجود دارد، برای رنگ بخشیدن به قسمت های دیگر خانه استفاده کرد.

تمرکز روی طراحی ساده

در صورتی که می خواهید از رنگ های مختلف برای رویه مبل ها بهره بگیرید، بهتر است به تعداد مبل ها هم توجه کامل داشته باشید. در واقع یک اصل مهم در طراحی بین پیروان سبک ساده گرایی و مینی مال ها در معماری وجود دارد که می گوید>> کمتر، غنی تر است<<. اگر در زمان طراحی دکوراسیون تمایل داشتید که روی یک رنگ خاص مبل تاکید داشته باشید، بهتر است این اصل را هم در نظر بگیرید. معنای این اصل این است که هر چه تعداد مواردی که روی آن تاکید می کنید کمتر باشد، آنگاه زیبایی بیشتری را شاهد خواهید بود. پیشنهاد می کنیم که اگر در خانه شما از رنگ های زیادی استفاده نشده است، از این روش بهره بگیرید و با وجود یک مبل تک رنگ به خانه خود جلوه دهید.

استفاده از پارچه گلدار

بهتر است بدانید که همان اندازه که برای استفاده از رنگ ها نباید ترس داشته باشید، برای بهره گیری از پارچه های گلدار هم نباید بهراسید. استفاده از پارچه های شلوغ و گلدار را باید با توجه به روحیات خود انتخاب کنید و تنها در صورتی که اعضای خانواده شما چندان آرام نبوده و به فکر آسایش طلبی نیستند، می توانید از این پارچه ها استفاده کنید. در واقع اگر خانه شما همیشه شلوغ و پر از جمعیت است، می توانید برای رویه مبل ها از پارچه های گلدار استفاده کنید. بهتر است بدانید که این نوع از رویه مبل ها باعث می شود تا خانه شما ظاهری شیک پیدا کرده و نمایان گر این است که شما شخصیتی شاد و سر زنده دارید.

استفاده از رنگ سبز

انتخاب مبلمانی با رویه سبز برای افرادی که دارای انرژی کمی هستند، بسیار مناسب است. حتی می توان گفت افرادی که تمایل به ایجاد فضاهای شرقی دارند، از رنگ سبز برای دکوراسیون خود استفاده می کنند. بهتر است بدانید که در باور شرقی ها رنگ سبز نشانه شادابی و نشاط خواهد بود. البته توجه داشته باشید که در استفاده از رنگ سبز مانند هر چیز دیگری در دکوراسیون نباید اغراق کنید و هرگز همه وسایل و رویه مبلمان را سبز نکنید، بلکه با کمک رنگ سبز ملایم هم می توانید به هدفتان برسید. در این حالت بهتر است رنگ دیوارها را لیمویی یا نارنجی کمرنگ کنید تا با کمک این ترکیب رنگی که در دکوراسیون خانه خود ایجاد کرده اید، انرژی را در خانه خود دو برابر کنید.

استفاده از تضاد ها

در یک اتاق نشیمن اگر بخواهید همه مبل ها را با یک رنگ انتخاب کنید، بدون شک اتاقی دلگیر و کسالت بار خواهید داشت. از آنجایی که خانه های امروزی اکثرا کوچک هستند، از این رو طراحان دکوراسیون داخلی با کمک یک ایده ناب، مبل ها را با رنگ های متضاد در کنار هم قرار می دهند. البته نکته مهم این است که باید هارمونی رنگ ها و حتی تضاد آنها در کنار هم به درستی صورت بگیرد و از رنگ هایی در کنار هم استفاده کنند که در فضای خانه ناهمگون نبوده و باعث شلوغ نشان دادن منزل شما نشوند. توصیه ما این است که هارمونی یا تضاد رنگ ها را به خوبی رعایت کنید، زیرا در صورت اشتباه نمی توانید با هیچ ترفندی آن را درست کنید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید