ایده های کاربردی برای دکوراسیون اتاق نشیمن :

اگر شما هم جز آن افرادی هستید که به فکر نو نوار کردن اتاق نشیمن منزل خود هستید، پیشنهاد می کنیم تا به ایده هایی که مطرح می شود توجه داشته باشید و از آنها برای یک تغییر دکوراسیون زیبا در اتاق نشیمن خود استفاده کنید.

برطرف کردن نیازها :

یادتان نرود که باید قبل از چیدمان اتاق نشیمن از خود بپرسید که در این اتاق به چه چیز هایی نیاز دارید و بر طبق نیاز های خود به دکوراسیون این فضا بپردازید. برای مثال اگر مهمان های زیادی برای شما می آید، بهتر است از میز و مبلمانی استفاد کنید که به راحتی قابل جابجا کردن باشد. حتی می توانید از بوفه یا کمدهای بدون در گوشه اتاق بهره بگیرید، تا انواع پیش دستی و وسایل پذیرای را در آن قرار دهید. با انجام این کار شما به وسایلی که در این اتاق نیاز دارید، به راحتی دسترسی خواهید داشت. 

توجه به جزئیات :

یادتان باشد که برای زیبا تر شدن اتاق نشیمن باید به جزئیات توجه  داشته باشید. باید به تمام قسمت ها نگاه دقیقی داشت، از رنگ در و دیوار گرفته تا سقف و وسایلی که در تزئین گوشه و کنار خانه به کار می برید. باید سعی کنید که تمام جزئیات اتاق نشیمن را با وسایل بزرگ اتاق هماهنگ سازید.

طبقه بندی کردن وسایل :

یک ترفند زیبا در اتاق نشیمن این است که طرح ها را در لایه ها و طبقه های مجزا قرار دهید. انجام این را باید فارغ از هر سلیقه ای انجام دهید. برای مثال روی میز جلوی مبل یک سینی قرار دهید و در داخل سینی از وسایل تزئینی مانند گلدان و در داخل آن از گل استفاده کنید. ایده دیگر این است که بر روی تاقچه، انواع وسایل دکوری را در چند طبقه روی هم قرار دهید یا روی فرش، یک لایه فرش یا پوست تزئینی بیندازید.

به کار گیری سلیقه :

همن طور که می دانید طراحی خانه شما نشان دهنده نگاه و شخصیت شما می باشد. از این رو با جسارت کاملا کارهایی که مد نظرتان است، را انجام دهید و از سلیقه خود در طراحی اتاق نشیمن استفاده کنید. می توانید هر وسیله ای که دوست دارید و مطابق سلیقه شما را انتخاب کنید و در اتاق نشیمن منزل قرار دهید. خانه خود را به هر سبکی که دوست دارید تزئین کنید و در اتاق نشیمن از مبلمان، وسایل دکوری، رنگ و طرح هایی که نشان دهنده شخصیت و روحیه شما می باشد، استفاده کنید. برای مثال اگر شما دوست دارید در اتاق نشیمن از رنگ صورتی استفاده کنید یا این اتاق را به گالری عکس تبدیل نمایید، می توانید این کار را به راحتی  انجام دهید. زیرا اگر طرح و رنگی باب سلیقه شماست، بهتر است بدون ملاحظه کاری آن را در فضای مورد نظر خود اجرا کنید.

ایجاد صمیمیت در اتاق نشیمن :

در صورتی که شما بیشتر زمان خود را با دوستانتان به صورت دورهمی های ساده و خودمانی سپری می کنید، بهتر است که اتاق نشیمن را به همان ترتیب چیده و تزئین کنید. اجازه دید تا حس صمیمیت در تمام وسایل شما دیده شود. برای مثال از مبلمان نرم و راحت استفاده کنید. حتی وجود رنگ های متنوع باعث می شود تا اتاق نشیمن منزل خودمانی به نظر برسد. از خرید وسایل شیک و مجلل که باعث می شود فضای راحت اتاق نشیمن را خدشه دار کند، پرهیز کنید.

 

دکوراسیون با وسایل موجود :

برای صرفه جویی در هزینه ها بهتر است از هر آنچه که در اختیار دارید به نحوه احسنت استفاده کنید. برای مثال از بشقاب هایی که دیگر از آنها استفاده نمی کنید را نقاشی کنید و به عنوان قاب تزئینی، روی دیوار در بالای مبلمان نصب کنید.

رعایت قرینه سازی :

برای زیبایی و تغییر در دکوراسیون اتاق نشیمن بهتر است از طرح قرینه سازی استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم که یک نقطه مرکزی رای چیدامان اتاق نشیمن تعیین کرده و وسایل را به صورت قرینه در دو طرف آن بچینید. برای مثال می توانید شومینه یا یک پنچره را به عنوان نقطه کانونی در نظر بگیرید و سایر وسایل مانند میلمان، میز، آباژور، بالشت های تزئینی و … را در دو طرف آن به صورت قرینه بچینید.

نکته مهم در این قسمت این است که همیشه نمی توان وسایل را به صورت قرینه چیدمان کرد. از این رو بهتر است در بعضی از مواقع از قرینه بودن وسایل چشم پوشی کنید و اتاق نشیمن را آن طور که می پسندید دکوراسیون نمایید. انجام این کار باعث می شود تا فضای راحت و خودمانی را داشته باشید.

چیدمان مبلمان :

چیدمان وسایل در اتاق نشیمن چه با رعایت قانون قرینه و چه غیرقرینه، بهتر است به گونه ای مبلمان چیده شود که برای فضای گفت و گو مهیا باشد. در واقع مبل ها باید رو به روی هم قرار بگیرند تا از این طریق افراد بتوانند همدیگر را بینند و باهم صحبت کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید