اشتباهاتی که در طراحی دکوراسیون رخ میدهد :

همه ما به دنبال اجرای دکوراسیونی زیبا برای منزل خود هستیم، اما توجه داشته باشید که طراحی دکوراسیون را باید به صورت منطقی و استاندارد انجام داد تا از این طریق بتوان خانه ای زیبا داشت. اگر چیدمان منزل بر طبق اصول و قواعدی انجام نگیرد، باعث به وجود آمدن اشتباهاتی می شود که اصلا مناسب یک دکوراسیون زیبا و رویایی نخواهد بود. 

تعدادی از بزرگ ترین اشتباهات دکوراسیونی شامل موارد زیر است :

۱- وجود مبلمان نامتعادل :

بعضی از افراد در هنگام انتخاب مبلمان اصلا به همخوانی آنها با سایر وسایل موجود در دکوراسیون توجهی نکرده و این باعث می شود تا تعادل در دکوراسیون از بین برود. برای مثال اگر در منزل کاناپه ای سنگین و حجیم دارید، هرگز در کنار آن از میز پذیرایی سنگین استفاده نکنید، بلکه از یک میز پذیرایی ظریف، شیشه ای و پایه دار بهره شوید و یک چراغ زمینی بلند و کشیده را در کنار چیدمان میز جانمایی کنید تا چشم ها را به سمت بالا سوق دهد. در هنگام انتخاب یادتان باشد که مبلمان و سایر وسایل در کنار یکدیگر یک تعادل بصری داشته و آزار دهنده نباشند.

۲-بی توجهی به ورودی منزل :

راهروی ورود به منزل یکی از فضا هایی است که می توانید با ایده های خلاقانه آن را تبدیل به فضایی ایده ال و زیبا کنید. دیزاین کردن این راهرو و نصب یک آینه بر روی دیوار ورودی، از کارهایی است که می تواند به فضای ورودی منزل جلوه چشم نوازی دهد. تعیین بخشی از راهرو برای قرار دادن کلیدها و قبوض ماهیانه از ایده هایی است که به شما این امکان را می دهد تا فضایی سازمان یافته داشته باشید.

۳ زیاده رویی در استفاده از عکس ها :

شاید شما جز افرادی هستید که به عکس و عکاسی علاقه بسیاری دارید و ترجیح می دهید که خانه خود را با تعداد زیادی از عکس های قاب کرده تزئین کنید، اما بهتر است بدانید که به نمایش گذاشتن تعداد زیادی از عکس ها در دکوراسیون، کار اشتباهی است. در صورتی که تمام عکسایی که می گیرید را دوست دارید، می توانید از یک آلبوم عکس برای به نمایش گذاشتن آنها استفاده کنید. تمام عکس های خانوادگی و عکس های مورد علاقه خود را می توانید به صورت منظم و زیبا در داخل آلبوم قرار دهید و آلبوم را در قفسه کتابخانه خود در دسترس بگذارید. زمانی دکوراسیون خانه شما با وجود عکس ها زیبا می شود تعدادی از خاطره انگیز ترین و زیباترین عکس هارا قاب کرده و به نمایش بگذارید.

۴ استفاده از وسایل قدیمی :

هرگز دکوراسیون منزل خود را با استفاده از وسایل قدیمی و از مد افتاده، کسل کننده نکنید. سعی کنید وسایل قدیمی را عوض کرده و با این کار دکوراسیون زیباتری داشته باشید. برای مثال می توانید دستگیره های کابینت ها را تعویض کرده و از مدل های جدید تر استفاده کنید.

۵-زیاده رویی در رسمی بودن فضا :

این یک واقعیت است که ایجاد یک دکوراسیون رسمی اصلا کار اشتباهی نخواهد بود اما، به شرطی که راحتی و آرامش آن به واسطه رسمیت زیاد مختل نشود. یک فضای رسمی نباید کاربردی بودن خود را از دست بدهد. از این رو افراد باید در فضای کاملا رسمی هم احساس راحتی داشته باشند و بدانند که می توانند از آن فضا استفاده کنند.

۶ صندلی های نامناسب برای غذاخوری :

در هنگام خرید و انتخاب صندلی برای میز غذاخوری در درجه اول به راحتی آنها توجه داشته باشید و همچنین فراموش نکنید که صندلی ای را انتخاب کنید که ارتفاع آن نیز با ارتفاع میز غذاخوری تناسب داشته باشد و از خریدن صندلی های بیش از حد کوتاه و یا بیش از حد بلند هم خودداری کنید. زیرا این مدل صندلی ها هر چند هم که زیبا باشند، باز هم در هنگام غذاخوردن راحت نبوده و فضای ناراحتی را به وجود می آورند.  

۷ شلوغ بودن چیدمان منزل :

بهتر است بدانید که یک فضای شلوغ علاوه بر اینکه اصلا برای ایجاد یک دکوراسیون زیبا مناسب نیست، بلکه این بهم ریختگی جلوه چیدمان منزل را هم از بین می برد و افراد در این فضا دچار استرس و ناآرامی می شوند. پیشنهاد می کنیم که از سبدها و یا جعبه هایی برای قرار دادن اشیاء کوچک استفاده کرده و تا جایی که امکان دارد آنها را از دید پنهان کنید. هر چقدر چیدمان منزل شما خلوت تر باشد، علاوه بر اینکه یک فضای آرامش بخش را فراهم می کند، جلوه شیک و زیبایی هم خواهد داشت. 

۸– نصب قاب ها در ارتفاع بالا :

نکته مهمی که برای نصب قاب بر روی دیوار باید بدانید این است که هرگز قاب را در ارتفاعی نصب نکنید که برای دیدن و تماشای آن مجبور به بالاگرفتن گردن خود باشید.. با توجه به فریم بالایی در مجاز هستید که قاب را نصب کنید. البته بهتر است که قاب پایین تر از فریم در نصب شود. قابی که بر روی دیوار قرار می گیرد باید در زاویه دید افراد نصب شود. اما اگر قصد دارید که قاب را بالای کاناپه نصب کنید، حتما دقت کنید تا لبه پایین قاب با بالای کاناپه ۱۵ سانتی متر فاصله داشته باشد.

۹-تبعیت کردن بیش از حد از مد :

پیروی کردن بیش از اندازه از مد های زودگذر برای دکوراسیون منزل کار اشتباهی خواهد بود. زیرا مدها به همان اندازه ای که رواج پیدا می کنند، به همان سرعت هم محبوبیت و جذابیت خود را از دست می دهند. از این رو اگر بخواهید مبلمان و یا سایر وسایل منزل را بر طبق مد روز تغییر دهید، اشتباه بزرگی خواهد کرد. به این دلیل اشتباه است که زمانی که مد جذابیت خود را از دست می دهد، دیگر تحمل آن وسیله برای شما سخت خواهد شد و تعویض آن نیز ممکن است هزینه زیادی را به شما تحمیل کند.

۱۰-استفاده بیش از حد از الگو های رنگی  :

برای استفاده از الگو ها در منزل خود یک محدویت قائل شوید و سعی کنید که بیش از حد از الگو های رنگارنگ بهره نگیرید. زیرا این کار باعث می شود تا فضای دکوراسیون منزل شما شلوغ و پر هرج و مرج به نظر برسد و سبب سردرگمی و خستگی چشم شود.

۱۱-قالیچه متحرک :

وجود قالیچه هایی که دارای سایز نامتناسبی نسبت به فضا هستند و در هنگام حرکت بر روی آنها، مداوم تکان می خورد و جای ثابتی ندارند، یک اشتباه در چیدمان منزل است. از این رو قبل از خرید قالیچه ابتدا سایز فضا را در نظر بگیرید و قالیچه را طوری روی زمین بیاندازید که دو پایه جلوی مبلمان روی آن قرار بگیرد. از قالیچه های بیش از حد بزرگ و یا بیش از حد کوچک استفاده نکنید. زیرا هر دوی آنها یک اشتباه در دکوراسیون محسوب می شوند.

۱۲ نورپردازی نامناسب :

توجه داشته باشید که در هر فضایی به نسبت زمانی از روز که در آن به سر می برید، نیاز به نورپردازی متناسب با آن زمان دارید. به همین جهت استفاده از یک نورپردازی ثابت برای همه فضاهای منزل کار درستی نیست و بهتر است از دیمر که وسیله ای برای کنترل میزان نور است، استفاده کنید. این وسیله ارزان قیمت بوده و می تواند به خوبی شدت نور مورد نیاز را تنظیم کند.

۱۳ هماهنگ بودن بیش از حد :

بهتر است بدانید که نباید خانه خود را شبیه سالن نمایشگاه ها، فروشگاه های مبلمان و وسایل خانگی بچینید. این کار اشتباه بزرگی در دکوراسیون خواهد بود. در خانه ای که همه چیز باهم مربوط و هماهنگ باهم باشد، نمیتوان زندگی کرد. زیرا باید در هر خانه ای تنوع وجود داشته باشد و وسایل در برخی فضاها با هم هماهنگ و در بعضی قسمت های دیگر با هم متفاوت باشند.

۱۴– افراط دراستفاده از بالش و کوسن :

استفاده بیش از حد از کوسن و بالش بر روی مبلمان و تختخواب کار اشتباهی است. زیرا افراد برای نشستن روی مبلمان و یا دراز کشیدن رو تختخواب باید آنها را بردارند تا بتواند جایی برای خود باز کنند. پیشنهاد می کنیم که وقت و هزینه خود را صرف دکوراسیون فضایی کنید که افراد در هنگام نشستن و یا دراز کشیدن به تماشای آن هستند.  

۱۵-نادیده گرفتن پرده ها :

پرده ها در چیدمان منزل نقش بسیار مهمی دارند و می توانند در تغییر جلوه دکوراسیون اثرگذار باشند. از این رو بهتر است پرده ها را حداقل ۵ سانتی متر بالای پنجره نصب کنید. برای اینکه وسعت و شکوه منزل خود را افزایش دهید، از پرده های تمام قد برای پنجره ها استفاده کنید. همچنین می توانید با کمک یک شید در پشت پرده، میزان نور ورودی را کنترل و تنظیم کنید.

۱۶استفاده از گل های مصنوعی :

شاید فکر کنید که استفاده از گل های مصنوعی مشکلی برای دکوراسیون زیبای منزل شما ندارد اما، خوب است بدانید که وجود گل های مصنوعی در دکوراسیون اشتباه است. به این علت که گلهای مصنوعی گرد و غبار را روی خود جمع می کنند و هیچ تاثیر مثبتی بر جو حاکم بر فضا ندارند. توصیه ما به شما استفاده از گل های طبیعی است که نه تنها باعث افزودن رنگ های مختلف به دکوراسیون شما می شوند، بلکه طراوت و شادابی واقعی را به وجود می آورند.

۱۷- چسباندن مبلمان به دیوار :

از چسباندن مبلمان به دیوار خودداری کنید و سعی کنید تا مبلمان را به سمت مرکز فضا بیاورید. زیرا پشت مبل ها و کنسول ها به قدری زیبا هستند که با نمایش آنها و قرار دادن در جایی که پشت آنها نیز قابل مشاهده باشد، می توانید بر زیبایی و جذابیت دکوراسیون خود بیافزایید. پیشنهاد می کنیم تا مبلمان خود را به صورت دایره و یا نیم دایره در مرکز فضای منزل خود بچینید. زیرا با این کار گرمی و صمیمیت فضا بیشتر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید