اشکالات دکوراسیون منزل

بدون دیدگاه

قواعد دکوراسیون زیبا :

در زمان طراحی دکوراسیون برای منزل خود باید بدانید که مجموعه ای از عوامل دست در دست هم داده تا یک چیدمان زیبا ایجاد شود. با در کنار هم قرار گرفتن درست و مناسب عناصری چون نور، رنگ، فرش ها، مبل ها، وسائل تزئینی و غیره، یک دکوراسیون زیبا شکل می گیرد. البته فراموش نکنید که برای داشتن یک دکوراسیون ایده ال حتما باید از کارشناسان طراحی کمک بگیرید.

بعضی از رایج ترین اشکالات دکوراسیون منزل و روش هایی را برای اجتناب از آنها در زیر ارایه شده است .

برنامه ریزی در طراحی :

فراموش نکنید که حتما تصویری از آنچه که می خواهید اجرا کنید را در ذهن داشته باشید. زیرا در غیر این صورت در هنگام چیدمان به مشکل بر میخورید. باید ایده هایی که در ذهن خود دارید و یا از چیزی که الهام گرفته اید را در هنگام طراحی دکوراسیون در نظر داشته باشید. بهتر است از مجلات و اینترنت برای ایجاد تغییرات در دکوراسیون منزل کمک بگیرید.

طراحی آشپزخانه :

همان طور که می دانید آشپزخانه از فضاهای پر کاربرد در هر خانه ای می باشد، که معمولا این فضا در زمان طراحی نادیده گرفته می شود. به همین علت فراموش نکنید که زمانی می توانید یک آشپزخانه ای گرم و زیبا داشته باشید، که از وسایل مناسبی برای چیدمان آن استفاده کنید. برای مثال وجود سینی های نقره ای، سبد های خوش رنگ و چراغ های زیبا به گرم تر شدن و خلق زیبایی در آشپزخانه شما کمک می کند.

شکل کلی اتاق :

اتاقی که قرار است به طراحی دکوراسیون آن بپردازید، باید از نظر اندازه، شکل و خصوصیات کلی  مورد بررسی قرار گیرید. مشخص شدن نقطه کانونی مانند شومینه و یا پنجره، در هر فضایی از اهمیت بالایی برخوردار است. کف اتاق را هم بررسی کنید. می توانید بر روی یک کاغذ فضای اتاق را کشیده و جای مبل ها و سایر وسایل را در نظر بگیرید تا بهترین شیوه را برای چیدمان اتاق پیدا کنید.

توجه به جزئیات :

جزئیات هم مانند فضای کلی اتاق در دکوراسیون بسیار اهمیت دارد و حتما باید با دقت به جزئیات چیدمان منزل خود بپردازید. برای مثال اگر رنگ دیوار ها تیره است حتما باید حاشیه ها را سفید در نظر بگیرید. گاهی افرادی هستند که مدت ها به انتخاب رنگ دیوارها فکر می کنند ولی هرگز به فکر سقف یا حاشیه ها نیستند. توجه داشته باشید که رنگ سقف یا باید با رنگ دیوارها در تضاد باشد یا سایه رنگی روشن از رنگ دیوار باشد.

ایجاد محیطی گرم و صمیمی :

برای خلق یک محیط صمیمی بهتر است که از چیدن صندلی ها در مقابل دیوار خودداری کنید. زیرا در این حالت اتاق مثل ایستگاه اتوبوس به نظر می رسد. برای چیدمان مبلمان خلاقیت داشته باشید و فضایی را برای دور هم نشستن و گفتگو فراهم آورید. هرگز قرار دادن یک صندلی به تنهایی در گوشه ای از اتاق جلوه زیبایی در دکوراسیون منزل ایجاد نمی کند و پیشنهاد ما این است که حتما در کنار این صندلی یک میز به همراه چراغی برای مطالعه قرار دهید. با این کار فضایی مناسب برای مطالعه خواندن کتاب ایجاد می شود.

توجه به راحتی وسایل :

اکثر افراد در هنگام انتخاب وسایل منزل فقط به زیبایی آن توجه می کنند و اصلا به این نکته که وسیله انتخابی آنها شاید زیبا باشد، اما برای استفاده روزمره مناسب نیست، توجهی ندارند. برای مثال در اتاق نشیمن علاوه بر زیبایی مبلمان، باید به راحتی آنها هم دقت داشت. زیرا یک مبل سفت هرگز مناسب یک گفتگوی طولانی نخواهد بود.

 

استفاده از رنگ ها :

هرگز برای راحتی و کم کردن دردسر های انتخاب رنگ برای وسایل، به دنبال رنگ های خنثی نباشید. بهتر است از دنیای رنگ ها استقبال کرده و خلاقیت به خرج دهید. برای مثال اتاقی با دیوارهای بژ را با بالش و کوسن هایی با رنگ های شاد و روشن تزئین کنید. حتی استفاده از آثار هنری که به صورت رنگی باشند، هم پیشنهاد مناسبی برای این اتاق خواهد بود.

انتخاب وسایل  منزل :

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید، این است که انتخاب رنگی که با وسایل شما همخوانی داشته باشد خیلی راحت تر از انتخاب وسایلی است که با رنگ خانه هماهنگ باشد . از این رو باید در ابتدا وسایل را خریداری کنید. یادتان نرود که در هنگام خرید وسایل با تصمیمی درست به انتخاب بپردازید. برای مثال یک قسمت از دیوار منزل را با رنگی که مورد نظرتان است رنگ آمیزی کرده و بعد از چند روز اگر رنگ انتخابی باب میل شما بود، کل دیوار را رنگ بزنید. 

استفاده درست از آثار هنری :

در صورتی که از آثار هنری استفاده می کنید حتما آنها را هم سطح چشم قرار دهید. اما فراموش نکنید که اندازه تابلویی که قرار است روی دیوار نصب شود بسیار مهم است، از این جهت که باید اندازه تابلو با اندازه دیوار همخوانی داشته باشد. برای مثال وجود تابلویی کوچک بر روی یک دیوار بزرگ جلوه ای ندارد. توجه کنید که آثار هنری در اتاق، قاب های مشابه داشته باشند. زیرا نقطه اصلی خود آثار هستند نه قاب آنها.

پرهیز از افراط :

هرگز اتاق را با اسباب و وسایل متعدد پر نکنید. زیرا این کار اصلا چشم گیر نخواهد بود. همه افراد در زیبا ترین اتاق ها هم نیاز به فضایی برای استراحت دارند. از این رو پر کردن یک اتاق خالی از انواع وسایل ایده مناسبی برای دکوراسیون منزل شما نیست.

انتخاب پرده برای پنجره ها :

در هنگام انتخاب پرده علاوه بر زیبایی باید به کاربرد آن هم توجه داشته باشید. برای مثال پنجره اتاق خواب را می توان با یک پرده نازک زیبا تر نشان داد ولی یادتان نرود که هر اتاق خوابی برای کنترل نور نیاز به پرده ای ضخیم و یا کرکره دارد.

به این قانون ها در طراحی دکوراسیون منزل خود توجه داشته و دقت کنید که با رعایت این نکات می توانید به دکوراسیون زیبا دست پیدا کنید.

نوشتهٔ بعدی
دکوراسیون ورودی منزل
نوشتهٔ پیشین
تاثیر دکوراسیون بر تندرستی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید