بهینه سازی دکوراسیون

چگونگی بهتر کردن دکوراسیون منزل

همان طور که می دانید ایده ای متفاوتی برای ایجاد تغییر در فضای خانه وجود دارد که باعث می شود تا به کمک آنها روح انسان تازه شده و در ایجاد حس خوب تاثیر گذار خواهد بود. در واقع تغییر دکوراسیون به انسان کمک می کند تا بتوانید حس تازگی را در خانه خود به جریان اندازد. بهتر است است بدانید که برای هر تغییری نیاز نیست که لوازمی جدیدی تهیه کنید، بلکه با استفاده از تغییرات کوچک می توانید خانه خود را از یکنواختی در آورده و خانه ای متفاوت از آنچه بود ایجاد کنید.

راهکارهایی که می توان برای تغییر دکوراسیون از آنها استفاده کرد، شامل موارد زیر است :

آینه ها

با استفاده از یک آینه که به فضاهای کوچک خانه شما اضافه می شود، می توانید خانه خود را بزرگ تر از آن چیزی که هست جلوه دهید. از آنجایی که آینه ها بازتاب دهنده نور هستند، باعث می شوند تا حس بزرگ جلوه دادن در افراد ایجاد شود و حتی آینه ها خانه شما را به گونه ای جلوه می دهند که احساس می کنید خانه شما عمق زیادی دارد. توصیه ما این است که روی دیوارهای کوچک، آینه های گرد یا بیضی که دارای حاشیه هستند را نصب کنید.

مبلمان

پیشنهاد می کنیم که مبلمان اتاق نشیمن را روی نقطه ای خاص متمرکز کنید. در واقع چیدمان مبلمان را به گونه ای انجام دهید که نقطه کانونی آنها تلویزیون یا شومینه قرار داشته باشد. فراموش نکنید که یک طراحی زیبا و هوشمندانه باعث می شود تا احساس آرامش و صمیمیت در همه نقاط خانه شما به یک اندازه جریان داشته باشد .انجام این کار به شما کمک می کند تا افرادی که در این محیط قرار دارند، به دور از فضای بیرون باهم در ارتباط باشند.

هماهنگی مبلمان با دیوار

راه های مختلفی برای بهتر کردن دکوراسیون وجود دارد و یکی از این راه ها، همرنگ کردن مبلمان با سایر رنگ های خانه می باشد. برای مثال می توانید یکی از شلف های دیواری را با همان دیوار یک رنگ در نظر بگیرید. در صورتی که تمایل دارید فضایی را برای استراحت و آرامش در خانه خود داشته باشید، می توانید از رنگ هایی استفاده کنید که از طیف های نزدیک به هم باشند. بهتر است تضاد زیادی بین رنگ های انتخابی شما وجود نداشته باشد، زیرا این تضاد باعث می شود تا ذهن شما را درگیر خود کند.

خالی نگهداشتن راهرو

توصیه ما این است که در فضای ورودی منزل خود، وسیله اضافی قرار ندهید. خلوت بودن راهرو از جمله کارهایی است که باید در زمان چیدمان خانه به آن توجه داشته باشید. از آنجایی که ورودی شلوغ باعث می شود تا آرامش خانه شما از بین برود، به همین خاطر پیشنهاد می کنیم یک ورودی خلوت را برای خانه خود در نظر بگیرید.

فرش

همان طور که می دانید از طریق فرش ها می توانید به نو کردن خانه خود کمک کنید و حتی به شکل طبیعی می توانید از فرش ها برای جداکردن فضاهای مختلف منزل خود، استفاده کنید. در صورتی که از طرح و رنگ های مختلف فرش برای خانه بهره بگیرید، آنگاه می توانید برای فضا های مختلف، مرزبندی های متفاوتی را ایجاد کنید. یادتان نرود که با جابه جا کردن فرش ها می توانید این فضا را ایجاد کرده و بهتر است برای فضاهای بزرگ از فرش های کوچک استفاده کنید. 

 

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید