تزیین دیوار منزل با روش های مختلف

بدون دیدگاه

 تزئین دیوار های منزل تان با ترفندهای ساده

منزل شما جایی است که شما آن را دوست دارید نه فقط به این خاطر که متعلق به شماست بلکه به خاطر این که جایی است که عزیزان شما در آن سکونت دارند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد می‌خواهند مطمئن شوند که خانه هایشان از نظر راحتی و دلپذیر بودن برای ساکنان آن کم و کسری ندارد. خانه تمیز و مرتب نشان دهنده عشق و محبت به ساکنان درون آن است. بخشی از آن به وسیله دکوراسیون منزل شما مهیا می‌شود به گونه‌ای که افراد از زندگی در آن لذت ببرند. دکوراسیون و تزئین دیوار منزل شامل تمام بخش‌های آن می‌شود از سقف و کف گرفته تا اتاق پذیرایی و حمام و سرویس. برای آموزش امروز، ما به شما روش‌های خلاقانه ای برای تزئین و زیبایی بخشیدن به دیوارهای منزل تان نشان می‌دهیم، این ها دیوار ها را از حالت سادگی و یکنواختی درمی آورند و با خود روح و سرزندگی را به دکوراسیون منزل تان اضافه کنند.

برخی از افراد ترجیح می دهند که دیوارها را به سادگی و صرفا با رنگ بپوشانند اما هستند افرادی که دوست دارند ایده‌های دکوری دیگری را برای دیوارهای شان پیاده کنند تا دکوراسیون و طراحی منزل جذاب تر و منحصربه فردتر داشته باشند.

دیوارها کل اطراف هر خانه را احاطه می کنند و زیبایی و یا عیب و نقص آن برای هر فرد به سادگی قابل مشاهده است. از این رو، ایجادکردن ظاهری خاص تر برای تزئین دیوار جلوه کلی فضای شما را منحصربه فردتر می‌کند و گویای ذوق و سلیقه شخصی شما خواهد بود. اگر نگاهی به ایده های پایین بیندازید برای تزئین دیوار راه‌های زیادی برای نما دادن و سرزنده کردن دیوارهای تان پیدا می‌کنید که برخی از آن ها نه نیاز به هزینه زیاد و نه نیاز به تخصص خاص برای نصب دارند مثل استفاده از استیکرهای دیواری.

۱- نصب پنل های سه بعدی دکوراتیو بست وال

پنل های سه بعدی بست وال در حال حاضر جدیدترین و زیباترین متریال جهت تزئین دیوار منزل می باشد. گروه بست وال با اجرای هزاران پروژه در فضای منزل شما را دعوت به بازدید از تصاویر پروژه های اجراء شده می نماید. برای مشاهده تصاویر کلیک نمایید.

۲- استفاده از استیکرهای دیواری برای تزئین دیوار

شرکت بست وال استیکرهای دیواری در طرح های مختلف تولید می نماید. استیکرهای دیواری به سادگی می‌توانند دیوارهای منزل تان را زیبا کنند و علاوه بر این مزیت خوب دیگری نیز دارند و آن این است که یک بار مصرف نیستند و می‌توانید چندین بار آن ها را استفاده کنید. مثل هر برچسب یا استیکر دیگری، این ها را نیز می‌توانید از جای اولشان بردارید و به جای دیگر خانه انتقال دهید. اگر در انتخاب استیکرها دقت کنید به خاطر ارزان بودن و نصب آسان و بی دردسر ارزش امتحان کردن دارند.

۳- استفاده از تایل های چرمی لوکس بست وال

۴- استفاده از طرح ها و اشکال هندسی

طرح های هندسی می‌توانند روی دیوارهای شما نمای زیبایی ایجاد کنند. این طرح ها را می‌توانید از طریق استنسل ها یا کاغذ دیواری ها به دیوارتان اضافه کنید. این ها مطمئنا جلوه زیبایی خواهند داشت مخصوصا اگر آن ها را در طرح و استایلی مناسب با طراحی فضای کلی منزل تان انتخاب کرده باشید.

۵- ایجاد نقاشی یا رنگ آمیزی مصنوعی بر روی دیوارها

نقاشی مصنوعی به انواع مختلف نقاشی یا رنگ آمیزی دکوری اشاره دارد. در این ها معمولا از دیگر طرح ها مثل سنگ مرمر، رگه های چوب، چروک پارچه و غیره تقلید و الگوبرداری می‌شود. اما این نوع رنگ آمیزی جلوه زیبایی خواهد داشت مخصوصا اگر به صورت حرفه ای اجرا شود.

این طرح ها باید توسط اشخاص باتجربه در این حرفه انجام شود تا به طراحی درست و شایسته ختم شود. برخی از افراد از اسپری رنگ برای این کار استفاده می‌کنند تا آن را با اندکی افکت برجسته از کار دربیارند و برخی نیز از برس، پارچه چروک، اسفنج و …استفاده می‌کنند.

۶- پوستر دیواری

پوسترها را نیز می‌توان با روش های مختلف ایجاد کرد. اما اگر آن ها با دست نقاشی شده باشند جلوه خاص تر و بدیع تری خواهند داشت و به اتاق شما جلوه ای فاخر می‌دهند مخصوصا اگر به خوبی و با جزئیات ظریف و خوش نقش مزین شده باشند. همچنین توجه داشته باشید که طرح پوستر دیواری باید مناسب و هماهنگ با فضای کلی منزل شما باشد. برای اتاق خواب شاید دست تان باز باشد که هر طرحی که دلتان می‌خواهد را انتخاب کنید اما در انتخاب پوستر دیواری برای اتاق پذیرایی باید به هماهنگی آن با محیط اطراف بیشتر توجه کنید.

۷- استفاده از شلف و باکس های دیواری خلاقانه

شلف ها و باکس ها فقط برای قرار دادن وسایل یا به نمایش گذاشتن دکوری ها نیستند. آن ها می‌توانند به عنوان یک عنصر مناسب برای طراحی دیوارهای تان نیز عمل کنند. امروزه شلف ها و باکس های دیواری در طرح ها و مدل های بسیار متنوعی عرضه می‌شوند. شما حتی می توانید شلف هایی با رنگ های بسیار شاد و گرم برای اتاق تان انتخاب کنید. زمانی که کار را تمام کردید از این که چطور این شلف ها به دیوارتان روح و سرزندگی بخشیده اند شگفت زده خواهید شد. حتی می‌توانید با قرار دادن دکوری ها و اکسسوری های شیک بر روی این اثر را دو چندان خواهد شد.

۸- استفاده از کاشی و نمای آجری برای طراحی دیوارها

شما حتی می‌توانید از آجر یا کاشی های دکوری برای تزئین دیوار های منزل تان استفاده کنید. این ها نمای شیک و جالبی خواهند داشت مخصوصا اگر طرح آن ها خلاقانه باشند. بعضی از افراد برای این کار تایل هایی با رنگ های متفاوت برمی‌دارند و آن ها را با آرایشی خلاقانه کنار هم می‌چینند. برخی افراد راه ساده تری را انتخاب می‌کنند و تمام تایل ها و آجرها را در یک رنگ و یک طرح انتخاب می‌کنند و کنار هم می‌چینند که هر دو زیبایی خودشان را دارند.

۹- استفاده از تعداد زیادی قاب عکس

قاب کردن یک عکس یا تابلو نقاشی روش مرسومی است که بسیاری از ما برای زیبا و پر کردن دیوارهای مان استفاده می‌کنیم. اما اگر از چندین قاب استفاده کنید جلوه جذاب تری خواهد داشت. شما می‌توانید خودتان این قاب عکس ها را درست کنید یا قاب عکس های ست را از بازار خریداری کنید. برخی از آن ها متشکل از قاب هایی در سایزهای مختلف هستند و برخی نیز همگی یک اندازه هستند اما طرح های متفاوتی دارند. برخی از قاب عکس های ست نیز اگرچه ممکن است از قاب هایی در اندازه‌های مختلف ساخته شده اند اما مانند تکه های پازل هستند و در کنار هم یک تصویر واحد بزرگ تر را ایجاد می کنند.

۱۰- استفاده از آینه های دکوری در تزئین دیوار

آینه ها نیز روی دیوارها نمای خوبی ایجاد می‌کنند. برخی از آینه ها دارای اشکال خاص و ریزه های کاری های هنری جذاب هستند. زمانی که آن ها را در اتاق پذیرایی، اتاق خواب یا حمام و سرویس استفاده کنید زیبایی دیوارهای تان را یک درجه بالاتر می برند. به علاوه از آن جایی که آن ها باعث انعکاس نور می شوند از نظر بصری فضای شما را بزرگ تر نشان می دهند.

۱۱- استفاده از تندیس ها و مجسمه های دیواری

روش دیگر برای زیبا کردن دیوارها با قرار دادن تندیس ها و مجسمه های دیواری است. آن ها در طرح های مختلفی عرضه می‌شوند. ولی به طور معمول آن را در طرح های صورتک های حکاکی شده، بادبزن ها و طرح های انتزاعی و مارپیچی و غیره پیدا خواهید کرد. اگرچه این ها نسبتا گران قیمت هستند اما مطمئنا زیبایی خاصی به دیوارهای تان می‌بخشند.

۱۲- رنگ آمیزی با رنگ های جذاب و دوست داشتنی برای تزئین دیوار

اگر تمایل دارید دیواری های تان حالت ساده تری داشته باشند می‌توانید فقط آن را رنگ آمیزی کنید. رنگ هایی را انتخاب کنید که با فضای اتاق شما هماهنگ باشد. اگر اتاق تان کوچک است بهتر است از رنگ های سفید، کرم و بژ استفاده کنید تا آن را بزرگ تر نشان دهید. یا می‌توانید از رنگ های روشن تر نیز استفاده کنید تا همچنان ظاهر آن را بزرگ نگهدارید. اما اگر اتاق تان بزرگ است دست تان در انتخاب طرح و رنگ بازتر است و می‌توانید طرح های پیچیده تر و رنگ های گرم را برای رنگ آمیزی استفاده کنید.

راه های بسیاری برای تزئین دیوارها وجود دارد. به غیر از موارد ذکر شده در بالا، شما حتی می‌توانید با سی دی های بلااستفاده دیوارهای اتاق خواب تان یا آثار هنری بدون قاب روی یک کانواس را تزئین کنید. شما حتی می‌توانید خلاقانه تر عمل کنید و به سراغ روش های خاص تر بروید.

نوشتهٔ بعدی
کناف چیست و چه کاربری دارد؟
نوشتهٔ پیشین
هنر آینه کاری سنتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید