تغییر دکوراسیون با صرف هزینه کمتر :

 در صورتی که بودجه شما برای تغییر دکوراسیون منزل خود کم است، به این معنا نیست که شما مجبور به تحمل یک محیط دلگیر و قدیمی هستید. بلکه شما می توانید یک فضای ثابت و یکنواخت را تبدیل به خانه ای تازه و مدرن کرده و همچنین از سلیقه خود به نحو احسنت استفاده نمایید. شما برای تغییر کلی منزل خود می توانید مبل، دکور، پرده و رنگ خانه را تغییر دهید. اما در صورتی که بودجه شما محدود است، این امکان وجود دارد که با کمی خلاقیت و بدون تحمل هزینه زیاد، به ظاهر جدید و مورد نظر خود برسید.

مشخص کردن مرکز توجه :

شما این امکان را دارید که به جای تغییر همه فضاهای منزل، تنها قسمت هایی که بیشتر مورد توجه است را انتخاب کنید و تغییر دکوراسیون دهید. می توانید برای یک قسمت ازمنزل بودجه ای را اختصاص دهید و کیفیت آن قسمت را افزایش داده تا بیشتر به چشم بیاید. برای مثال می توانید شومینه منزل را با استفاده از کاشی های جدید، رنگ کردن طاقچه، نصب تابلو و … به مرکز توجه خانه خود تبدیل کنید.

استفاه مجدد از وسایل :

تغییر دکوراسیون و جلوه ای تازه به خانه دادن به این معنا نیست که همه وسایل را تعویض کنید. بلکه شما می توانید از برخی وسایلی که قبلا استفاده می کردید و حالا آنها را در گوشه ای از اتاق یا انباری قرار داده اید، مجددا استفاده نمایید. این کارباعث صرفه جویی در هزینه های شما می شود. 

پیشنهاد می کنیم در اتاق ها، انباری و یا زیرزمین خانه خود به دنبال وسایلی باشید که بتوانید دوباره از آنها استفاده کنید. البته فراموش نکنید که اگر اشیاء قدیمی را انتخاب کردید که دوباره از آنها استفاده کنید، بهتر است با یک لایه رنگ و لکه‌گیری ظاهری جدید به اشیاء قدیمی بدهید. برای مثال می توانید با رنگ کردن یک قاب عکس قدیمی و تغییر دادن عکس، آن را تبدیل به یک اثر هنری زیبا کرده و بر روی دیوار خالی منزل خود نصب کنید. با انجام این کار نه تنها هزینه ای را صرف نکرده اید، بلکه باعث ایجاد تنوع در منزل خود می شوید.

رنگ کردن :

با رنگ کردن اتاق خود می توانید با صرف هزینه کمتر ظاهر و حتی حس اتاق را تغییر دهید. بهتر است بدانید که رنگ کردن دیوار ها راه حل ارزانی برای ایجاد جلوه ای نو خواهد بود. البته فراموش نکنید که اگر کل اتاق را رنگ کنید یا یک قسمتی از دیوار و حتی یک میز یا صندلی فرقی نمی کند و مهم این است که شما توانسته اید با استفاده از یک قوطی رنگ جلوه اتاق خود را تغییر دهید. شما می توانید علاوه بر استفاده از رنگ ها از پارچه های رنگی هم برای جلوه دادن به اتاق خود استفاده کنید. برای مثال پارچه رو مبلی یا کوسن ها را تغییر دهید.

 به کاربردن خلاقیت :

وسایل دکوری را با هم تلفیق کرده و تغییر دکوراسیون را خودتان بر عهده بگیرید. زیرا این کار باعث می شود تا هزینه کمتری را متحمل شوید. اگر بوم و رنگ را خودتان تهیه کنید و خلاقیت به خرج دهید، ارزان تر از آن است که یک اثر هنری یا یک صنایع دستی را به شکل آماده خریداری کنید. برای مثال می توانید یک شید ساده برای آباژور اتاق خود درست کنید و وسایل تزئینی را با چسب به آن چسبانده و جلوه ای تازه خلق نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید