تمیز کردن انواع کف پوش

بدون دیدگاه

تمیز کردن انواع کف پوش ها

در ابتدا لازم به ذکر است که برای تمیز کردن هر نوع کف پوش، کار تمیز کردن را از قسمت انتهایی سالن یا اتاق و جایی که از در و راهرو دور است شروع کنید. می توانید تکه تکه تمیز کرده و پیش بروید تا به در نزدیک شوید. این کار باعث می شود که بعد از تمیز کردن کف، پایتان را روی قسمت‌های تمیز شده نمی‌گذارید و از دوباره کاری جلوگیری می‌شود.

همان طور که می دانید برای زیبا سازی کف منزل از کف پوش های مختلفی می توان استفاده کرد، اما نکته مهم این است که با وجود کف پوش های مختلف، راه تمیز کردن درست آنها را بیاموزید تا با این کار دوام آنها را بالا ببرید.

تمیز کردن سرامیک‌

برای تمیز کردن و درخشان شدن سرامیک ها می توانید از چند راهکار استفاده کنید.

۱-استفاده از پارچه های زبر و خشن جز اینکه باعث خط افتادن بر روی سرامیک می شود، نتیجه دیگری ندارد. از این رو بهتر است هرگز برای تمیز کردن سرامیک ها از پارچه های زبر استفاده نکنید.

۲-از صابون های قوی، محلول های قلیایی و به طور کلی مواد اسیدی برای تمیز کردن سرامیک استفاده نکنید. زیرا باعث آسیب رساندن به سرامیک ها می شود.

۳-برای تمیز کردن لکه های باقی مانده بر روی سرامیک از یک پارچه نمداراستفاده کنید تا لک را بردارید و با یک پارچه خشک سطح سرامیک را تمیز و خشک نمایید.

۴-در صورتی که خطوط بین سرامیک ها بدرنگ و کدر شده است، بهتر است مقداری مواد شوینده را به یک لیتر آب اضافه کرده و سپس با استفاده از یک اسفنج، خطوط را تمیز کرده تا جلا  داده شوند.

تمیز کردن پارکت

همان طور که می دانید پارکت ها نیاز به مراقب بیشتری نسبت به کف پوش های دیگر دارند. از این رو بهتر است در نگهداری از آنها تلاش بیشتری کنید و برای تمیز کردن آنها دقت فراوانی داشته باشید.

۱-برای براق کردن پارکت ها از واکس مخصوص آنها استفاده کنید و یا از لاک الکل برای جلا دادن آنها بهره بگیرید.

۲-برای تمیز کردن پارکت ها از آب استفاده نکنید. زیرا باعث تخریب کردن آنها می شود.

۳-بهترین راه از بین بردن لکه‌های ایجاد ده بر روی پارکت این است که، مقداری از مایع تمیزکننده را روی دستمالی ریخته و به آهستگی روی لکه مورد نظر بکشید.

تمیز کردن وینیل‌ها

بهتر است بدانید که کف پوش های وینیل نیاز به واکس زدن ندارد و به راحتی قابل تمیز کردن هستند. می توانید از راه های مختلف به تمیز کردن کف پوش های وینیل بپردازید.

۱-برای از بین بردن لکه روی کف پوش وینیل می توانید از مخلوط آب و مایع ظرفشویی استفاده کنید.

۲-درصورتی که از مایعی برای شستشو استفاده می کنید که نمی دانید برای شستن وینیل ها مناسب است یا خیر. ابتدا مقداری از آن را در گوشه‌ای از فضا امتحان کنید و بعد در صورتی که به وینیل‌ها آسیبی نرسید، آن را به کار ببرید.

۳-همان طور که می دانید آب دشمن کف پوش های وینیل است و نباید آنها را درتماس مستقیم با آب زیاد قرار داد، چون آب از درزها نفوذ کرده و چسب وینیل‌ها را از بین می برد.

تمیز کردن سنگ‌های مرمر

سنگ های مرمر دارای رنگ ها و انواع مختلفی هستند، که برخی از آنها قابلیت جلا دادن را دارند. اما برای تمیز کردن آنها باید مواردی را در نظر بگیرید. 

۱-سنگ های مرمری که قابلیت جلا دادن ندارند، دارای خلل و فرج هایی هستند، که به راحتی لکه دار می شوند و نمی توان برای تمیز کردن آنها از لاک‌الکل استفاده کرد، چون پوسته پوسته می‌شوند.

۲-یک راه ساده برای تمیز کردن سنگ های مرمر، به کارگیری پارچه نمدار است.

۳-می توانید برای تمیز کردن سنگ های مرمر، از مقداری آب به همراه پودر لباسشویی استفاده کنیدو در نهایت با پارچه  نرمی خشک نمایید.

تمیز کردن موکت 

برای تمیز کردن موکت ابتدا باید با جارو برقی خاک روی موکت را به خوبی بگیرید. مخصوصا در مناطقی که رفت و آمد زیادتری وجود دارد، باید با دقت بیشتری جارو کشیده شود. موکت ها از انواع کف پوش هایی هستند، که به صورت دوره ای باید نسبت به شست و شوی آنها اقدام نمایید. برای تمیز کردن موکت ها می توانید از مواد شیمیایی یا کف خشک یا بخار و مایع و یا دستگاه های موکت شویی، استفاده کنید.

نکته مهم این است که، دقت داشته باشید که در هنگام شست و شوی موکت بعلت نفوذ آب به زیر موکت، بوی نامطبوع ایجاد نکند و نکته بعدی اینکه، موکت نباید بر اثر شستشو یا جارو کردن، الکتریسته ایجاد کند و لازم است ضد آتش باشد.

نوشتهٔ بعدی
انتخاب پرده اتاق کودک
نوشتهٔ پیشین
دکوراسیون آشپزخانه اپن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید