تمیز کردن سرامیک

راهکارهای تمیز کردن سرامیک

همان طور که می دانید تمیز کردن هر بخش از خانه را باید با توجه به فوت و فن های مخصوص انجام دهید، تا از این طریق بتوانید خانه ای کاملا تمیز داشته باشید. از آنجایی که متریال به کار رفته در ساخت خانه ها معمولا یکسان است، به همین جهت برای تمیز کردن آنها می توانید از راهکار های یکسانی استفاده کنید، امروزه متدوال ترین متریالی که برای کف مورد استفاده قرار می گیرد، سرامیک ها هستند که به صورت معمول در همه خانه ها وجود دارد. سرامیک ها هم مانند هر وسیله و متریال دیگری نیاز به تمیز کردن و برق انداختن دارند تا جلوه زیبای خود را از دست نداده و براق به نظر برسند.
اگر کف منزل شما سرامیک است، فراموش نکنید که باید درد سر تمیز کردن آن را به جان بخرید، مخصوصا اگر سرامیک های روشنی داشته باشید که کار شما سخت تر خواهد شد.
توجه داشته باشید که با شستشوی مداوم سرامیک ها مانع از ایجاد لکه روی آنها می شوید. حتی توصیه می کنیم به محض ایجاد لکه روی سرامیک ها با استفاده از یک اسفنج خیس آن را از بین ببرید تا لکه ها حالت سخت و پاک نشدنی به خود نگیرند و در زمان تمیز کردن دچار مشکل نشوید. اما نگران نباشید برای اینکه بتوانید سرامیک های کف منزل خود را به راحتی تمیز کنید، ما راهکار هایی را به شما پیشنهاد می کنیم که بسیار کاربردی خواهند بود.

۱-برای تمیز کردن سرامیک ها ابتدا باید با استفاده از یک دستمال نم دار روی سرامیک ها را بکشید تا گرد و غبار روی آن گرفته شود. دلیل انجام این کار این است که گرد و خاکی که روی سرامیک ها وجود دارد، باعث می شود تا لکه های جدیدی ایجاد شده و لکه های قدمی تر هم به درستی پاک نشوند.
سپس محلولی را تهیه کنید که از طریق آن بتوانید کار تمیز کردن سرامیک ها را انجام دهید. برای تهیه محلول باید از یک چهارم پیمانه جوش شیرین، یک دوم پیمانه سرکه و همچنین یک پیمانه آمونیاک که با آب گرم مخلوط شده باشد، استفاده کنید. این محلول معجزه آسا نه تنها سرامیک های منزل شما تمیز می کند، بلکه کاری می کند تا سرمیک ها کاملا براق و شفاف به نظر برسند. سپس با استفاده از یک دستمال مرطوب روی سرامیک ها را بکشید تا محلول استفاده شده به صورت کامل پاک شود و در آخر با کمک یک دستمال خشک سطح سرامیک ها را خشک نمایید.
۲-واکتیس هم راهکاری است که می توانید به جای تهیه محلولی که در بالا اشاره شد، از آن استفاده کنید. البته فراموش نکنید که در زمان استفاده از واکتیس حتما پنجره ها را باز کرده تا بوی تند واکتیس فضای خانه را در بر نگیرد. استفاده از دستکش در زمان کار با واکتیس الزامی بوده و ترجیحا” از تی برای تمیز کردن سرامیک ها استفاده کنید.
۳-در صورت ایجاد سفیدک روی سرامیک ها می توانید از طریق تکه ای لیمو ترش و یک پنبه که به سرکه آغشته شده است، روی لکه ها بکشید تا به صورت کامل از بین بروند.
۴-یک راه ساده برای تمیز کردن سرامیک ها استفاده از بخار شور است. دلیل راحت بودن کار با بخار شور این است که با کمک فشار زیاد آب می توان لکه ها را از بین برد و نیاز به محلول دیگری نیست. نکته مهم در زمان استفاده از بخار شور، زیاد نبودن حرارت آب داخل بخار شور است.
۵-بهترین راه برای تمیز کردن درز سرامیک ها، استفاده از یک دستمال مرطوب است، گرچه این راهکار بسیار پر زحمت بوده، اما بدون شک تمیزی زیادی را به همراه دارد. اما اگر خطوط بین سرامیک ها بد رنگ شده است، می توان با استفاده از یک ماده شوینده محلول در یک لیتر آب و اسفنج، درز بین سرامیک ها را با دقت تمیز کنید. انجام این کار باعث می شود تا لکه ها و همچنین مواد زایدی که در بین درز ها جمع شده اند، از بین بروند و تمیز شود.
فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید