حوله خشک کن

اطلاعاتی درباره حوله خشک کن
در خانه های امروزی از سیستم های گرمایشی و سرمایشی مختلفی مانند شوفاژ ها و رادیاتورها استفاده می شود که در واقع به عنوان جزئی جدا نشدنی در تاسیسات منزل به حساب می آیند و بدون شک نمی توان این تاسیسات را از خانه حذف نمود. اما از آنجایی که ظاهر زیبایی نداشته و جاگیر هم هستند درطراحی دکوراسیون داخلی خانه ها مشکل ساز می باشند. از این رو امروزه از رادیاتور های متفاوت با اشکال تزئینی مختلفی استفاده می شود که با نام حوله خشک کن شناخته شده و علاوه بر گرما بخشیدن به فضا زیبایی ظاهری هم دارند.  
کاربرد حوله خشک کن
دستگاهی که به نام حوله خشک کن معرفی شده است نوعی رادیاتور می باشد که از آن به صورت معمول در فضای حمام و سرویس بهداشتی استفاده می شود. این نوع رادیاتورها در کنار گرمایش محیط به عنوان یک وسیله دکوری باعث ایجاد یک فضای دکوراتور می شوند. حوله خشک کن هایی که در حمام کاربرد دارند متفاوت از رادیاتور های معمولی بوده و با شکلی زیباتر می توانند گرمایش محیط های کوچک مانند حمام و آشپزخانه را تامین کنند.
از آنجایی که استفاده از یک وسیله گرمایشی گاز سوز در فضای کوچک مانند حمام و سرویس بهداشتی کاری خطرناک و غیر مجاز است به همین خاطر وجود حوله خشک کن در چنین فضاهایی جایگزین مناسب و ایمنی خواهد بود و چون قابل نصب بر روی هر دیواری هستند می توان از آنها برای خشک نمودن حوله ها، دستمال ها و سایر لباس های کوچک که نیاز به جای زیادی ندارند استفاده نمود.  
مزایای استفاده از حوله خشک کن
با وجود حوله خشک کن می توان گرمایشی پاک را ایجاد کرده و چون در این وسیله از برق استفاده نمی شود بهترین گزینه برای خشک نمودن حوله در حمام می باشد. مزیت دیگر حوله خشک کن این است که همزمان با گرم نمودن فضا رطوبت موجود در حمام را از بین می برد.
عملکرد و اجزای تشکیل دهنده حوله خشک کن
به صورت کلی حوله خشک کن های موجود در بازار در دو مدل آبی و برقی قابل عرضه بوده و در آن از یک سیستم حرارتی مرکزی همانند موتورخانه یا پکیچ استفاده می شود. توجه داشته باشید که تعداد لوله های قابل استفاده در حوله خشک کن با توجه به اندازه محیط حمام تغییر می کند. برای مثال در صورتی که فضای حمام کوچک باشد بهتر است از حوله خشک کن های ۸ لوله استفاده شود و در صورت بزرگ بودن حمام استفاده از حوله خشک کن های ۱۴ حوله گزینه مناسب تری خواهد بود.
در اصل وسیله ای با عنوان حوله خشک کن متشکل از لوله های آتش خوار است که به صورت یک طرفه نصب می شود و به عنوان یک رادیاتور شیک به راحتی در حمام و سرویس بهداشتی منازل قابل نصب می باشد.
نکته مهم این است که باید با توجه به سیستم گرمایشی موجود در ساختمان نوع مناسبی از حوله خشک کن ها را انتخاب نمود به همین خاطر در زمان انتخاب باید به این نکته توجه داشته باشید.
انواع حوله خشک کن
حوله خشک کن ها انواع مختلفی دارند که بر اساس جنس از یکدیگر متمایز می شوند اما صورت کلی حوله خشک کن ها دارای سه جنس مختلف  مانند شیشه ای، فولادی یا استیل و آلومینیومی می باشند.
حوله خشک کن از جنس شیشه
این مدل از حوله خشک کن ها دارای یک بدنه تقریبا شفافی هستند و شیشه های موجود در آنها از نوع شیشه های حرارتی و ایمن می باشد که نه تنها در برابر شکستگی مقاوم است، بلکه تنوع رنگی بسیار زیادی دارد. در مقایسه با سایر حوله خشک کن ها وزن نسبتا سبک تری دارند. حتی می توان گفت که برای نصب این نوع حوله خشک کن ها زمان کمتری صرف می شود. حوله خشک کن شیشه ای با تمام سیستم های گرمایشی مرکزی هماهنگی داشته و با توان خروجی بالا قابلیت پراکنده نمودن گرما به صورت یکنواخت را دارا هستند.
حوله خشک کن فولادی
حوله خشک کن هایی که با جنس استیل هستند جزء پر کاربرد ترین نوع حوله خشک کن بوده و معمولا در بیشتر حمام ها و سرویس بهداشتی منازل مسکونی از این نوع حوله خشک کن ها استفاده می شود. در ساخت حوله خشک کن های استیل از استیل یا ورقه های فولاد ضد زنگ استفاده شده است و به همین خاطر علاوه بر اینکه وزن سنگین تری نسبت به سایر حوله خشک کن ها دارند مدت زمان بیشتری هم باید برای نصب آن در محیط صرف نمود. برای نصب این مدل از رادیاتور های فولادی چند لوله ورودی و خروجی در بالا، پایین و وسط آن تعبیه شده است که کار نصب را راحت تر می کند.
حوله خشک کن هایی از جنس آلومینیوم
نوع دیگری از حوله خشک کن ها با جنس آلومینیوم می باشد که از ورقه های آلومینیومی برای ساخت آنها استفاده می شود. شایان ذکر است که حوله خشک کن های آلومینیومی در مقایسه با حوله خشک کن های فولادی دارای وزن کمتری می باشند.
برآورد توان خروجی حوله خشک کن ها
حوله خشک کن ها در هر مدلی که باشند دارای توان خروجی مختص به خود هستند با توجه به مدل انتخابی حوله خشک کن با واحد وات ارائه می شود. نکته مهم این است که هر حوله خشک کن قابلیت گرم نمودن فضایی به مساحت حدودا” ۱۵ متر مربع را دارا می باشد.
ضخامت انواع حوله خشک کن ها
هر مدل از حوله خشک کن های شیشه ای، فولادی و آلومینیومی ضخامت مختص خود را دارند و باید در فاصله مشخصی از دیوار نصب گردند. برای مثال حوله خشک کن آلومینیومی دارای ضخامت ۸/۰ سانتی متر بوده و می توان رادیاتور این مدل از حوله خشک کن ها را در فاصله ۳/۷ سانتی متری دیوار نصب نمود. اما ضخامت حوله خشک کن شیشه ای ۲/۱ سانتی متر می باشد و فاصله مناسب برای نصب آن از دیوار ۷/۷ سانتی متر در نظر گرفته می شود در حالی که حوله خشک کن های فولادی با ضخامت ۷/۰ سانتی متر هستند که در فاصله ای معادل ۲/۷ سانتی متر از دیوار نصب می شوند.
فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید