دستگیره های کابینت و کمد

بدون دیدگاه

انواع دستگیره کمد و کابینت

امروزه هر چیزی به سمت شخصی سازی سوق پیدا کرده و تمایل افراد به خاص و منحصر به فرد بودن خیلی بیشتر از گذشته شده است. برای مثال هر شخصی کارت ویزیت مخصوص به خود را دارد و خود را با لوگوی خاص که به صورت سفارشی است معرفی می کند. از این رو دستگیره های مخصوص به کابینت ها و کمد ها باید به صورت ویژه تعیین شود و هر فردی که تمایل دارد می تواند از این ایده استفاده کند و از بزرگ ترین تا کوچکترین وسیله و از کلی ترین تا جزئی ترین اجزای خانه خود را شخصی و منحصر به فرد نماید و با بررسی موراد زیر انتخاب مناسبی برای شخصی کردن دستگیره ها استفاده کند.

نصب و اجرای دستگیره ها

دستگیره درب ها برای کابینت هایی که به صورت ایستاده هستند باید در ۵ سانتی متری لبه طول سمت باز شونده و در ارتفاع ۹۰ سانتی متر نصب شوند. اما در کابینت های زمینی دستگیره باید در سمت باز شونده در گوشه بالایی با ۵ سانتی متر فاصله از هر دو ضلع قرار بگیرد. توجه داشته باشید که دستگیره کابینت های دیواری هم باید به همین صورت در گوشه پایینی در قرار بگیرند. در صورتی که به نقاشی علاقه دارید می توانید با استفاده از تکه ای چوب یا بست که ممکن است در جعبه ابزار وجود داشته باشد به عنوان دستگیره استفاده کنید و با این ایده حس منحصر به فردی در کابینت ها ایجاد کنید.

خلاقیت ها در دستگیره ها

از شاخه درخت یا تکه ای چوب باریک می توانید به عنوان دستگیره درب کابینت های آشپزخانه یا کمد های اتاق نشیمن استفاده کنید تا از این طریق بتوانید فضای ویلایی یا روستایی را در خانه خود تداعی کنید. پیشنهاد می کنیم تکه ای خوش فرم از شاخه درخت را پیدا کنید و با استفاده از بست آنها را در جای مناسب خود محکم کنید. می توانید از شاخه هایی که به صورت ۷ مانند هستند برای آویزان کردن حوله یا لباس و … استفاده کنید و حتی از شاخه های درختان می توان به عنوان میل پرده بهره گرفت. این امکان وجود دارد که تعدادی از شاخه ها را بر روی یک تکه چوب یا یک قاب چوبی که به صورت عمق دار است میخ کرده و سپس آنها را روی دیوار مناسبی نصب کنید.

دستگیره ها می توانند به صورت تکه پایه بوده و با سوراخ کردن یک پیچ  از آنها رد کرده و در جای خود محکم کنید. نمونه دیگر به صورت دو پایه بوده که با دو پیچ در جای خود قرار می گیرند. توجه داشته باشید دستگیره های دو پایه را می توان به شکل افقی، عمودی و همچنین مایل در محل نصب نمود.

تعمیر کردن دستگیره ها

برای اینکه درب کابینت ها و کمد ها را رنگ کنید باید تمامی اجزای دستگیره و قفل را از آن جدا کرده و بعد از تعمیر و رنگ آمیزی درب اجازه دهید تا به صورت کامل رنگ روی درب خشک شود و سپس دستگیره را نصب کنید. برای دستگیرها می توانید تکه ای چوب یا سفال و سرامیک را ترمیم کرده و از یک قطعه دست ساز به عنوان دستگیره استفاده کنید.

دستگیره پرنده

برای دستگیره ها می توانید از یک تم خاص استفاده کنید برای مثال با استفاده از چوب های مناسب دستگیره هایی با شکل پرنده را تهیه کرده و با انجام این کار علایقتان به شکل زیبایی در جلوی چشمان شما قرار دارد. برای طراحی دستگیره های پرنده می توانید از پرده آشپزخانه ایده گرفته و نقاشی دستگیره پرنده مربوط به کابینت های آشپزخانه را هماهنگ با رنگ پرده انجام دهید.

بازیافتی بودن دستگیره ها

شاید فکر کنید درب بطری ها یا در چوب پنبه ای استفاده و کارایی در دکوراسیون خانه شما ندارد اما نکته مهم این است که این درب ها را می توان با کمی ذوق و سلیقه رنگ آمیزی کرده و به عنوان دستگیره کابینت های آشپزخانه از آنها استفاده نمود. ایده دیگر این است که از قاشق و چنگال هایی که دیگر مورد استفاده نیستند بهره گرفته و دستگیره هایی را استفاده کنید که شکل بازیافتی دارند و کاملا مقرون به صرفه هستند.

دستگیره های سرامیکی

یکی از متداول ترین دستگیره هایی که برای کابینت ها استفاده می شود از نوع سرامیکی می باشد. شما این امکان را دارید که از رنگ های مخصوص سرامیک که بعد از خشک شدن قابلیت شست و شو با آب را پیدا می کنند،  دستگیره ها را نقاشی کنید. از آنجایی که رنگ های سرامیک به صورت تک رنگ هستند می توان چند رنگ مختلف را خریداری کرده و با کمک آنها خطوط ظریف و رنگ آمیزی شده را به صورت تمیز در آورده و طرح های زیبایی را ایجاد کنید.

نوشتهٔ بعدی
طراحی و اجرای حیاط آپارتمان ها
نوشتهٔ پیشین
میز تلویزیون و میز تی وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید