دکوراسیون آشپزخانه های کوچک

بدون دیدگاه

چیدمان آشپزخانه کوچک

برای تداعی یک آشپزخانه رویایی در ذهن خود هرگز به کوچک بودن آن فکر نمی کنید و بدون شک آشپزخانه ای که در حقیقت درخانه خود دارید با چیزی که به آن فکر می کنید خیلی تفاوت دارد و چون امروزه متراژ خانه ها کوچک شده است دیگر نمی توان توقع داشتن آشپزخانه بزرگ را داشت و باید با آشپزخانه کوچک خانه خود روبرو شده و برای چیدمان مناسب فضاهای مختف آن دست به کار شد.

در یک آشپزخانه کوچک سطوحی که برای کار می توان از آنها استفاده نمود خیلی محدود تر از آشپزخانه های بزرگ خواهد بود و حتی فضاهای مختلفی که برای قرار دادن وسایل و ابزارهای آشپزی در اختیار دارید هم خیلی کم، تنگ و محدود هستند. از این رو باید برای دکوراسیون آشپزخانه های کوچک راهکارهایی را به کار برد تا بتوان فضای کافی و مناسب برای گنجاندن وسایل مورد نیاز و همچنین کار کردن بر روی سطوح را در اختیار داشت.

راهکارهای کاربردی برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک

ایده های مختلفی وجود دارد که بتوان از آشپزخانه ای با متراژ کم به صورت بهینه استفاده کرده و فضای تنگ و کوچک موجود در آشپزخانه را بزرگ تر جلوه داده تا به هر چه کاربردی کردن فضا نزدیک و نزدیک تر شد.

۱- یکی از راهکار هایی که می توان حس خفگی و بسته بودن را از فضای آشپزخانه بگیرید این است که درب تعدادی از کابینت های دیواری را برداشته و به جای آنها از درهای شیشه ای استفاده کنید. در های شیشه ای و شفاف باعث می شود تا جلوه ای باز و روشن تر در فضا ایجاد شود. تنها نکته ای که باید برای انجام این ایده در نظر بگیرید چیدمان درست و مرتب درون کابینت های شیشه ای می باشد و باید تا جایی که امکان دارد چینش لوازم داخل کابینت خلوت، شیک و حالت نمایشی داشته باشد.

در صورتی که ظروف کریستال در خانه خود دارید می توانید آنها را در کابینت های شیشه ای به شکل زیبایی بچینید و از انباشتن ظروف در چنین کابینت هایی خودداری کنید زیرا زیبایی بصری را از بین می برد.

۲- راهکار دیگر این است که دیوارها و کابینت ها را با یک رنگ زیبا رنگ آمیزی کنید تا از این طریق بتوانید جلوه ای یکپارچه و یک دستی را ایجاد کنید. البته توصیه می کنیم برای استفاده از این راهکار به دنبال رنگ های تیره و تند نروید و با بهره گیری از رنگ های روشن و ملایم باعث دلباز شدن  فضای آشپزخانه خود شوید. اما در صورتی که به رنگ هایی با تناژ تیره علاقه دارید نگران نباشید زیرا می توانید از رنگ های عمیق تر هم برای این فضا استفاده کنید تا از این طریق تاثیر یصری مثبتی را در فضا بگذارند. رنگ هایی چون آبی لاجوردی، شکلاتی و ذغالی گزینه های مناسبی برای رنگ دیوارهای آشپزخانه و کابینت ها هستند.

۳- راهکار دیگر برای آشپزخانه ای با ابعاد کوچک این است که از مبلمان و وسایلی ظریف تر و ریز تر با پایه های نازک استفاده کنید و هرگز به سراغ وسایل و عناصری که شکل حجیم و زمختی دارند نروید.

۴- در آشپزخانه باید فضاهای ذخیره سازی مناسبی را تعبیه نمود تا بتوان از بخش های ایجاد شده به صورت کاربردی استفاده کرد. فراموش نکنید که تامین فضای ذخیره سازی هر آشپزخانه ای نیاز به ابتکار عمل داشته و تنها نباید از کابینت ها برای گنجاندن وسایل استفاده نمود بلکه می توان از بخش های کنج و فرو رفته آشپزخانه هم بهره گرفته و با ایجاد طبقات مختلف فضای مناسبی را برای ذخیره سازی استفاده نمود. انجام این ایده به شما می کند تا بدون اشغال کردن آشپزخانه فضایی را برای ذخیره سازی در اختیار داشته باشید.

۵- در دکوراسیون آشپزخانه از خطوط تمیز و متعادل استفاده کنید زیرا لبه های بیش از حد جلو آمده و زمخت باعث می شود جلوه ناخوشایندی در آشپزخانه ایجاد شود. یادتان نرود که در جزئیات دکوراسیون آشپزخانه نباید اغراق نمود زیرا این مسله فضا را کوچکتر از چیزی که هست نشان می دهد. سعی کنید در آشپزخانه کوچک خود مجموعه ای از خطوط صاف و تمیز را به گونه ای در کنار هم قرار دهید که باعث ایجاد جلوه ای بهتر و خوشایند تر در آشپزخانه شود.

۶- این امکان را برای خود ایجاد کنید که از فضاهای مجاور آشپزخانه هم استفاده کنید و از قرار دادن تمام بارها بر دوش آشپزخانه کوچک خود خودداری کنید. برای مثال اگر آشپزخانه خانه شما فضای کافی برای قرار دادن یک میز صبحانه را ندارد می توانید در فضایی خارج از آشپزخانه و نزدیک به فضای ورودی از یک میز و صندلی های کوچکی استفاده کنید.

نوشتهٔ بعدی
دکور سقف منازل
نوشتهٔ پیشین
روانشناسی معماری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید