ایده های کاربردی برای دکوراسیون اتاق نوزاد :

همان طور که می دانید در هر خانه که قرار است نوزاد تازه ای به ترکیب خانواده اضافه شود، والدین آن کودک به دنبال تهیه و تدارک محیط مناسبی هستند که نوزاد بتواند آرامش داشته و احساس راحتی کند. به صورت معمول برای نوزادی که فرزند اول هم باشد، پدر و مادر از ماه ها قبل به دنبال تدارک یک اتاق مناسب خواهند بود و تمام تلاش خود را برای ایجاد یک اتاق زیبا و راحت می کنند.به همین خاطر یک سوال مهم برای والدین در این زمان به وجود می آید که چه دکوراسیونی را باید برای نوزاد خود تهیه کنند که نه تنها مورد پسند آنها بوده، بلکه نوزادشان هم احساس آرامش بیشتری داشته باشد.

البته نباید فراموش کرد که طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد را باید به گونه ای انجام داد که هم برای زمان نوزادی او و هم برای سال های ابتدایی زندگی او هم کاربرد داشته باشد. از این رو ایده های کاربردی و البته ساده ای را پیشنهاد می کنیم که با کمک آنها می توانید دکوراسیونی زیبا برای اتاق نوزاد خود ایجاد کنید.

عدم رعایت مقرارات در اتاق نوزاد :

یک نکته مهم در رابطه با دکوراسیون اتاق نوزاد، این است که نباید چندان تابع مقرارات باشید، زیرا همان طور که می دانید اتاق نوزاد اساسا” اصول استانداری ندارد و رعایت مقرارات دکوراسیونی زیاد اهمیت نخواهد داشت. این نکته به این معنا است که نباید اصولی مانند رنگ، حجم و نور را که به صورت معمول در دکوراسیون اتاق بزرگسالان رعایت می شود را اعمال کنید. البته دلیل این کار هم این است که کودکان از وقتی که به دنیا می آیند، در فواصل زمانی کوتاه دکوراسیون اتاقشان تغییر می کند، اما عوض کردن کوتاه مدت چیدمان اتاق برای بزرگسالان چندان ضرورت ندارد، زیرا دکوراسیون اتاق یک فرد ۲۵ ساله با دکوراسیون اتاق یک فرد ۳۵ ساله چندان تغییری نداشته و در صورتی که خود فرد نخواهد چیدمان اتاقش را تغییر دهد، باز هم قابلیت استفاده داشته و نیازی به ایجاد تغییر نخواهد بود.

دکوراسیونی متناسب با سن کودک :

بهتر است بدانید که نیازهای یک کودک یک ساله در مقایسه با سال های بعدی زندگی اش متفاوت بوده و به همین خاطر باید دکوراسیون اتاق او هم با توجه به سن و سالش تغییر کند. برای مثال قد و وزن کودک شما در زمان نوزادی خیلی متفاوت از سال های بعدی زندگی او خواهد بود و به همین خاطر لازم است تخت خواب ودیگر وسایل اتاقش را تغییر دهید. با توجه به اینکه کودک شما هر روز بزرگ تر می شود، حتی وجود بعضی از وسایل در اتاق او ضرورت نداشته و باید آنها را خارج کنید.

از آنجایی که کودک شما در سال های مختلف زندگی اش روحیات و خصوصیات اخلاقی اش تغییر می کند، به همین خاطر نیاز به طراحی دکوری متفاوت خواهد داشت. البته این نکته قبل و بعد از مدرسه بیشتر نمایان خواهد شد و باید به آن توجه کافی داشته باشید. برای مثال اتاق یک کودک ۳ ساله پر از عروسک های مختلف خواهد بود، اما این کودک در سال های بعدی زندگی اش، از تعداد عروسک ها کاسته و بیشتر به وجود قفسه ای پر از کتاب تمایل دارد.

همه مواردی که ذکر شد، در طراحی اتاق کودک شما نقش داشته و باید چیدمان اتاق او را متناسب با نیازهایی که در سنین مختلف دارد، انجام دهید. به همین خاطر اگر از نظر مالی هم در شرایط ایده آلی باشید، باز هم منطقی نخواهد بود که هزینه زیادی را صرف طراحی و دکوراسیون اتاق کودک خود در نظر بگیرید.

کم کردن هزینه :

همان طور که گفته شد با توجه به اینکه دکوراسیون اتاق کودک شما در سال های مختلف زندگی اش در حال تغییراست، توصیه ما این است که نباید هزینه بالایی را بابت دکور اتاق فرزندتان بپردازید. بلکه بهتر است با استفاده از ایده های خلاقانه، دکوری زیبا و در عین حال ارزان را برای اتاق کودک خود فراهم کنید. شما این امکان را دارید که با توجه به حجم، رنگ، نور و نحوه چیدمان و البته با اندکی حوصله و فکر، فضای دلخواه را برای کودک خود ایجاد کنید. پیشنهاد می کنیم که از ایده های کاربردی و البته ارزان تری برای اتاق استفاده کنید.

بهره گیری از رنگ های دلخواه :

توصیه ما این است که تا جایی که امکان دارد، برای اتاق فرزند خود از رنگ های متفاوت استفاده کنید. شما به صورت آزادانه می توانید از هر نوع و تعداد رنگی که می خواهید بهره بگیریدو اصلا” خودتان را در استفاده از رنگ ها محدود نکنید. اما در طراحی اتاق بزرگسالان استفاده از ترکیب رنگ ها دارای قواعدی است و این امکان وجود ندارد که از هر تعداد رنگی که می خواهید استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید