دکوراسیون اتاق کار در منزل :

همان طور که می دانید در دنیای امروز، نیمی از کسب و کار افراد در داخل منزل انجام می گیرد و امروزه این مسله به امری رایج تبدیل شده است. به همین جهت برای بالارفتن راندمان کار در منزل، به یک اتاق مجزا یا فضایی در دل یک فضای دیگر نیاز دارید تا بتوانید از آن به عنوان دفتر کار خانگی خود استفاده کنید.

برای خلق دفتر کار خانگی ایده ال چه باید کرد؟

۱-استفاده از رنگ ها در اتاق کار :

یکی از ویژگی های دفتر کار در منزل این است که ملزم به استفاده از یک تناژ رنگی سنگین و خنثی نبوده و دست شما در انتخاب رنگ دکوراسیون دفتر کار خود کاملا باز است. برای مثال مجبور به استفاده از رنگ بژ که یک رنگ متداول در شرکت ها بزرگ است، نبوده و می توانید هر رنگی را با سلیقه خود انتخاب کنید. از رنگ های تحریک کننده که حافظه و قوه تجزیه و تحلیل را افزایش می دهند، برای رنگ آمیزی دیوار های اتاق کار خود استفاده کنید. این رنگ ها علاوه بر تحریک حافظه، بسیار تسکین دهنده خواهند بود. برای مثال استفاده از رنگ زرد ایده مناسبی است، زیرا این رنگ نه تنها باعث ایجاد نشاط درشما می شود، بلکه تحریک کننده تفکر مثبت هم خواهد بود. استفاده از رنگ هایی با تناژ گرم مانند رنگ آبی، به شما در از بین رفتن استرس کمک می کند و جزء رنگ های مناسب برای اتاق کار محسوب می شود. فراموش نکنید که رنگ سفید به صورت تک رنگ مناسب اتاق کار شما نخواهد بود، زیرا هم خیلی زود کثیفی را نشان می دهد و هم زود خسته کننده می شود.

۲ گرما بخشیدن به اتاق کار :

استفاده از یک مبل راحتی پارچه ای که بتوانید برای استراحت از آن استفاده کنید، هم ایده جالبی در اتاق کار خانگی شما می باشد. همچنین با استفاده از یک اثر هنری زیبا، به دفتر کار خود جذابیت بخشیده و با استفاده از یک قالیچه منطقه ای زیبا، هم میزان آلودگی صوتی را در فضا کم کرده و هم احساسی گرم و نرم در زیر پایتان ایجاد کنید.

۳-انتخاب صندلی مناسب :

توصیه ما به شما این است که حتی اگر از دفتر کار خود کمتر از هشت ساعت در روز استفاده می کنید، باز از یک صندلی بسیار مرغوب و با کیفیت  استفاده کنید. بهتر است این صندلی تکیه گاهی اصولی برای حمایت از پشت شما و همچنین دسته هایی با ارتفاع مناسب و قابل تنظیم داشته باشد.

۴ جلوگیری از بهم ریختگی اتاق کار :

همانطور که می دانید هر دفتر کاری این پتانسیل را دارد که خیلی زود به هم ریخته شود و بسیاری از اشیایی که از آنها استفاده شده مانند کتاب ها، کاغذهای متعدد و… روی هم تلنبار شود. از آنجایی که در یک فضای شلوغ نمی توان به خوبی کار کرد و طبیعتا این شلوغی باعث می شود که بازدهی کم شود، به همین علت پیشنهاد می کنیم که همیشه دفتر کار خانگی خود را سازمان یافته و مرتب نگهدارید. برای مرتب بودن دفتر کار خانگی خود سعی کنید هفته ای یک یا دو بار وقت بگذارید تا اشیاء و عناصر باطله ای را که دیگر استفاده نمی شوند دور ریخته و اشیاء باقی مانده را مرتب و سازمان یافته، سر جای خود قرار دهید.

بهتر است بدانید که برای داشتن یک اتاق کار مرتب و سازمان یافته می توانید از فضاهای ذخیره سازی کافی و تفکیک شده از قبیل قفسه ها و طبقات دیواری، فایل های متعدد و… استفاده کنید. این کار به شما کمک می کند تا با کمبود جا که مشکل بزرگی است مواجه نشوید.

۵ تلفیق تکنولوژی و طراحی :

دفتر کار خانگی نسبت به دفاتر کار شرکت های بزرگ، دوست داشتنی تر خواهد بود. زیرا در دفاتر کار خانگی می توان با اشکال و سبک های متنوع بازی کرد تا جلوه ای جالب و جذاب خلق شود. برای مثال تجهیزاتی که در دفتر کار از آن استفاده می کنید مانند چراغ مطالعه، دستگاه چاپگر، اسکنر و… بسیار متنوع بوده و شما می توانید با توجه به سبک و رنگ دکوراسیون، از تجهیزاتی که دارای جنبه دکوراتیو هستند، استفاده کنید.

۶- نورپردازی اتاق کار :

نورپردازی در دفتر کار بسیار اهمیت دارد. زیرا وجود یک نور کافی و مناسب در اتاق کار شما بسیار ضروری خواهد بود. شاید یک لامپ رومیزی انتخاب زیبایی برای اتاق کار باشد، اما توجه داشته باشید که یک لامپ رومیزی ایده آل برای اتاق کار باید قابلیت تنظیم نور را داشته باشد و به شما اجازه دهد مسیر نور را کنترل کنید. فراموش نکنید که تابش خیره کننده بر روی صفحه نمایش کامپیوتر اصلا مناسب نخواهد بود. استفاده از نور سقفی در دکوراسیون اتاق کار شما بسیار اهمیت دارد. زیرا در صورتی که نور کافی بوده و شب ها مشغول کار باشید، به کاهش خستگی چشم شما کمک می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید