دکوراسیون راهرو ها

دکوراسیون داخلی راهرو ها

همان طور که می دانید ورودی هر ساختمان جزء اولی فضاهایی به شمار می رود که افراد مختلف در زمان ورود، با آن مواجه می شوند. از این رو باید به تمام جزئیات توجه کرده و برای دکوراسیون این فضا راهکارهایی را اجرا کنید تا بتوانید ورودی منحصر به فردی را برای ساختمان خود ایجاد کنید. کافی است برای چیدمان ورودی ساختمان یک سری باید ها و نباید هایی را رعایت کنید تا در این زمینه دچار استباه نشوید.

چند نکته برای دکوراسیون ورودی ساختمان

۱- اولین نکته که باید بدانید این است که ورودی ساختمان باید کاملا پر نور باشد. زیرا نور دعوت کننده خوبی است و راهروهایی که باریک وکم نور باشند، حس دعوت کنندگی نداشته و جلوه مناسبی را هم در ورودی ساختمان ایجاد نمی کنند. از این رو توصیه می کنیم برای راهروی ساختمان از نورهای زرد نسبت به نور آبی استفاده کنید.
۲- در صورتی راهروی ورودی ساختمان تنگ و باریک است، باید کاری کنید تا این فضا روشن تر و بزرگتر به نظر برسد. از این رو پیشنهاد می کنیم که یک راهروی تنگ را با استفاده از آینه ها بزرگتر نشان داده تا حس زندگی در این فضا جریان پیدا کند.
۳- برای بخش ورودی درب از یک پادری که دارای جنس مناسبی است، استفاده کنید تا از این طریق امکان ورود گرد و خاک و همچنین سایر آلودگی ها را به داخل ساختمان کمتر کنید.
۴- شاید در معماری ساختمان شما هم سرویس بهداشتی اولین چیزی باشد که بعد از ورودی به چشم می آید از این رو دقت داشته باشید که باید این فضا را همیشه خوش بو نگه دارید. البته وجود سرویس بهداشتی در راهروی ورودی ساختمان از بعضی قواعد درست بوده و از بسیاری جهات کار نادرستی محسوب می شود. اما با این حال در صورتی که سرویس بهداشتی خانه شما در راهروی ورودی قرار دارد، بهتر است با خوش بو نگه داشتن این فضا، حس خوشایندی را برای افرادی که وارد خانه شما می شوند، ایجاد کنید.
۵- همان طور که می دانید، راهروها هم مانند سایر فضا های خانه نیاز به تزئینات داشته و پیشنهاد می کنیم برای اینکه دکوراسیون ویژه ای را خلق کنید از شمع آرایی استفاده کنید و حتی می توانید گل و گلدان های زیبایی را تهیه کرده و در این فضا قرار دهید. البته نصب تابلو هم خالی از لطف نبوده و باعث می شود تا فضای راهروی منزل شما منحصر به فرد شود. با انجام این کار ها می توانید به راحتی جلوه دعوت کنندگی را در این فضا افزایش دهید.
۶- بهتر است بدانید که هرگز نباید از موکت برای کف راهرو استفاده کنید. حتی اگر کل کف منزل شما موکت است، باز هم یادتان نرود که قسمت ورودی ساختمان را با موکت نپوشانید. زیرا از لحاظ بهداشتی استفاده از موکت برای این فضا مناسب نمی باشد.
۷- راهروی منزل شما زمانی شکل استاندارد به خود می گیرد که از عناصری مانند جا کفشی، جاکلیدی و چوب لباسی استفاده کنید. البته بهتر است این عناصر را در یک فاصله مناسبی از درب ورودی قرار دهید. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که ابعاد و اندازه وسایلی که در این فضا قرار می دهید، باید متناسب با فضا باشد. البته توصیه ما این است که از یک جا لباسی بسته و به شکل کمد استفاده کنید تا دکوراسیون این فضا شلوغ به نظر نرسد.
فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید