دکوراسیون سبز برای فصل پاییز

بدون دیدگاه

دکوراسیون سبز برای فصل پاییز :

همان طور که می بینید فصل پاییز رسیده و باعث شده تا طبیعت رنگ خود را عوض کند و به جای درختان سبز، طبیعت زرد رنگ نمایان شود. درست است که با تغییر فصل نمی توان رنگ برگ های درختان را سبز نگه داشت، اما می توان در فصل پاییز خانه ای سبز داشت. با استفاده از چند راهکار می توانید رنگ سبز را در دکوراسیون منزل وارد کرده و از موهبت های این رنگ آرام بخش برخوردار شوید. خوب است که بدانید رنگ سبز باعث ایجاد سرزندگی و آرامش می شود و هم به شما این امکان را می دهد تا تمدد اعصاب پیدا کنید و هم امیدوارتر باشید.

چند راهکار برای اضافه کردن رنگ سبز به دکوراسیون منزل :

۱- در ابتدا برای ایجاد دکوراسیونی سبز از کف شروع کنید. در صورتی که تمایل به انفجار بزرگی با رنگ سبز در اتاق خود دارید، بهتر است از فرش های مدرن به رنگ های مختلف استفاده کنید و ترجیحا رنگ سبز برای فرش گزینه مناسبی خواهد بود. زیرا نسبت به عوض کردن وسایل و به خصوص مبلمان، هزینه کمتری دارد. علاوه بر این، می توانید هر وقت خسته شدید، فرش را بردارید و به اتاق دیگری منتقل کنید. مناسب ترین و بهترین فرش، فرشی است که به جای یک سبز خاص، از طیف های مختلف رنگ سبز تشکیل شده باشد. زیرا در این صورت است که می توانید به راحتی فرش را با سایر وسایل هماهنگ سازید.

۲- انتخاب وسایلی مانند شمع، کاسه یا گلدان و… که به صورت تزئینی هستند، ایده مناسبی برای ایجاد دکوراسیون سبز است. وجود این وسایل در منزل شما باعث می شود تا رنگ سبز در فضای شما تثبیت شود. البته تعداد وسایل سبز رنگ را شما مشخص خواهید کرد و حتی می توانید رومیزی، سرویس غذاخوری، قاب و باقی وسایل تزئینی منزل تان را به این رنگ انتخاب کنید.

۳-اگر به دنبال معجزه در دکوراسیون منزل خود هستید، گل ها انتخاب مناسبی برای تزئین خانه شما هستند. با وجود گلدانها در خانه می توانید رنگ سبز را وارد منزل کنید و از آنها لذت ببرید. سعی کنید در هنگام انتخاب گل ها از چند طیف رنگ سبز کنار هم استفاده کنید. با این کار زیبایی خانه شما چند برابر می شود. حتی اگر به جای گل های طبیعی از گل های مصنوعی استفاده می کنید، سعی کنید شکوفه های سبز رنگ را انتخاب کنید.  

۴-در هنگام دکوراسیون منزل سعی کنید که تکنیک ها را رعایت کنید و از الگو های شبیه به هم استفاده کنید، تا از این طریق کار شما راحت تر شود. برای مثال اگر پرده اتاق شما دارای طرح دایره وار سبز رنگ است، سعی کنید روی ملحفه یا روتختی از همان طرح های دایره ای حتی با اندازه های مختلف استفاده کنید. حتی می توانید از یک الگو یکسان برای روکش صندلی و پرده ها استفاده کنید. به این صورت که اگر روکش صندلی ها دارای خط های درهم است، از همین الگو برای پرده ها هم استفاده کنید.

۵-یادتان نرود که از همه طیف های مختلف رنگ سبز در دکوراسیون منزل استفاده کنید. برای مثال سبزی که به قهوه ای بزند، به زرد نزدیک باشد، کدر باشد یا شفاف و روشن باشد یا تیره و… تمامی این رنگ ها تناژی از سبز ایجاد می کند که ابتدا باید آنها را شناخت و سپس به درستی از آنها استفاده کرد. البته بهتر است تغییرات بزرگ تر و سخت تر را اول انجام دهید و بعد با توجه به آن ها رنگ ملحفه یا روتختی یا وسایل کوچک تر و کم خرج تر را تعیین کنید.

چگونه می توان مقدار زیادی رنگ سبز به دکوراسیون اتاق اضافه کرد ؟

برای اضافه کردن رنگ سبز اصلا نگران نباشید، به راحتی می توانید با قرار دادن چند رنگ سبز در کنار هم فضای منزل را آراسته کنید. بهتر است از دیوار ها شروع کنید و از رنگ سبز مورد علاقه خود برای رنگ آمیزی دیوار استفاده کنید. البته خوب است بدانید که رنگ آمیزی دیوارها از بقیه بخش های اتاق سخت تر است و تغییر آن هم به راحتی امکان ندارد. پس برای سبز دیوارها بیشترین دقت را به خرج دهید. در مرحله بعد کار آسان تر می شود و می توانید طیف های رنگ سبز را به اتاق اضافه کنید. رعایت هارمونی رنگ ها در دکوراسیون اتاق بسیار اهمیت دارد. از این رو بهتر است هارمونی را در دکوراسیون اتاق رعایت کنید تا فضای اتاق خسته کننده و یکنواخت نباشد. در هنگام استفاده از رنگ سبز برای اتاق فراموش نکنید که باید برای بقیه اتاق از بقیه تونالیته های رنگ سبز استفاده کنید. برای مثال اگر سبز کمرنگ را با پررنگ قاطی کنید، حس جنگل های زیتون را به خانه می آورید.

از ترکیب رنگ سبز برای چه اهدافی استفاده می شود ؟

۱-برای ایجاد ظاهری طبیعی می توانید سبز روشن را با آبی ملایم هماهنگ کنید. این کار باعث می شود تا طبیعت را به اتاق خود دعوت کرده و یک بازی رنگی فوق العاده به فضای شما می دهد. وجود این رنگ ها آسمان و دشت را نشان می دهد که دو رکن اصلی طبیعت زیبا هستند.

۲-برای ایجاد آرامش در اتاق از ترکیب سبز نخودی با شکلاتی که فضای جنگل را تداعی می کند، استفاده کنید. برای مثال سرویس تخت خواب را شکلاتی انتخاب کنید و از روتختی و ملحفه سبز استفاده کنید تا آرام ترین استراحت را برای خود به ارمغان بیاورید.

۳-برای فراهم آوردن حس تازگی و نشاط در اتاق خود از ترکیب سبز شفاف با سفید بهره بگیرید. زیرا این ترکیب بسیار هیجان انگیز بوده و بیشتر از هر چیزی به فضای خانه شما حس شادابی و نشاط می بخشد.

۴-از ترکیب سبز شفاف و روشن با صورتی برای ایجاد شادی در اتاق خود استفاده کنید. این ترکیب نه تنها بسیار زیبا زیباست، بلکه باعث می شود تا موجی از شادی در اتاق ایجاد شود و برای اتاق کودکان که هم نیاز به شادابی دارند و هم نیازمند آرامش هستند، بسیار مناسب است.

استفاده درست از طیف های مختلف رنگ سبز در دکوراسیون :

۱-برای تزئینات تکمیلی از سبز شفاف استفاده کنید. البته یادتان نرود که زیادی این سبز اصلا خوب نیست و تاثیر آن را از بین می برد. 

۲-از آنجایی که رنگ سبزی که به سفید می زند بسیار آرامش بخش است، از آن برای فضای آشپزخانه استفاده کنید.

۳-برای یکی از دیوار های خانه، سبز کدر و تیره را انتخاب کنید و از استفاده زیاد این رنگ در دکوراسیون منزل و بخصوص دیوار ها بپرهیزید. زیرا فضای منزل را کوچک و کدر می کند.

۴-برای مبلمان چوبی منزل از سبز چمنی یا نخودی استفاده کنید.

نوشتهٔ بعدی
فرش و گلیم ایرانی
نوشتهٔ پیشین
دکوراسیون تخت خواب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید