راهکارهایی برای داشتن خانه ای زیبا و شیک :

برای اینکه خانه خود را زیبا و دلنشین سازید، باید وسایل خانه را به گونه ای بچینید که همیشه از نگاه کردن به آنها لذت ببرید و دیگران با حضور در خانه شما احساس آرامش داشته باشند. از این رو راهکارهایی را به شما پیشنهاد می کنیم تا از طریق آنها بتوانید به این هدف برسید.

۱ شما می توانید طبیعت را به خانه خود بیاورید و از گیاهان مختلف که مخصوص محیط خانه هستند، سنگ های زیبا، صدفهایی که جمع آوری کرده اید و حتی عناصر دیگر که در طبیعت وجود دارد، برای تزئین بخش های مختلف خانه خود استفاده کنید. زیرا وجود این عناصر در خانه باعث شادابی روح اعضای خانواده می شود.

۲ می توانید از آثار هنری مورد علاقه خود در فضا های مختلف خانه استفاده کنید. وجود آثارهنری متنوع در خانه شما نه تنها بیانگر روحیه و شخصیت شما می باشد، بلکه می تواند آغارگر یک گفتگو صمیمانه هم باشد.

۳ نکته مهمی که نیاز است به آن توجه کنید، این است که خانه شما باید زنده به نظر برسد. از این رو نیاز نیست که همه وسایل همیشه درست در سر جای خود باشند و تزئین منزل شما به کمال مطلق برسد، بلکه خانه شما نیاز به کمی بهم ریختگی دارد. به همین خاطر مراقب باشید که در مرتب بودن خانه خود هم افراط نکنید.

۴خوب است که خانه خود را با گذاشتن چند شاخه گل همیشه با طراوت نشان دهید. البته فراموش نکنید که وجود گل های تازه در ایجاد روحیه شادابی اعضای خانواده نقش دارد.

۵ همان طور که می دانید قرار دادن عکس اعضای خانواده در گوشه و کنار خانه بسیار ایده زیبایی خواهد بود. اما یادتان باشد که هرگز نباید در انجام این کار زیاده رویی کنید. مخصوصا در مورد عکس های که متعلق به شما باشد، نباید از حد افراط بگذرد. زیرا این امکان وجود دارد که به شکل ناخودآگاه خانه شما تبدیل به پرستشگاه شما درآمده و این مسله تاثیر بدی در دکوراسیون خانه شما خواهد داشت.

۶در زمان انتخاب پارچه هایی که دارای طرح های مختلف هستند، بهتر است یک یا دو رنگ پایه را به صورت همسان در نظر بگیرید. برای مثال دو پارچه با یک رنگ واحد که یکی گل دار و یکی راه راه باشد، گزینه مناسبی خواهند بود. اما یادتان باشد که از این ترکیبات بیش از حد استفاده نکنید.

۷ از یک رنگ بودن همه وسایل خانه خودداری کنید و تلاش خود را برای هماهنگی رنگها در فضای خانه انجام دهید. بهتر است بدانید که یک دکوراسیون زمانی زیباست که رنگ ها باهم همخوانی داشته باشند، نه اینکه همه وسایل دارای یک رنگ باشند.

۸ در صورتی که به دنبال انجام تغییرات اساسی در منزل خود هستید، باید قبل از انجام هر کاری جنس موادی را که انتخاب می کنید را بررسی کنید و بهترین گزینه برگزینید. برای مثال کفپوش مرمر در فصل تابستان بسیار مناسب خواهد بود. زیرا این کفپوش بسیار خنک است، اما همین کفپوش برای فصل زمستان مناسب نبوده و آزار دهنده می باشد. استفاده از کفپوش هایی غیر از فرش و موکت باعث ایجاد سر و صدا در محیط  می شود. از این رو پیشنهاد می کنیم قبل از انتخاب کفپوش مناسب به کم جمعیت و پر جمعیت بودن اعضای خانواده خود دقت کنید و بعد نوع کفپوش را انتخاب کنید. استفاده از کفپوش چوبی بسیار مناسب و عالی خواهد بود، تنها باید به درستی آنها را نگهداری کنید.

 ۹ برای تزئین و خوشبو شدن فضای حمام و سرویسهای بهداشتی خانه شمع، نمکهای طبی عطرآگین و صابونهای خوشبو استفاده کنید.

۱۰برای خانه خود از وسایل و لوازمی که هر روز مد می شوند و خیلی زود از مد خواهند افتاد را انتخاب نکنید. از آنجایی که قرار است شما با وسایل خود زندگی کنید، بهتر است اشیایی را خریداری کنید که دوستشان دارید و از اینکه خانه خود را هر روز بر اساس مد تزئین نمایید، خودداری کنید.

۱۱برای جذاب تر شدن فضای منزل خود می توانید از لوازمی که مربوط به فرهنگ ها و مکان های مختلف است، استفاده کنید. برای مثال کمد ها و قفسه های چینی را انتخاب کنید یا از چراغ های ژاپنی که دارای توری های بلژیکی هستند، بهره بگیرید.

۱۲ برای انتخاب وسایل فلزی دقت داشته باشید و سعی کنید که با کیفیت ترین آنها را انتخاب کنید و اگر این لوازم کهنه شده اند، نسبت به تعمیر یا تعویض آنها اقدام نمایید.

۱۳توصیه ما به شما این است که خانه خود را برا اساس سلیقه خود بچینید تا نمادی از خود شما باشد و از خرید وسایلی که همه مردم از آن استفاده می کنند، پرهیز کنید. برای مثال انتخاب کاناپه های بزرگ و چرم در کنار یک میز براق مشکی نه تنها زیبا نیست، بلکه فضای خانه را هم تنگ می کند و حس راحتی را از خانه شما دور می کند.

۱۴فراموش نکنید که وسایل کوچک می توانند تفاوت فراوانی را در یک فضا ایجاد کنند. از این رو بهتر است به جزئیات توجه کنید، زیرا در دکوراسیون خانه شما بسیار به چشم خواهند آمد. برای مثال رومیزی، بشقاب ها، لیوان ها، زیر بشقابی ها، گلدان ها و دیگر لوازمی که روی میز قرار می دهید، را به دقت انتخاب کنید. زیرا این وسایل کوچک شاید در نگاه اول به چشم نیایند، اما بسیار در دکوراسیون منزل شما تاثیر گذار می باشند.

۱۵ توصیه ما این است که تا جایی که امکان دارد از وسایل و لوازم قابل استفاده و راحت استفاده کنید. زیرا با انجام این کار حس آرامش را به خانه خود آورده و حال و هوای خانه را صلح آمیز می کنید. برای مثال وجود فرش و گلیم با الیاف طبیعی و حتی پارچه هایی مانند کتان و ابریشم خام باعث می شوند تا خانه شما گرم و صمیمی شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید