رنگ مناسب دکوراسون منزل :

همیشه برای دکوراسیون منزل اولین سوالی که به ذهن افراد می رسد این است که چه رنگی را برای فضای منزل خود انتخاب کنند و این مسله برای نوعروس ها که قصد خرید تمام وسایل منزل را دارند، اهمیت بیشتری پیدا می کند و حتی تمام تلاش خود را می کنند تا وسایل انتخابی دارای رنگی مناسب بوده و باهم هماهنگ باشند. برای مثال رنگ مبلمان، دیوار ها و حتی ترکیب رنگی فرش ها چگونه باشد و حتی سرویس چینی دارای چه رنگی باشد و… همه این مسایل ذهن تازه عروس ها را درگیر خواهد کرد.

از آنجایی که هر رنگی تاثیر متفاوتی در فضای خانه و البته روحیه افراد دارد، به همین خاطر قبل از اینکه رنگ مناسب را انتخاب کنید، باید به تاثیر کلی هر رنگ در منزل و البته رابطه آن با روحیه اعضای خانواده را دقت داشته باشید. زیرا هر رنگ با توجه به حس خاصی که در افراد ایجاد می کند، برای فضای خاصی مناسب خواهد بود. از این رو باید به این نکات توجه داشت تا بتوان بهترین و مناسب ترین رنگ را انتخاب کنید. پیشنهاد می کنیم برای راحت شدن کار از ترکیب چند رنگ هماهنگ که مورد علاقه شما است، استفاده کنید.

تاثیر رنگ های مختلف در دکوراسیون منزل :

رنگ آبی :

در صورتی که به دنبال آرامش در فضای خانه خود هستید، بهتر است از رنگ آبی استفاده کنید. همان طور که می دانید کمتر کسی را می توان پیدا کرد که از رنگ آبی خوشش نیاید و به دلیل حس آرامش و سردی که در یک محیط ایجاد می کند، می تواند حس های متفاوتی را به افراد منتقل کند.

استفاده از طیف های مختلف آبی پیشنهاد خوبی برای دکوراسیون آرامش بخش شما می باشد و از آنجایی که رنگ آبی روشن حس آرامش بیشتری را ایجاد می کند، می توانید از این رنگ برای بالابردن تمرکز استفاده کنید. استفاده از رنگ آبی تیره نقش مهمی در تقویت اعتماد به نفس دارد، از این رو می توانید در فضاهای مختلف خانه از این رنگ بهره بگیرید. استفاده از این رنگ ایده مناسبی برای بزرگتر نشان دادن هر فضایی  می باشد. به همین خاطر می توانید در اتاق خواب کوچک خود از این رنگ استفاده کنید. البته فراموش نکنید که رنگ مناسب اتاق خواب طیف های مختلف رنگ آبی می باشد که می تواند حس خواب آوری را به شما منتقل کند. برای مثال لاجوردی یا آبی روشن چرک که به طوسی روشن متمایل است، ایده خوبی خواهد بود.

 البته می توانید از رنگ آبی برای سرویس بهداشتی هم استفاده کنید، دلیل این پیشنهاد هم این است که فضای کوچک سرویس بهداشتی را بزرگتر نشان داده و باعث ایجاد آرامش در این فضا می شود.

یک نکته مهم در رابطه با رنگ آبی این است که از این رنگ در اتاق کودکان استفاده نکنید، زیرا سرمای این رنگ باعث می شود تا تحرک آنها کم شود. حتی استفاده از رنگ آبی برای آشپزخانه هم توصیه نمی شود، به این خاطر که جلوی اشتها را می گیرد.

پیشنهاد می کنیم برای اینکه یک فضای شاد و پرانرژی داشته باشید، از رنگ های قرمز یا زرد در کنار رنگ آبی استفاده کنید و در صورتی که به دنبال ایجاد یک اتاق زیبا هستید، از ترکیب رنگ آبی تیره با نقره ای بهره بگیرید. اما اگر می خواهید اتاق پذیرایی شما شکل اشرافی داشته باشد از رنگ فیروزه ای برای دیوارها و رنگ طلایی برای مبلمان استفاده کنید تا از این طریق حس فوق العاده ای در این محیط ایجاد شود.

رنگ سبز :

در صورتی که دوست دارید سرزنده تر باشید، از رنگ سبز که بسیار آرامش بخش و سرزنده می باشد برای اتاق ها استفاده کنید. زیرا این رنگ باعث تمدد اعصاب شده و حس امیدواری را در اعضای خانواده به وجود می آورد. فراموش نکنید که این رنگ برای هر خانه ای مناسب بوده و به بزرگتر نشان دادن هر فضایی کمک می کند. نکته مهم این است که نباید از رنگ سبز تیره و کدر در فضای خانه خود استفاده کنید، زیرا این رنگ برعکس سبز روشن باعث ایجاد افسردگی می شود.

همان طور که گفته شد رنگ سبز مناسب هر فضایی می باشد، اما برای اتاق کار بسیار گزنیه بهتری خواهد بود، زیرا باعث می شود تا خستگی را از بین برد. سعی کنید در ورودی خانه از رنگ سبز استفاده کنید تا حس خوبی به شما و مهمانان منتقل شود.

به راحتی می توانید رنگ سبز را با رنگ های دیگر ترکیب کنید، اما انجام این کار زمانی اهمیت پیدا می کند که این ترکیب رنگی را برای چه فضایی می خواهید استفاده کنید. برای مثال استفاده از رنگ سبز در کنار رنگ سفید باعث می شود تا فضای مورد نظر شما سرد جلوه کند، اما این رنگ را با قهوه ای و نارنجی ترکیب کنید، حس گرم تری را ایجاد را می کند. پیشنهاد می کنیم از ترکیب رنگ سبز در کنار رنگ زرد و بنفش برای اتاق کودکان خود استفاده کنید.

رنگ قرمز :

در صورتی که به دنبال هیجان می گردید، بهتر است رنگ قرمز را برای دکوراسیون منزل انتخاب کنید، این رنگ بسیار گرم بوده و دارای عمق می باشد و حس هیجان و انرژی زیادی را به وجود می آورد. البته نباید فراموش کرد که استفاده زیاد از این رنگ در دکوراسیون خانه باعث می شود تا افراد را عصبی کند. به همین خاطر توصیه می کنیم از این رنگ در حد اعتدال استفاده کنید.

بهتر است بدانید رنگ قرمز اشتها آور بوده و معمولا” از این رنگ برای رستوران ها استفاده می شود. از این رو پیشنهاد می کنیم تا از این رنگ به همراه رنگ زرد، برای آشپزخانه منزل بهره بگیرید. البته برای اتاق نشیمن هم می توان از این رنگ استفاده کرد، زیرا باعث گرمی فضا می شود.

نکته مهم این است که قرمز قرمز به دلیل تندی و تیرگی که دارد، فضای اتاق را کوچک می کند. به همین خاطر اگر اتاق کوچکی دارید، بهتر است بخش کوچکی از دیوار اتاق را قرمز کنید. می توانید با ترکیب رنگ قرمز با هر رنگی حس متفاوتی را ایجاد کنید. برای مثال از ترکیب رنگ قرمز با سبز فضای شادی به وجود می آید، اما از ترکیب آن با رنگ قهوه ای و نارنجی حس پاییزی ایجاد می شود. یادتان نرود که ترکیب قرمز با سفید بسیار زیبا بوده و باعث می شود تا دکوراسیون خانه شما سبک کلاسیک پیدا کند.

رنگ قهوه ای :

برای اینکه با ثبات باشید از رنگ قهوه ای استفاده کنید. از آنجایی که رنگ قهوه ای رنگ طبیعت می باشد، باعث می شود تا حس طبیعی در خانه شما ایجاد شود. همان طور که گفته شد این رنگ به خاه شما گرما، قدرت و ثبات می دهد. شما می توانید به یک اتاق بی روح با استفاده از وسایل چوبی قهوه ای و رنگی گرم برای دیوار ها، گرما ببخشید. استفاه از این رنگ برای آشپزخانه مناسب است .حتی بهره گیری از این رنگ برای دیوارهای اتاق نشیمنی که دارای وسایل چوبی است، ایده مناسبی بوده و باعث می شود تا اتاق نشیمن منزل شما جلوه ای خاص پیدا کند. پیشنهاد ما این است که این رنگ قهوه ای را با حصیر یا قالیچه های پوستی تکمیل کنید تا ترکیب هماهنگی داشته باشید.

رنگ زرد :

اگر در زندگی امید می خواهید، با رنگ زرد که رنگ آغاز روز است و حس شروع را منتقل می کند، خانه خود را گرم و روشن کنید. شاید باور نکنید ولی رنگ زرد باعث ایجاد شور، نشاط و امیدواری می شود و به دلیل روشنی و درخشندگی که در فضا ایجاد می کند، باعث می شود تا اتاق شما بزرگ تر جلوه کند. به همین خاطر این رنگ برای اتاق های کوچک بسیار مناسب است. از رنگ زرد برای دیوار های اتاق خواب استفاده نکنید، زیرا باعث بی خوابی می شود.

اما این امکان برای اتاق ناهار خوری و نشیمن وجود دارد که از این رنگ بهره بگیرید، زیرا باعث می شود تا به فضای اتاق نشیمن منزل شما حس صمیمیت و دوستی بخشد. یادتان نرود که رنگ زرد را می توانید با رنگ های دیگر به راحتی هماهنگ کنید، اما بهترین رنگی که با رنگ زرد ترکیب شده و حس خوبی را ایجاد می کند، رنگ آبی بوده که می تواند حس آسمان آفتابی را ایجاد کند.

رنگ صورتی :

اگر می خواهید فضای خانه شما سرشار از عشق شود، می توانید از رنگ صورتی برای دیوارها استفاده کنید. رنگ صورتی علاوه بر اینکه حس شادی را ایجاد می کند، باعث خلق احساسات عاشقانه شده و افسردگی را از خانه شما دور می کند. معمولا” از رنگ صورتی برای اتاق دختر بچه ها استفاده می شود، اما اگر این رنگ را اگر با رنگ های شاد دیگر مانند قرمز و زرد ترکیب کنید، جلوه زیباتری خواهد داشت.  پیشنهاد می کنیم از ترکیب صورتی و قهوه ای برای اتاق خواب خود استفاده کنید، حتی با اضافه کردن رنگ سبز به

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید