رنگ خنثی در دکوراسیون داخلی

رنگ های خنثی کدام هستند ؟

رنگ های خنثی که حس آرامش بخشی در دکوراسیون منزل ایجاد می کنند را به راحتی و بدون خطر می توان در فضاهای مختلف خانه استفاده کرده و با کمک رنگ هایی مانند بژ و طوسی می توان از نتیجه دکوراسیون ایجاد شده مطمئن بود. رنگ های خنثی برای افرادی که در انتخاب رنگ دچار تردید بوده و اعتماد به نفس کافی برای انتخاب رنگ ندارند بسیار مناسب است و می توانند بدون ریسک از رنگ های خنثی استفاده کنند.

بهره گیری از رنگ های خنثی به دلیل اینکه انتخابی با ریسک پایین است بدون شک انتخابی خوشایند و مطلوب خواهد بود. اما توجه داشته باشید که اگر از رنگ های خنثی به تنهایی در دکوراسیون استفاده شود احتمال بی روح شدن و کسل کنندگی دکوراسیون وجود دارد و در خانه هایی که از دکوراسیون تک رنگ مانند رنگ بژ استفاده می شود جلوه ای خفه و مرده را ایجاد می کند. در صورتی که قصد استفاده از رنگ های خنثی را دارید باید حواستان باشد تا فضای ایجاد شده شکل بی روحی نگیرد و باید حس نشاط و پویایی را در خانه ایجاد و فضا را از معمولی و فاقد جذابیت بودن نجات  داد.

چگونگی استفاده از رنگ های خنثی

۱- در دکوراسیون خانه می توان از تناژهای یک رنگ خنثی استفاده نمود زیرا انجام این کار باعث می شود تا خانه عمق و جذابیت بصری پیدا کند. برای مثال تناژهای مختلف رنگ بژ را می توان برای قسمت های مهم خانه مثل دیوارها، پرده ها، روکش مبلمان و … استفاده نمود.

۲- ترکیب کردن بافت های متفاوت در خانه باعث می شود تا به خوبی بتوان دکوراسیون را لمس نمود. البته شاید امکان استفاده از بافت های با کیفیت و گران قیمت وجود نداشته باشد و افراد مجبور باشند برای ایجاد این ترکیب هزینه بسیار زیادی را محتمل شوند. از این رو توصیه می شود که از بافت های مرغوب در کنار بافت های معمولی تر که قیمت کمتری دارند استفاده شود تا بتوان ازاین طریق جلوه ای فربینده را ایجاد نمود. پیشنهاد می کنیم از بافت های مرغوب برای قست هایی که افراد با آنها تماس داشته و لمس می کنند استفاده کرده و برای قسمت هایی که تنها دیده می شود و امکان لمس آنها وجود ندارد ازبافت های معمولی و البته زیبا بهره گرفته شود.

۳- در صورتی که از بافت های متنوع در دکوراسیون خانه استفاده شود پویایی فضا افزایش می یابد. از این رو می توان تنوع بافت را برای کوسن ها، روکش مبل ها و پرده ها به کار برد. توجه داشته باشید که استفاده از یک رنگ واحد بر روی سطح هایی که دارای بافت های متنوع هستند باعث ایجاد برداشت های مختلفی می شود. حتی بهره گیری از بافت های مات، براق، زبر و لطیف در کنار هم فضایی جذاب و مناسب را خلق می کند.

۴- در فضای خانه می توان ازترکیب مواد و همچنین جنس های مختلف استفاده نمود. در جنس های متفاوت مواد تشکیل دهنده متنوعی به کار رفته است و قدرت عناصر مختلف باعث هر چه زیبا تر و جذاب تر شدن دکوراسیون خانه می شود و حتی در صورتی که از هیچ رنگ خاص و متمایزی در دکوراسیون استفاده نشود وتنها یک رنگ خنثی وجود داشته باشد که در جنس های مختلف عناصر به چشم می خورد باعث می شود تا جلوه ای خاص ومتفاوت در فضا ایجاد شود. برای مثال وجود یک آباژور که دارای یک بدنه استیل و نقره ای باشد بر روی یک میز با جنس چوب طبیعی می تواند کنتراست زیبا و منحصر به فردی را ایجاد و زندگی دوباره ای به در دکوراسیون ایجاد شود.

۵- استفاده از عناصر طبیعی باعث می شود تا دکوراسیون منزل حس گرما بخشی پیدا کرده و جذاب تر به نظر برسند. خانه هایی که با رنگ های خنثی دکور می شوند باید از عناصر و بافت های طبیعی استفاده شود. اگر تمایل به استفاده از رنگ های طوسی و نقره ای دارید و در کنار آن می خواهید از عناصر فلزی استفاده کنید باید در کنار آنها از عناصر چوبی و طبیعی با همان رنگ طبیعی چوب استفاده شود تا گرما و جذابیت فضا افزایش یافته و حس سردی و بی روحی فضا از بین برود.

۶- برای ایجاد جلوه ای کامل برای دکوراسیون باید از الگو هایی با اندازه های مختلف بهره گرفت و البته این مسله برای دکوراسیونی که در آن از رنگ های قوی استفاده نشده است اهمیت بیشتری پیدا کرده و به همین خاطر بهره گیری از الگوهای مختلف قدرتمند به مراتب بیشتر خواهد شد.

۷- در زمانی که دکوراسیون تک رنگ و خنثی باشد در آن همه چیز ساده و بدون طرح بوده و در بهترین حالت اگر یک طرح در دکوراسیون تکرار شود باعث می شود تا فضای خانه شکل بی روحی بگیرید از این رو الگوهای متنوع می توانند در صورتی که باعث شلوغی و نازیبایی دکوراسیون نشوند در فضا خانه به کار گرفته شوند.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید