روانشناسی رنگ ها :

زمانی که به دنبال یک طراحی ایده ال برای دکوراسیون منزل خود هستید، مطمئنا از روش های مختلف برای این کار استفاده می کنید و حتی ممکن است اشیا و رنگ های ساده ای را انتخاب کنید و یا از الگوها و زمینه های جذاب و با شکوه برای دکوراسیون خانه خود استفاده کنید. اما نکته مهمی که بیشتر از همه به آن توجه می کنید، انتخاب رنگ مناسب است. زیرا قدرتمندترین عنصری که در دکوراسیون داخلی بسیار الهام بخش فضا می باشد، رنگ است. به این دلیل که با استفاده از رنگ ها می توانید در یک فضای ساده و معمولی حال وهوایی ویژه و جذابی ایجاد کنید. از این رو بهتر است روان شناسی رنگ ها را به خوبی دانسته تا با استفاده از آن بتوانید یک خانه سالم و زیبا ایجاد کنید.

استفاده از رنگ قرمز اشتها آور در آشپزخانه :

یک از مهم ترین دلایلی که در دکوراسیون بیشتر رستوران ها از رنگ قرمز استفاده می شود، این است که رنگ قرمز در اکثر افراد ایجاد اشتها می کند. به همین خاطر پیشنهاد ما به شما استفاده از رنگ قرمز برای دکوراسیون آشپزخانه می باشد. زیرا با این کار اشتهای فرزندان و اعضای خانواده افزایش می یابد. برای مثال می توانید رنگ قرمز را با کرکره پنجره و کابینت های بژ هماهنگ سازید.

استفاده از رنگ های گرم و سرد در فصول مختلف :

استفاده از رنگ های قرمز، نارنجی و زرد در دکوراسیون منزل مخصوصا در فصل زمستان، باعث می شود تا فضای خانه شما گرم و صمیمی شود و بتوانید از میهمانان خود به گرمی استقبال کنید. شما این امکان را دارید که در امتداد خطوط رنگ های گرم در پاییز، از رنگ های سرد به خصوص آبی برای خنکی، طراوت و تمیز نشان دادن منزل خود در فصل تابستان استفاده کنید.

بزرگتر جلوه دادن فضا با رنگ های روشن :

در صورتی که به دنبال بزرگتر جلوه دادن فضای منزل خود هستید، پیشنهاد می کنیم که از رنگ های روشن و پرجنب و جوش مانند رنگ زرد برای وسعت بخشیدن به فضای منزل خود استفاده کنید. نکته مهم این است که از رنگ سفید استفاده نکنید. زیرا با وجود اینکه بر وسعت فضا می افزاید، اما نمی تواند مانند مایه های روشن از یک رنگ موثر واقع شود.

استفاده از رنگ های ترکیبی :

نکته مهم درباره انتخاب رنگ برای دکوراسیون منزل این است که، تا جایی که ممکن است از رنگ های ساده و تک کلمه ای استفاده نکنید و از رنگ های ترکیبی که دارای دو اسم بوده و نوع آنها کاملا در اسمشان توصیف شده است، مانند سبز جنگلی یا سفید پوست تخم مرغی بهره بگیرید. زیرا این کار باعث می شود تا دکوراسیون خانه شما حرفه ای تر و منحصر به فرد به نظر برسد.

ایجاد تمرکز با استفاده از رنگ سبز در اتاق کار:

برای اینکه تمرکز شما در اتاق کار خود چند برابر شود، بهتر است که از رنگ سبز در دکوراسیون اتاق کار استفاده کرده و درنتیجه با سرعت بیشتری کار خود را به اتمام برسانید. از رنگ سبز ملایم برای رنگ آمیزی دیوارهای اتاق کار خود استفاده کرده و رنگ های هماهنگ دیگری را نیز در درکوراسیون جای دهید. یادتان باشد که بیش از اندازه از رنگ سبز در اتاق کار استفاده نشود، زیرا در این صورت اتاق کار شما به جای ایجاد تمرکز تبدیل به جنگل می شود.

طراحی اتاق ورزشی با استفاده از ترکیب رنگ ها:

با اینکه تصور می کنید استفاده از رنگ قرمز باعث ایجاد انرژی در اتاق ورزش شما می شود، اما بهتر است بدانید که استفاده زیاد از رنگ قرمز در اتاق ورزش می تواند بیش ازحد فضا را گرم و آزار دهنده کند. بهترین گزینه برای انتخاب رنگ دیوارهای اتاق ورزش، استفاده از یک ترکیب متعادل مانند زرد و آبی می باشد. حتی بهره بردن از ترکیب سبز – آبی گزینه مناسبی برای ایجاد فضایی خنک و تسکین دهنده در اتاق ورزش می باشد.

رنگ قرمز دشمن فشار خون :

همان طور که گفته شد، استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون آشپزخانه سبب افزایش اشتها می شود. اما طیف های تیره تر آن سبب افزایش فشار خون نیز خواهد شد. به همین خاطر توجه داشته باشید که برای افرادی با فشارخون بالا از رنگ قرمز استفاده نکنید و در صورت علاقه مندی به رنگ قرمز، بهتراست که از طیف های روشن تر آن استفاده کنند.

ایجاد اتاق خواب آرامش بخش با استفاده از رنگ ها :

وجود رنگ های خنک و ملایم برای اتاق خواب، بهترین انتخاب برای ایجاد راحتی می باشد. می توانید از طیف های مختلف رنگ آبی، سبز و حتی بنفش برای به آرامش رسیدن در فضایی که مخصوص خواب شماست، استفاده کنید. فراموش نکنید که هرچه رنگ انتخابی شما تیره تر باشد، تاثیرش واضح تر خواهد بود.

تاثیر رنگ در سرویس بهداشتی :

در صورتی که به رنگی علاقه مند هستید و معمولا در انتخاب لباس از آن رنگ استفاده می کنید، پیشنهاد ما این است که ازهمان رنگ نیز برای سرویس بهداشتی استفاده کنید. زیرا زمانی که در آینه سرویس بهداشتی به خود نگاه می کنید، احساس خوبی به شما دست دهد و رنگی که در زمینه تصویر شما در آینه خودنمایی می کند، می تواند بسیار در این احساس نقش داشته باشد. یادتان نرود که که هرگز از رنگی  که هیچ لباسی به آن رنگ برتن نکرده اید را برای دکوراسیون سرویس بهداشتی انتخاب نکنید.

احتیاط در استفاده از رنگ ارغوانی :

رنگ بنفش و ارغوانی سمبل سلامت و احساسات عاشقانه است. اما به دلیل اینکه از این رنگ در طبیعت زیاد مشاهده نمی شود، تنها جنبه دکوراتیو و هنری دارد. در صورتتمایل به استفاده از این رنگ، توصیه می کنیم که مقداری از آن را در کنار رنگ های طبیعی قوی مانند زرد و سبز استفاده کنید.

رنگ نارنجی مناسب برای مبتلایان به آسم :

نکته مهمی که درباره رنگ نارنجی بهتر است بدانید این است که، این رنگ باعث بهبود عملکرد ریه و افزایش انرژی می شود. بر اساس تحقیقات انجام شده، نارنجی ملایم برای کسانی که دوره نقاهت بعد از بیماری را می گذرانند یا دچار مشکلات ریوی هستند، بسیار مفید است.

وجود رنگ قهوه ای برای ایجاد جلوه ای طبیعی در منزل :

در صورتی که به چوب و چرم دوست دارید و تمایل دارید که دکوراسیون خانه شما جلوه ای طبیعی داشته باشد، بهتر است که از رنگ قهوه ای در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید.

استفاده از رنگ مشکی :

با اینکه شما به راحتی می توانید از رنگ مشکی در کنار رنگ سفید به شکل زیبایی استفاده کنید، اما فراموش نکنید که دکوراسیونی با رنگ مشکی، باعث می شود تا فضا تنگ تر به نظر برسد. می توانید از یک ایده خلاقانه برای استفاده از رنگ مشکی در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید.  به این ترتیب که سقف اتاق را با رنگ مشکی رنگ آمیزی کنید و از نور پردازی ستاره ای روی سقف استفاده کنید. با این روش می توانید دکوراسیونی با موضوع شب در اتاق خود خلق نمایید.
 

استفاده از رنگ صورتی برای رسیدن به آرامش :

اگر می توانید در منزل خود فضایی را به صورت جداگانه به اتاق مدیتیشن اختصاص دهید، بهتر است بدانید که بهترین و مناسب ترین رنگ برای این فضا رنگ صورتی است . بیشتر باشگاه های ورزشی در فضای رخت کن خود از رنگ صورتی استفاده کرده تا از این طریق بتوانند انرژی ازدست رفته افراد، بعد از ورزش را جبران کنند و باعث ایجاد آرامش در آنها شوند.

استفاده از رنگ زرد نشاط آور :

رنگ زرد نماد خوش بینی و نشاط می باشد و نمایان گر خورشید است. با استفاده از رنگ زرد می توانید فضای اتاق خود را گرم و آفتابی کنید. پیشنهاد ما به شما این است که حتما از رنگ زرد برای دکوراسیون وروری منزل خود استفاده کنید تا از این طریق استقبالی گرم از میهمانان شما به عمل آید و آنها بتوانند دیدی روشن و مثبت به خانه شما پیدا کنند.

وسایلی با رنگ سفید :

رنگ سفید علاوه بر اینکه نماد بسیار خوبی از تمیزی و پاکیزگی می باشد، بلکه تمیز کردن وسایلی که به رنگ سفید می باشد خیلی آسان تر خواهد بود. زیرا رنگ سفید هر گونه کثیفی را به سرعت نشان می دهد و شما می توانید بدون ترس از بین رفتن رنگ وسایلی که به رنگ سفید هستند، آنها را به راحتی بشویید تا بتوانید تمیزی و درخشانی را همواره در فضای منزل خود داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید