روش های سر و سامان دادن به منزل :

هر چه سالهای بیشتری را در یک خانه و یا آپارتمان زندگی کنید، خواهید دید که به مرور زمان خانه شما شلوغ تر شده و وسایل بیشتری را جمع می کنید. به همین علت بهتر است وسایل منزل خود سر و سامان دهید و برای هر وسیله ای که در خانه خود دارید جای مناسبی پیدا کنید تا بتوانید هر زمان که به آن نیاز داشتید به راحتی از آن استفاده کنید. البته شاید وسایلی باشند که شما نمی توانید جای مناسبی برای آنها پیدا کنید از این رو بهتر است به روش ها و راهکار هایی که در زیر به آن اشاره می شود توجه داشته باشید تا از طریق آنها بتوانید از بهم ریختگی آپارتمان خود جلوگیری کنید.  

کتابخانه چند منظوره :

همان طور که می دانید کتابخانه جای قرار دادن کتاب ها می باشد. وجود کتابخانه در منزل شما علاوه بر اینکه ظاهر خوبی به فضای منزل می دهد، باعث گرما بخشیدن به خانه شما می شود. حتی می توانید در کتابخانه خود جایی برای مجلات، عکس ها، آلبوم های مختلف، صدف‌ها، شیشه‌های آنتیک و به طور کلی هر آنچه که مورد علاقه شما است، باز کنید. البته بهتر است یک یا دو طبقه از طبقات را به این وسایل اختصاص دهید که در صورت لزوم به راحتی بتوانید آنها را پیدا کنید.  اگر کتابخانه منزل شما در کنار میز تحریر قرار دارد می توانید از بخشی از آن برای قرار دادن مداد‌ها، خودکارها، پانچ و یادداشت‌ها استفاده کنید.

جای مناسب برای موادغذایی :

هر خانم خانه داری در فکر یک آشپزخانه بزرگ در منزل خود است که بتواند در آن وسایل بیشتری را جای دهد. می توانید از ظرف های درداری که دارای جنس های مختلفی مانند شیشه، قوطی یا سرامیک هستند، برای قرار دادن موادغذایی از قبیل غلات، ماکارونی، شکر، آرد، قهوه و چای استفاده کنید. جای دادن بعضی از شیشه های دکوری در قسمتی از آشپزخانه ایده مناسبی برای زیبایی بخشیدن به فضای آشپزخانه می باشد. اما اگر در آشپزخانه خود جای کافی روی کابینت ندارید، با نصب میله‌ها یا صفحات استیل مخصوص آشپزخانه که به دیوار وصل می‌شوند، جای مناسبی برای آن‌ها در نظر بگیرید.

مشخص کردن کمدی برای پرونده ها :

برای سازماندهی کردن اسناد و پرونده ها بهتر است از یک کمد بهره بگیرید. از طریق این کمد می توانید تمام کاغذ و برگه هایی که مربوط به کارتان است را در داخل آن جای دهید. با انجام این کار دیگر مجبور نیستید که زمان زیادی را صرف مکان یابی و چیدن این کاغذهای مهم کنید.

استفاده از سبدهای تزئینی :

کاربرد سبد ها در خانه شما بسیار خواهد بود. شما می توانید از سبدهای تزئینی برای قرار دادن اقلام مختلف از عود گرفته تا صدف، میوه تازه و شمع استفاده کنید. این سبدهای ایده ارزان و مناسبی برای قرار دادن وسایل ریز شما خواهد بود و با استفاده از آنها می توانید ظاهر منزل خود را مرتب کنید. زیرا به راحتی با هر سبک دکوراسیونی هماهنگ می شوند.

جای وسایل صوتی-تصویری :

بهتر است فضایی از اتاق نشیمن را برای قرار دادن تمام  وسایل صوتی و تصویری مانند تلویزیون، دستگاه پلی‌استیشن و … مشخص نمایید و همه آنها را در جای خود قرار دهید. با انجام این کار باعث ریخت ‌و پاش‌ شدن خانه نشده و حتی می توانید در این فضا چند وسیله دکوری قرار داده و آن را مرکز توجه منزل تبدیل کنید. 

راه حلی برای کمد لباس :

همان طور که میدانید از اصلی ترین جاهایی که در منزل دچار نامرتبی می شود، کمد های لباس می باشد. زیرا در طور روز از کفش‌ها، دستکش‌ها، پیراهن‌های مردانه، شلوارهای جین، دامن، کلاه و هر چیزی دیگری استفاده کرده و باعث می شوید تا کمد شما نامرتب باشد. از این رو بهتر است کشوهای مناسبی را در نظر بگیرید و از آنها برای قرار دادن وسایل خود استفاده کنید. وجود طبقاتی در اندازه های مختلف و میله ای  برای آویزان کردن لباس ها باعث می شود تا از بهم ریختگی کمد لباس شما جلوگیری شود و شما با پیدا کردن به موقع و سریع وسایل خود آرامش بیش‌تری داشته باشید.

جعبه ای برای وسایل اضافی :

برای قرار دادن وسایلی که کمتر از آنها استفاده می کنید بهتر است راه حلی پیدا کنید و به جای دور انداختن، آنها را به جعبه ای منتقل کرده و  از شلوغی منزل خود بکاهید. می توانید این جعبه وسایل اضافی را در نقطه ای از خانه یا پارکینگ  قرار دهید. بهتر است که ماهی یک بار این کار را انجام دهید تا دیگر وسایل بی مصرف جایی را اشغال نکنند و از بهم ریختگی منزل شما کاسته شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید