ساماندهی دکوراسیون منزل

بدون دیدگاه

نحوه سازماندهی دکوراسیون منزل

خانه هایی که سر و وضع نا مرتبی داشته باشند و دکوراسیون آنها شلوغ و بهم ریخته باشد باعث می شود تا تاثیرات بسیار بدی در روحیه افراد ساکن در خانه ایجاد شود. در صورتی که خانه خود را دوست نداشته و همیشه تصور می کنید که زندگی در این خانه مناسب شما نبوده و به فکر تعویض خانه خود هستید باید بدانید که این راهکار مشکل شما را حل نمی کند بلکه باید از راهکار های مطمئن تری استفاده کنید تا بدون تعویض خانه احساس بهتری داشته باشید.

نظم و ترتیب در هر کار و فضایی از اهیمت بالایی برخورد است و خانه شما از مهم ترین محیط هایی است که نیاز به نظم بخشیدن دارد. عناصر موجود در فضای خانه را باید به گونه ای  منظم و با  بهره گیری از یک دکوراسیون مناسب چیدمان کنید تا از این طریق بتوانید به خانه رویاهایی خود نزدیک تر شوید.

توجه داشته باشید که تنها با تغییر وسایل و به صورت کلی فضا نمی توان به آنچه در ذهن دارید برسید و نتیجه کاملی به دست نمی آورید. مهم ترین راهکار این است که با بی نظمی و بهم ریختگی خانه خود مبارزه کنید و هرگز اجازه ندهید فضای خانه شما با عناصر، لوازم و وسایل دکوری مختلف جلوه ای نامرتب پیدا کند.

۱- اولین قدم برای داشتن یک خانه مرتب این است که فضاهای مختلف را سازماندهی کرده تا از این طریق بتوانید جلوه ای کامل و تمام و کمال را در خانه ایجاد کنید.

۲- قسمت هایی از منزل که آسیب دیده هستند و نیاز به تعمیر و نوسازی دارند را باید با هزینه ای مقرون به صرفه مرتب نمود. برای مثال کفپوش های منزل یا روکش مبلمان نشیمن به دلیل اینکه بیشتر از آنها استفاده می شود و به همین خاطر در مرور زمان دچار فرسایش شده و در نهایت جلوه نازیبایی را در فضای خانه ایجاد می کنند. از این رو باید برای نوسازی بخش هایی که در طول زمان آسیب دیده اند هزینه ای را صرف نمود تا بتوان جلوه شیک و زیبای خانه خود را دوباره باز گرداند.

۳- از آنجایی که طرح و رنگ های موجود در قالیچه ها و موکت های منزل دارای بافت بسیار غنی هستند به همین خاطر قدرت بسیار زیادی در پنهان نمودن لکه ها داشته و این مسله باعث می شود تا لکه ها دیر تر و کمتر دیده شوند. به همین جهت توصیه می کنیم موکت و قالیچه هایی را برای فضای منزل خود انتخاب کنید که جلوه دکوراسیون خانه را تمیز تر نشان دهند.

۴- پنجره ها از دیگر عناصری هستند که در فضای خانه جلوه بسیاری دارند و برای پوشش آنها باید از پرده هایی استفاده نمود که امتداد آنها بر روی زمین نیاید و بهترین گزینه برای پنجره ها انتخاب پرده هایی است که به صورت عمودی باز و بسته می شوند.

۵- پیشنهاد می کنیم از ترکیب الیاف طبیعی و مصنوعی برای الیاف و بافت های موجود در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید. با انجام این کار می توان با استفاده از یک تیر به دو هدف رسید زیرا هم از نظر زیبایی و لطافت الیاف طبیعی برخوردار می شوید و هم از دوام و پایداری الیاف مصنوعی در دکوراسیون منزل بهره می گیرید.

۶- انتخاب مبلمان دسته بلند که تماما” از جنس پارچه هستند گزینه مناسبی نبوده و تا جایی که امکان دارد از خرید چنین مبلمانی برای منزل خود خودداری کنید. زیرا نشستن بر روی دسته چنین مبلمانی راحت بوده و این مسله باعث می شود افراد به نشستن بر روی دسته مبلمان عادت کنند و در نهایت پارچه مبل خیلی زود ساییده شده و از بین می رود.

۷- همان اندازه که نورپردازی خوب و مناسب در یک محیط بسیار تاثیرگذار بوده و به بهتر و بی نقص جلوه دادن فضا کمک زیادی می کند، یک نورپردازی نامناسب باعث می شود تا یک فضا با پتانسیل های فراوان و دکوراسیون عالی متوسط و کم اهمیت جلوه کند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم در ارتقای نورپردازی خانه خود کوشا باشید و تنها به نورهای معمولی سقفی که به صورت کلی فضا را روشن می کنند اکتفا نکنید و لایه های مختلف نور مانند هالوژن ها، آباژور های پایه بلند زمینی و چراغ های رومیزی را به بخش ای مختلف خانه اضافه کنید.

۸- در صورتی که در خانه خود مبلمانی با تشکچه های جدا شونده دارید باید بدانید که تشکچه های آنها نیاز به رسیدگی مداوم دارند تا خوب به نظر برسند. از این رو توصیه می کنیم از خرید این نوع مبلمان خودداری کنید. اما برای مرتب به نظر رسیدن خانه باید تشکچه های روی مبلمان را به صورت پف کرده قرار داده تا جلوه ای بهم ریخته در فضای نشیمن ایجاد نشود.

نوشتهٔ بعدی
دکوراسیون با رنگ آبی
نوشتهٔ پیشین
طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نوجوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید