طراحی دکوراسیون اتاق کنفرانس

طراحی دکوراسیون اتاق کنفرانس

بهتر است بدانید که طراحی دکوراسیون اتاق کنفرانس و همچنین سالن های همایش از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. زیرا تمام جلسات و سمینارها در این فضاها انجام شده و به صورت معمول از این مکان برای گردهمایی افراد مهم استفاده می شود. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که اتاق کنفرانس نه تنها باید دارای وسعت فضا باشد، بلکه باید مجهز به سیستم صوتی و تصویری، ویدئو پروژکتور، میکروفن، بلند‌گو، تجهیزات اتصال به اینترنت و… هم باشد. البته فراموش نکنید که رنگ این فضا و همچنین نوع نورپردازی که در این مکان انجام می شود هم بسیار مهم خواهد بود.
در واقع مهم ترین عاملی که در طراحی اتاق کنفرانس نقش مهمی دارد، اندازه اتاق کنفرانس است و باید قبل از اینکه چیدمان اتاق کنفرانس را شروع کنید، از وسعت فضایی که در اختیار دارید، آگاهی پیدا کنید. زیرا نوع دکوراسیون اتاق همایش، بستگی به اندازه اتاق دارد.

رنگ آمیزی اتاق کنفرانس
پیشنهاد می کنیم برای اتاق کنفرانس از رنگ هایی استفاده کنید که علاوه بر حس تسکین دهنده ای که دارند، بسیار هماهنگ کننده هم هستند. برای مثال انتخاب رنگ سبز بسیار مناسب است، اما رنگ خاکستری گزینه مناسبی نیست، زیرا این رنگ الهام بخش نبوده و باعث می شود تا خلاقیت افراد مهار شود. توصیه ما این است که به جای اینکه تنها به رنگ کردن دیوار ها بسنده کنید، یک طرح جدید را در دیوار های اتاق کنفرانس ایجاد نمایید. البته از آنجایی که این اتاق محل جلسات افراد مهم می باشد، بهتر است تا جایی که می توانید دیوار های این اتاق را چشمگیر تر نشان دهید. به همین خاطر استفاده از دیوار پوش های سه بعدی بست وال گزینه مناسبی برای اتاق کنفرانس بوده، زیرا باعث می شود تا اتاق همایش بسیارمدرن و شیک به نظر برسد.

نورپردازی ایدآل برای اتاق کنفرانس
همان طور که می دانید هر فضایی نیازمند این است که از نور کافی برخوردار باشد و فضای اتاق کنفرانس هم از این قاعده مستثنا نیست. البته نکته مهم در زمان نورپردازی اتاق کنفرانس این است که هرگز نباید از نور بیش از حد زیاد برای این فضا استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم از نور طبیعی غیرمستقیم و نور مصنوعی زرد، با قابلیت تنظیم روشنایی استفاده کنید. دلیل انجام این کار هم این است که در زمان هایی که می خواهید از سیستم های تصویری استفاده کنید، نور را کم کرده و در زمان مناسب شدت آن را افزایش و کاهش دهید.

مجهز نمودن اتاق کنفرانس
پیش از آنکه دکوراسیون اتاق کنفرانس را انجام دهید، باید نوع تجهیزاتی که می خواهید در این فضا قرار گیرد، را تعیین کنید. برای مثال در صورتی که می خواهید از سیستم های صوتی و تصویری استفاده کنید، باید بهترین محل را برای نصب این سیستم ها در نظر بگیرید. حتی باید فاصله افراد از صفحه نمایش را هم تعیین کنید. البته فراموش نکنید که برای داشتن یک اتاق کنفرانس مدرن باید از تجهیزات ضروری مانند صفحه نمایش، ویدئو پروژکتور، میکروفن، بلند‌گو، تجهیزات اتصال به اینترنت Wi-Fi، دوربین وب و استفاده کنید.

نحوه چیدمان اتاق کنفرانس
اگرچه باید در زمان طراحی دکوراسیون اتاق کنفرانس ریزه کاری هایی را رعایت کرد، اما به صورت معمول همه سالن های همایش به یک نحوه چیده می شوند. برای مثال میز بزرگی را درست در وسط اتاق قرار می دهند، به گونه ای که در اطراف آن فضای کافی برای رفت و آمد افراد و جابجایی صندلی ‌ها وجود داشته باشد. اما به صورت اصولی باید صندلی ها به گونه ای چیده شوند که در مقابل جایگاه مخصوص یا سخنران قرار گیرند.
در صورتی که اتاق کنفرانس دارای ظریفت بالایی است، پیشنهاد می کنیم از میزهای میان تهی استفاده کنید. زیرا این مسله باعث می شود تا امکان پذیرایی و همچنین ارتباط بین افراد راحت تر انجام شود. البته می توانید از میزهای U شکل و گرد هم برای این اتاق کنفرانس استفاده کنید.

اتاق کنفرانس

دیوار پوش جدید اتاق کنفرانس
دکوراسیون اتاق کنفرانس

دکور دیوار اتاق کنفرانس

دیوارپوش سالن همایش و کنفرانس و سخنرانی و آمفی تاتر
دکور سالن همایش | طرح موج

طرح جدید اتاق کنفرانس

دکور سالن کنفرانس با دیوارپوش طرح حصیر بست وال
دیوار پوش | اتاق کنفرانس | طرح حصیر
فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید