عایق رطوبتی ایزوفلکس

بدون دیدگاه

عایق رطوبتی به مجموعه ای از مواد و محصولاتی گفته می شود که توانایی محافظت از یک سازه به ویژه در نقاط فوقانی و بام اماکن مرطوب مانند حمام و استخر را بر عهده دارد.

آب با وجود اینکه منبع حیات بوده اما این مایع در صورت جریان یافتن به نقاطی حساس، چنان خرابی و خسرانی به وجود می آورد که کاملاً با نام آن در تضاد است. برای مثال اگر آب باران به درون سطح پشت بام یک خانه نفوذ کند، پس از مدتی این عامل نامطلوب که با تغییر حجم و رنگ گچ سقف و همچنین چکه آب از بالا خودنمایی می کند، استقامتش را برای تحمل وزن خود از دست داده و تکرار این عمل که به خورده شدن ساختار سیمانی آن می انجامد باعث ریزش سقف می شود. در استخر های که در سطح زمین قرار دارد، نشت آب در اثر آب بندی ضعیف زیاد شده و این ماده گران بها وارد لایه های زیرین شده و عملاً هدر می رود.

عایق رطوبتی با نام های مختلف سبب می شود تا درزهای احتمالی پوشانده شده و آب در مسیر درستی هدایت شود. عایق رطوبتی سفید یا عایق ایزوفلکس نوعی پوشش آب بند کننده است که از مواد پلیمری و الاستومری دوستدار محیط زیست بر پایه آب ساخته شده است.

عایق رطوبت ایزوفلکس پوششی ضخیم و یک جزئی بوده که سطح را در برابر نفوذ آب و رطوبت کاملاً عایق کرده و با خواص برتر، جایگزین بسیار مناسبی برای سایر عایق های سنتی مانند عایق های قیری و آسفالت می باشد. این پوشش از دو جزء پرایمر و ماستیک ایزوفلکس که بر پایه رزین های امولسیونی که توسط الیاف پلی پروپیلن مقاوم شده است تولید می شود، که به صورت یکپارچه و بدون درز اجرا می گردد.

ویژگی های عایق ایزوفلکس

این نوع عایق با دوام بوده و انعطاف پذیری بالایی دارد و به عنوان یک پوشش بدون درز شناخته می شود. دارای رنگ سفید و کاملا سبکی است و هیچ گونه بوی نامطبوعی ایجاد نکرده و کاملا غیر سمی و بدون دود و آلودگی برای محیط زیست می باشد.

این نوع عایق مقاوم در برابر باران های اسیدی، سولفات ها و نمک های مخرب اسیدی یا قلیایی و اشعه  UV می باشد و غیر قابل اشتعال بوده و برای اجرای آن از هیچگونه حلال های نفتی استفاده نمی گردد. عایق ایزوفلکس تحمل گرمایی و سرمایی بالایی داشته و از آن برای تمامی سطوح افقی، مایل و عمودی می توان استفاده نمود و قابل اجرا بر روی سطوح مختلف سیمانی، بتنی، فلزی، آجری و کاشی می باشد.

کاربرد ایزوفلکس

از ایزوفلکس برای ایزولاسیون بام منازل مسکونی، مدارس، اماکن عمومی و دیوار ها استفاده می شود و جهت ایزولاسیون سقف های صنعتی، کارخانه ها، سردخانه ها، انبار کالا و شیروانی ها کاربرد دارد. از این نوع عایق برای تقویت و عایق بندی سقف های ایرانیتی و پوششهای نمای ساختمان استفاده شده و برای یکپارچه کردن سطوح شیب دار و گنبدی کاربرد دارند.

روش اجرای ایزوفلکس

ایزوفلکس بدون نیاز به اختلاط با مواد دیگر آماده مصرف می باشد و می توان توسط قلمو، قلتک، ماله و یا در سطوح وسیع تر با اسپری بدون هوا به آسانی اجرا نمود.

برای اجرای صحیح عایق ایزوفلکس باید ابتدا ذرات گرد و غبار روی سطح را با آب تمیز کرده و مرز پوشش در قسمت های عمودی را نشانه گذاری نمود .پس از شناسایی درزها و ترک های سطحی آن ها را توسط ایزوفلکس و یا ترکیب آن با ماسه نرم پر نمایید و با استفاده از قلتک کل سطح را پوشش دهید. قبل از خشک شدن لایه اولیه ایزوفلکس به منظور افزایش مقاومت ترافیکی می توان از الیاف یا پاشش سطح بر روی سیلیس استفاده نمد.  در صورت استفاده از سیلیس ذرات اضافه را از روی سطح جمع آوری نموده به گونه ای که فقط ذرات چسبیده به سطح باقی بمانند.

زمانی که از الیاف استفاده می شود باید الیاف به کلیه سطوح خصوصاً در نقاط زاویه دار و آبراه ها چسبیده شود و از عدم وجود حباب و هوا در زیر لایه الیاف مطمئن شده و لایه بعدی ایزوفلکس را تا رسیدن به ضخامت مورد نظر عایق حرارتی بر روی سطح اجرا نمود.

نوشتهٔ بعدی
فناوری شیشه های هوشمند
نوشتهٔ پیشین
ترمیم ترک دیوار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید