اصول اولیه فنگ شویی در آشپزخانه

بدون دیدگاه

فنگ شویی در  آشپزخانه

 رنگ

رنگ های خاکستری تیره، سیاه و سایر رنگ های تیره، اتاق را سنگین و غمگین می سازد. همچنین اگر وسایل اتاق بیشتر از جنس استیل یا کروم باشند و رنگ تیره و براق داشته باشند . فضا را به محیطی سرد و جدی تبدیل می کنند. اگر در وسایلمان از رنگ های تیره استفاده ی زیادی کنیم باید نور کافی برای  آشپزخانه فراهم کنیم و اگر آشپزخانه کوچکی داریم بهتر است که از رنگ های روشن استفاده کنیم تا محیط را دلبازتر نشان دهد.

رنگ مناسب برای دیوارها سفید است که سمبل پاکی و روشنی است ، که از رنگ های کرم ، بژ و زرد کمرنگ هم می توانیم استفاده کنیم که طراوت و شادابی می دهد. هم چنین رنگ سبز ارتباط خوبی با تغذیه دارد چون رنگ گیاهان و سبزیجات است. رنگ نارنجی هم باعث تحریک اشتها می شود و ما می توانیم در دکوراسیون آشپزخانه از این رنگ استفاده کنیم.

روشنایی

بهتر است آشپزخانه در محلی از خانه باشد که نوردهی کافی داشته باشد. اما اگر این امکان نیست باید خودمان با چراغ کافی فضای گرم و پورنور به وجود بیاوریم. آشپزخانه هایی که نور ناکافی دارند، باعث احساس خستگی و افسردگی خانم هایی که وقت زیادی را در آشپزخانه می گذرانند می شود. ما معمولا” فقط میز آشپزخانه را روشن می کنیم اما اگر به جای یک لامپ پور نور وسط اتاق از لامپ های با نورملایم در سراسر اتاق استفاده کنیم به طوری که کناره ها و گوشه های اتاق، روی کابینت ها و روی ظرفشویی و اجاق گاز را کاملا” روشن کند مفید تر است. همین طور دقت داشته باشید که چراغ ها در جایی نصب نشود که نور مستقیم به چشم افراد بتابد.

محل قرارگیری اجاق گاز

محل اجاق گاز باید به گونه ای تعیین شود که آشپزخانه بتواند اشخاصی که به این مکان وارد می شوند را ببیند و کارکردن آشپز در حالیکه پشت وی به سمت در ورودی است عملی نامناسب است. چون اگر کسی سرزده وارد آشپزخانه شود می تواند باعث یکه خوردن آشپز شود . پس بهتر است که اجاق را طوری قرار دهیم که به در ورودی دید مناسبی داشته باشد، ولی اگر اصلا چنین امکانی نداریم یک راه ساده نصب آینه بالا یا  کنار اجاق گاز است تا آشپز بتواند افرادی که وارد آشپزخانه می شوند، ببینید.

اجاق گاز نباید زیاد نزدیک در ورودی باشد، همچنین نباید مقابل در ورودی آپارتمان در دست شویی یا در اتاق خواب باشد . هم چنین بهتر است اجاق گاز در گوشه آشپزخانه قرار نگیرد چون رفت و آمد در اطرافش سخت می شود.

سینک ظرفشویی، یخچال و ماشین لباس شویی را هم نباید مجاور اجاق گاز قرار دهیم و همان طور که اشاره شد بهترین طرز قرار گیری یخچال ، سینک ظرفشویی و اجاق گاز به صورتی است که این سه شی ،سه راس یک مثلث را بسازند. در این صورت فرد کمترین انرژی را صرف دسترسی به آن ها می کند. اشیایی که در آشپزخانه می تواند بی نظمی به وجود بیاورد: میوه ها و سبزیجات پلاسیده ، مرباها و مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته ، بسته بندی های بدون برچسب داخل فریزر، کیسه های پلاستیکی کابینت های کثیف، اجاق گاز کثیف، روزنامه های باطله و وسایلی که نگه داشتیم تا یک روز به درد بخورند. وسایل برقی که به ندرت استفاده می کنیم را نباید روی کابینت ها قرار دهیم. اگر گلدانی در آشپزخانه نگه داری می کنیم برگ های ریخته شده را باید هر روز جمع کنیم.

وسایل آشپزخانه

سعی کنید از تمام لوازمی که دارید متناوبا استفاده کنید. این کار به شما کمک می کند که در زندگی روزمره تان هم از تمام مهارت ها و توانایی های خودتان استفاده کنید و فقط از بخشی از آن ها استفاده نکنید.

هم چنین تمام وسایل آشپزخانه باید سالم باشند و اگر وسیله ای خراب شد، فورا” آن را تعمییر کنیم. توجه کنید که اگر شیر آب دائما” چکه می کند تنها مبلغ قبض آب شما را افزایش نمی دهد، بلکه این امر نشان دهنده ی این است که بخشی از انرژِی زندگی و اقتصاد شما استفاده نشده هدر می رود و شما به زندگیتان توجه کافی ندارید.

هنگامی که وسایل خراب و فرسوده را جایگزین کنید باعث افزایش نیرو و سرخوشی شما می شود و شما با نظم بخشیدن به پیرامون خود از هدر رفتن انرژی های مثبت جلوگیری کرده و اجازه نمی دهید که فرسودگی اشیا خانه موجب زود پیر شدن خود شما هم بشود.

اثاثیه

خط ها و لبه های راست و مستقیم اثاثیه باعث تحریک فعالیت منطقی و خطی نیم کره ی چپ می شود و اشکال روان، گرد و منحنی فعالیت نیم کره ی راست مغز را افزایش می دهد. به همین خاطر درآشپزخانه ایده آل از هر نوع وسایل استفاده می کنیم. در جاهایی که محل رفت و آمد است یا نزدیک در ، باید از وسایلی که گوشه های تیز دارند اجتناب کرد. کابینت های زمینی، کابینت های برجسته دیواری، میز آشپزخانه و اگر آشپزخانه اوپن است دیوار اوپن آشپزخانه باید حتما” گوشه ی گرد داشته باشد.

نوشتهٔ بعدی
خانه خود را درزبندی کنید!
نوشتهٔ پیشین
نمای استرچ متال چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید