قدم های طراحی دکوراسیون

بدون دیدگاه

قدم های نخست طراحی دکوراسیون داخلی

اگر به دنبال تغییر دکوراسیون اتاق خود هستید و می خواهید طرح اتاقتان متفاوت از قسمت های دیگر منزل باشد، بهتر است بدانید که باید دیزاین همه اتاق ها با وجود تفاوتی که دارند، باید با طرح فضای کلی منزل هماهنگ باشند. برای مثال رنگ ها، بافت ها و وسایل و… می توانند برای ایجاد دکوراسیونی هماهنگ و در عین حال متفاوت به شما کمک کنند.

برای چیدمان مناسب چه باید کرد ؟

در هنگام چیدمان فضایی که در اختیار دارید باید از سلیقه، سبک، اولویت ها و دوست داشتنی ها آگاهی کامل داشته و با توجه به این موارد به خانه آرایی و تغییر دکوراسیون منزل بپردازید. اطلاع از این موارد به شما در طراحی زیبا جهت مناسبی داده و می توانید چیدمان استثنایی برای منزل خود ایجاد کنید.

برخی از نکاتی که برای چیدمان منزل باید در نظر گرفت، شامل موارد زیر است :

تعیین بودجه :

در ابتدا باید میزان هزینه ای که می خواهید صرف دکوراسیون منزل خود کنید را در نظر بگیرید و با اطلاع از این موضوع بتوانید در محدوده زمانی‌ که دارید، همه کار‌ها را انجام دهید. برای مثال قیمت موارد اصلی مانند رنگ، کاغذ دیواری، مبلمان را بگیرید و بر اساس آن بودجه خود را برنامه ‌ریزی کنید. زیرا اگر بودجه و هزینه را مشخص نکنید مجبور می شوید اتاق را نیمه ‌کاره رها کرده و تکمیل آن را به زمانی نامشخص واگذار کنید که این مسله چندان خوشایند نخواهد بود.
 

در نظر گرفتن فضا:

بسیار مهم است که بدانید در هنگام خرید و دکوراسیون منزل خود چه مقدار فضایی دارید و با توجه به محیط به خرید و تغییر دکوراسیون بپردازید. برای مثال مبلی را خریداری کرده اید که بسیار هم مورد پسند شماست، اما بعد از انتقال آن به منزل با مشکل جا رو به رو هستید. به همین خاطر توجه به فضا و ابعاد اتاقی که مشغول چیدمان آن هستید، بسیار اهمیت دارد. توجه کنید که برای خانه یا آپارتمان‌های کوچک از مبلمان جمع‌ و جور استفاده کنید تا جادار‌تر به نظر برسد. بهتر است راه رفت و آمد را باز گذاشته تا در هنگام عبور دچار مشکل نشوید. از قرار دادن مبلمان در سر راه خودداری کنید مخصوصا اگر خانه شما فضای کوچکی داشته باشد.

کانون توجه :

در منزل خود باید نقطه ای را به عنوان کانون توجه تعیین کنید تا بر اساس آن بتوانید بقیه طرح و چیدمان خود را ایجاد کنید. این نقطه کانونی می تواند شومینه، تخت‌ خواب و یا حتی یک پنجره بزرگ باشد.

ایجاد پیوند :

برای خاص بودن دکوراسیون منزل خود باید چیزی را در نظر بگیرید که بتواند اجزاء مختلف طرح شما را به هم پیوند دهد. بهتر است از یک سوژه، رنگ و یا حتی سبک استفاده کنید تا با آن دکور را به هم ربط داداه و یک هماهنگی در فضای منزل ایجاد کنید.
 

انتخاب رنگ های مناسب :

همان طور که می دانید بعضی از رنگ‌ها به هم نمی‌آیند. از این رو بهتر است از به کار بردن چندین رنگ خنثی یا طیف‌های مختلف از یک رنگ خودداری کنید. زیرا این کار باعث می شود که دکوراسیون منزل شما یکنواخت و خسته‌ کننده به نظر برسد. در حالی که رنگ های متضاد نه تنها به هم می آیند، بلکه به خوبی  می توانید آنها را با رنگ های خنثی هماهنگ کنید. استفاده از رنگ های متضاد برای مبلمان و سایر وسایل منزل ایده بسیار خوبی بوده و سبک خاصی را ایجاد می کند.

هماهنگی میان اندازه وسایل و مبلمان :

توجه کنید که هماهنگ بودن اندازه وسایل یک اتاق قابل اهمیت است. برای مثال وسایل خیلی بزرگ اتاق را سرد و بی روح  می کند و در مواردی که اتاق کوچک بوده و فضای کافی وجود نداشته باشد، حتی آن را کوچک نشان می‌دهد. استفاده از وسایل خیلی کوچک هم اتاق را شلوغ و درهم برهم نشان می دهد.

نوشتهٔ بعدی
ایجاد آرامش در اتاق خواب
نوشتهٔ پیشین
نکاتی مهم در رابطه با لوستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید