قوانین طراحی اتاق خواب

بدون دیدگاه

قوانین مهم برای طراحی اتاق خواب

برای طراحی اتاق خواب باید قانون مهمی را رعایت کنید تا بر این اساس بتوانید اتاق خوابی راحت، شیک و کاربردی داشته باشید. تفاوتی ندارد که سبک دکوراسیون داخلی اتاق خواب شما مدرن است یا کلاسیک در اصل نکات مشترکی برای طراحی اتاق خواب وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشید.

شما این امکان را دارید که با کمک ۵ قانون طلایی اتاق راحت، تاثیرگذار و همچنین هماهنگ با سلیقه شخصی خودتان طراحی و ایجاد کنید. در نظر داشته باشید که برای انتخاب پرده، تزئین دیوار ها، انتخاب سرویس خواب و لوازم دیگری که برای این فضا در نظر دارید باید قوانین طراحی اتاق خواب را رعایت کنید.

استفاده مفید از فضای اتاق خواب

از آنجایی که اتاق خواب ها معمولا” کوچک ترین نقاط خانه هستند، انتخاب وسایل برای این فضا باید با دقت بیشتری انجام شود چرا که مکان های کوچک با استفاده از لوازم بزرگ کوچک تر به نظر می رسند. به همین دلیل در هنگام دکوراسیون اتاق خواب باید به اندازه آن توجه کرده و لوازمی با ابعاد مناسب خریداری نمود. ضمن اینکه  در اتاق های باریک اگر از لوازم بزرگ استفاده کنید فضای کافی برای حرکت کردن وجود نخواهید داشت.

در نظر گرفتن یک تم برای اتاق خواب

قدم بعدی که برای دکوراسیون اتاق خواب خود باید در نظر داشته باشید انتخاب یک تم خاص برای این فضا می باشد. بدون شک وقتی برای اولین بار وارد یک مکان می شوید بیشترین چیزی که در ذهن شما باقی می ماند تم موجود در آن مکان است. از این رو توصیه می کنیم یک تم که با علایق و خصوصیات شخصی شما همخوانی دارد را انتخاب کنید.

در صورتی که به دنبال آرامش هستند و تمایل به ایجاد فضایی آرام دارید باید از تم های آرامش بخش استفاده کنید تا در این فضای حس بهتری داشته باشید. نکته مهم این است که انتخاب لوازم برای اتاق خواب شما باید متناسب با تم باشد. به همین خاطر هرگز به دنبال وسایلی که با تم هماهنگی ندارند نباشید زیر احساس لذت بخش بودن در این فضا را از دست می دهید. در فضای اتاق خواب خود با توجه به تم مکانی مخصوص برای مطالعه در نظر بگیرید تا بتواند ذهن خود را پرواز داده و آرامش بیشتری را دریافت کنید. انتخاب سرویس خوابی با یک رنگ روشن و همچنین لوازمی از جنس چوب های طبیعی با رنگ سفید، کرم و همچنین قهوه ای روشن می تواند فضایی را با یک تم خاص به نمایش بگذارد.

اگر به دنبال یک تم رمانتیک برای اتاق خواب خود هستید پیشنهاد می کنیم از اکسسوری ها و اشیاء بیشتری استفاده کنید. در چنین اتاقی انتخاب پرده بسیار اهمیت دارد از این رو برای تکمیل اتاقی رمانتیک به پرده ای طوسی، لوازم دکوری فلزی، لوستری شیک و البته گل های تازه نیاز دارید.

ایجاد هماهنگی در اتاق خواب

هماهنگی جزء اصول مهمی است که باید برای طراحی دکوراسیون هر فضایی مد نظر داشته باشید و اتاق خواب شما هم از این قاعده مستثنی نیست. از این رو باید در انتخاب عناصر اتاق خواب خود دقت فراوانی داشته تا بتوانید دکوراسیون هماهنگ را ایجاد کنید.

همخوانی فضا با وسایل و به صورت کلی هماهنگی فضا باعث می شود تا شما خواب سالم و بدون وقفه را داشته باشید . به همین خاطر باید برای ایجاد این هماهنگی در اتاق خواب خود از رنگ های نزدیک به هم و بافت های مشابه در لوازم و منسوجات موجود در اتاق استفاده کنید. برای مثال می توانید از پرده ها و روتختی هم رنگ و شبیه به هم استفاده کنید.

مشخص کردن نقطه کانونی

با استفاده از یک وسیله ای که در اتاق خواب شما از همه بیشتر مورد توجه است می توانید نقطه کانونی خوبی را در نظر بگیرید. پیشنهاد می کنیم یک وسیله را در اولویت قرار داده و به عنوان ستاره اتاق خواب خود مشخص کنید.

این قانون طلایی را هرگز فراموش نکنید که با کمک یک کمد مجلل، تخت خوابی شاهانه و لوستری چشم گیر فضایی خسته کننده را در اناق خواب خود ایجاد می کنید که هرگز حس خوبی را در این فضا تجربه نخواهید کرد. از این رو تنها از یک وسیله چشم گیر در اتاق خواب خود استفاده کنید. برای مثال اگر می خواهید از تخت خوابی مجلل استفاده کنید تنها ستاره اتاق خواب شما باید همان باشد و سایر لوازم را ساده انتخاب کنید.

انتخاب پالت رنگی برای اتاق خواب

اگر می خواهید اتاقی با دکوراسیون زیبا داشته باشید برای ایجاد طراحی این فضا در اتاق خواب باید در انتخاب رنگ نیز دقت کنید. استفاده از یک پالت رنگی می تواند دکوراسیون تاثیر گذاری را ایجاد کند. پیشنهاد می کنیم  از رنگ های گرم و یا سرد که باهم هماهنگی دارند استفاده کرده و فضایی دلنشین را ایجاد کنید.

برای مثال ترکیب رنگ های آبی اقیانوسی، سفید و قهوه ای تیره می تواند انتخاب مناسبی برای اتاق خواب شما باشد. البته می توانید برای ایجاد پالت از رنگ های مورد علاقه خود استفاده کنید البته فراموش نکنید که رنگ های انتخابی شما باید باهم هماهنگی داشته باشند.

نوشتهٔ بعدی
جایگاه میز تلویزیون در فضای داخلی
نوشتهٔ پیشین
کاربرد شیشه در دکوراسیون داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید