مطالبی در ارتباط با کابینت ها

بدون دیدگاه

نکاتی درباره کابینت ها

در تمام آشپزخانه هایی که در سراسر دنیا وجود دارد، از مدل های مختلف کابینت استفاده می شود. همه این مدل ها شیک و مدرن بوده و برای تمامی فرهنگ ها طراحی شده است. بدون شک تمام مدل های کابینت طراحی شده درسراسر دنیا درآشپز خانه های ایرانی یافت می شود، اما بهتر است بدانید که بعضی از مدل ها دارای محبوبیت و کارایی بیشتری هستند، مثل کابینت های ام دی اف ، که تنوع بسیاری دارند و درایران بیشتر مورداستقبال قرار گرفته است. یک کابینت خوب و با دوامی بالا، که دارای رنگ ها و طرح های متنوع است، نقش مهمی را در زیبایی و کارآیی آشپزخانه شما ایفا می کند.

 

طراحی های مشترک کابینت ها در سراسر دنیا:

همانطور که می دانید کابینت ها از جمله لوازمی هستند، که در تمام آشپزخانه های دنیا یافت می شود. به همین علت اهمیت ویژه ای در طراحی دکوراسیون آشپزخانه دارد. اما نکته جالب اینجاست که با وجود تنوع زیاد در فرهنگ های کشورهای مختلف سراسر دنیا، اما در مورد کابینت، طراحی مشترکی دارد. بهتر است بدانید که با وجود تنوع بسیار زیادی که کابینت ها دارند اما به دلیل طراحی مشترک آنها، باعث پیشرفت این محصول در بازارهای دنیا شده است.

 

کابینت آشپزخانه شما چه ویژگی هایی باید داشته باشد

از آنجایی که خانم خانه بیشتر ساعت های روز را در آشپزخانه سپری می کند، به همین علت احتیاج به کابینت هایی دارد که بتواند تمام نیازهایش را برطرف کند و در نتیجه به راحتی به آشپزی بپردازد. یک کابینت خوب و مناسب برای هر آشپزخانه ای باید ویژگی هایی داشته باشد، که رضایت کدبانوی خانه را فراهم آورد.  

۱- جا دار بودن از جمله ویژگی هایی است که، هر کابینت خوبی داراست. جادار بودن به این معنا که، تمام لوازم ضروری و غیر ضروری از جمله ظروف آشپزی را بتوان در کابینت جا داد.  

۲- کابینتی مناسب است که دارای یک صفحه ضدزنگ باشد. که می توانید از کابینت هایی با روکش اچ پی ال و یا محصولات پلی ‌وود که ضد خش و ضد زنگ هستند برای صفحه کابینت استفاده کرد.

۳- کابینت آشپزخانه شما با یک سینک مناسب و قفسه ای برای ظروف شسته شده، کامل می شود. 

نگهداری درست از کابینت :

نگهداری درست از کابینت نقش مهمی در دوام و طول عمر آن دارد. همان طور که مراقب دیگر وسایل منزل هستید تا خراب و کهنه نشوند، بهتر است از کابینت های آشپزخانه خود هم مراقبت کنید، تا از کهنه شدن آنها جلوگیری شود و طول عمر بیشتری داشته باشند.

۱- در صورت ضد آب بودن صفحه های کابینت، باز هم به طور مستقیم روی آنها آب نریزید. زیرا رطوبت باعث کاهش عمر کابینت می شود.

۲- حرارت هم یک عامل مهم برای آسیب رساندن و از بین رفتن کابینت می باشد. به همین دلیل از گذاشتن قابلمه، ماهی تابه و به طور کلی ظروف داغ بر روی صفحه های کابینت خود داری کنید.  

۳- هرگز بر روی صفحه کابینت به طور مستقیم مواد غذایی را برش ندهید. زیرا با این کار نه تنها روی صفحه کابینت خش می افتد و ظاهر نامناسبی پیدا می کند، بلکه به مکان مناسبی برای تجمع باکتری ها و آلودگی های مختلف نیز تبدیل می شود.

۴- برای سالم ماندن لولاهای در کابینت، آنها را در فاصله زمانی معین روغن کاری کنید.
 

۵- از وسایل زبر برای تمیز کزدن کابینت ها استفاده نکنید. زیرا این زبربودن باعث ایجاد خش بر روی آنها می شود.

۶- همیشه برای قرار دادن وسایل در داخل کابینت به ظرفیت کابینت توجه داشته باشید. هرگز باز اضافی را به کابینت ها تحمیل نکنید.

۷- پایه های کابینتها را چک کنید تا همیشه هم اندازه و بالانس باشد. 

 به طور کلی با رعایت این نکات می توانید در زیبا ماندن و دوام کابینت های خود سهیم باشید و در نهایت آشپزخانه شیک و زیبایی داشته باشید.

 

نوشتهٔ بعدی
کف پوش آشپزخانه
نوشتهٔ پیشین
چیدمان انواع میز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید