معیار انتخاب رنگ جهت دکوراسیون

بدون دیدگاه

معیار انتخاب رنگ ها برای طراحی داخلی دکوراسیون منزل

رنگ ها مهم ترین نقش را دردکوراسیون داخلی هر محیط دارند. هر چیزی که در اطراف ما وجود دارد دارای رنگ است و با وجود رنگ ها احساس به فضای اطراف شک میگیرد .اصلی ترین نکته در دکوربندی هر خانه این است که با رنگ ها آشنایی داشته باشیم زیرا رنگ ها معنی دار بوده و احساس ما را منعکس میکنند. برای تغییر فضایی که در آن قرار دارید و انجام دکوراسیون باید بتوانید انتخاب رنگ کرده، آن‌ها را تلفیق کنید،  زیرا هر رنگ تاثیر فیزیکی و روحی خاصی را بر روی بیننده می گذارد و افراد واکنش های متفاوتی نسبت به رنگ های مختلف از خود نشان می دهند.

 

انتخاب یک رنگ

بهترین کار این است که به اطراف خود نگاه کرده برای مثال به فرش و قالیچه ءگلدانها، تابلو ها و یا وسایل دیگر و ببینید که کدام طرح و رنگ بهتری نسبت به بقیه داردو برای شما خوشایند است .این کار باعث میشود تا انتخاب رنگ برایتان ساده تر شود.

 

انتخاب رنگ مورد علاقه

رنگ مورد علاقه خور را انتخاب کنید . زیرا در ابتدای هر کاری وقتی صحبت از رنگ میشود همه در فکر رنگ مورد علاقه خود هستند. رنگ مورد پسند شما مسلما رنگی است که با روحیات شما سازگاری دارد.

 

دکوراسیون بر اساس موضوعی خاص

میتوان بر اساس یک موضوع خاصی اتاق خود را دکوراسیون کنید .برای مثال از طرح طبیعت یا دریا و یا حیات وحش استفاده کنیدو به اتاقتان طرح ساحل دریا و یا جنگل ببخشید.

 

ترکیب رنگ کلاسیک، سیاه و سفید

استفاده از رنگ های کلاسیک و یا ترکیب سیاه و سفید بدون محدویت هم ایده جالبی خواهد بود. به راحتی از خرده‌ریزهای قرمز رنگ در دکوراسیون بهره بگیرید. آبی و زرد هم ترکیبی فوق‌العاده زیبا ایجاد می‌کنند. ترکیب آن‌ها با رنگ سفید کامل می‌شود .رنگ مشکی رنگ مورد علاقه اکثر دکوراتورهاست و به دلیل خنثی‌بودن با هر رنگی استفاده شود، تاثیر فوق‌العاده‌ای خواهد داشت و نشانه قدرت، شان و مقام، برجسته بودن، قطعیت و محصور بودن است.

 

دکوراسیون دیوار بعد از رنگ آمیزی

بهتر است بعد از رنگ آمیزی طرحی روی دیوار کشیده شود تا زیبایی اتاق را دو چندان کند . البته بهترین راه استفاده از دیوار پوش سه بعدی است که بر اساس رنگ مورد علاقه شما رنگ آمیزی شود .

 

رنگ لباس در دکوراسیون

استفاده از رنگ بندی لباس هایی که با سلیقه خود خریداری کرده اید هم ایده خوبی برای انتخاب رنگ خواهد بود در کنار هم قرار دادن لباس هایتان به رنگ دلخواه می رسید.

 

انتخاب رنگ برا اساس شخصیت درونی

برای رنگ دیوار ها حتما به روحیات خود توجه کنید زیرا رنگ دیوار ها تاثیر بسزایی در خلق و خوی شما دارد. اگر از رنگ‌های سنگین و یا عادی استفاده کنید محیطی آرام و دنج ایجاد کرده‌اید و مسلما رفتار و خلق و خوی شما هم آرام‌تر می‌شود، اما اگر طرفدار رنگ‌های پر جنب و جوش وجسورهستید، فضایی پر از هیجان را به خانه خود خواهید آورد.

 

 

 

نوشتهٔ بعدی
تاثیر ترکیب رنگ در طراحی دکوراسیون
نوشتهٔ پیشین
اصول نورپردازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید