مناسب ترین رنگ ها جهت دکوراسیون

بدون دیدگاه

مناسب ترین رنگ ها برای دکوراسیون

برای طراحی دکوراسیون منزل، انتخاب درست رنگ برای سقف، دیوار ها و حتی وسایل، بسیار حائز اهمیت است. بهتر است بدانید که دو فاکتور مهم در انتخاب رنگ برای بخش های مختلف منزل، زیبایی و تاثیر روانی رنگ ها هستند، که باید حتما به آن توجه داشته باشید تا بتوانید مناسب ترین رنگ را برای دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید.

برای رعایت زیبایی و تاثیر روانی رنگ ها به چه نکاتی باید توجه داشته باشید ؟

۱- رنگ های روشن:

رنگ های روشن از قبیل سبز، آبی روشن، زرد و نارنجی از رنگ هایی هستند، که باعث برانگیخته شدن احساسات در فرد شده و روحیه شما را افزایش می دهد. این رنگ های+ شاد نماد دوستی و ایجاد ارتباط هستند. می توانید از این رنگ ها برای اتاق غذاخوری و آشپزخانه خود استفاده کنید.

۲- آبی تیره:

از آنجایی که رنگ آبی تیره حس ارتباط متقابل را افزایش می دهد، از این رو می توانید از این رنگ برای اتاق غذاخوری استفاده کنید. البته فراموش نکنید که این رنگ در کنار رنگ های متضاد جلوه ویژه ای به اتاق غذاخوری شما می دهد.

۳- رنگ های گرم:

وجود رنگ های گرم مانند نارنجی و زرد برای دکوراسیون منزل بسیار مناسب است و می توانید بعضی از وسایل منزل را با این رنگ ها انتخاب کنید تا حس گرما و حرارت را به خوبی انتقال دهید. پیشنهاد می کنیم از این گونه رنگ ها برای بخش هایی از خانه که امکان استراحت اعضای خانواده وجود دارد، استفاده کنید.

۴- رنگ های سرد:

برای ایجاد حس آرام بخشی در فضای منزل خود بهتر است از رنگ های سرد از قبیل آبی بسیار روشن که نزدیک به سفید است، طوسی و یا سبز روشن استفاده کنید. وجود این رنگ ها در اتاق خواب و یا اتاق نشیمن بسیار ایده مناسبی خواهد بود.

۵- آبی تیره:

از آنجایی که رنگ آبی تیره حس ارتباط متقابل را افزایش می دهد، از این رو می توانید از این رنگ برای اتاق غذاخوری استفاده کنید. البته فراموش نکنید که این رنگ در کنار رنگ های متضاد جلوه ویژه ای به اتاق غذاخوری شما می دهد.  

۶- قرمز:

برای افزایش انرژی در یک محیط می توانید از رنگ قرمز استفاده کنید. رنگ قرمز تحریک پذیری را در فضای منزل شما افزایش می دهد. مناسب ترین جای برای استفاده از رنگ قرمز آشپزخانه و یا راهرو های منزل می باشد. یادتان نرود که از رنگ قرمز برای اتاق خواب کودک خود استفاده نکنید.

۷- رنگ های تیره:

استفاده از رنگ های تیره مانند قرمز، بنفش، آبی پررنگ و سبز یشمی، با اینکه حس محدودیت و در بعضی مواقع غم را ایجاد می کنند، استفاده از آنها در یک فضای مناسب و یا برخی از وسایل منزل باعث ایجاد حس آرامش و امینت می شود، که بسیار هم لازمه دکوراسیون فضای منزل می باشد.

 

با رعایت نکاتی که در مورد استفاده از رنگ ها در بخش های مختلف منزل گفته شد،  می توانید خانه ای با دکوراسیون پرانرژی و حتی آرامش بخش داشته باشید.

نوشتهٔ بعدی
تاثیر دکوراسیون بر تندرستی
نوشتهٔ پیشین
ایده دکوراسیون محل کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید