نصب آینه هماهنگ با قانون طبیعت

نصب آینه هماهنگ با قانون طبیعت

همان طور که می دانید آینه ها از مهم ترین اجزای طراحی دکوراسیون داخلی محسوب می شوند و باید در زمان نصب آنها کاملا” دقت کنید و آنها را مطابق با قواعد فنگ شویی نصب کنید تا بتوانید نیروی موثر زندگی را در خانه خود دو برابر کنید. بر طبق باور چینی ها اگر آینه را با توجه به مسله فنگ شویی در جای درست نصب کنید، قدرت مالی، سلامتی و شادمانی را برای اعضای خانواده به همراه خواهد داشت. به همین خاطر توصیه می کنیم به باید ها و نباید های نصب آینه در منزل توجه داشته باشید. در واقع با توجه به  قانون اصلی فنگ شویی نباید آینه بازتاب دهنده تصویر اشیاء خاص باشد. برای مثال در صورتی که آینه را در قسمتی از منزل خود نصب کردید و در آن تصاویری مانند در و پنجره، تخت خواب، گاز آشپزخانه یا یک آینه دیگر و … را دیدید، در واقع آینه در جای مناسبی نصب نشده و باید فورا” جای دیگری را انتخاب کنید.

فنگ شویی چیست ؟

در واقع فنگ شویی یک هنر باستانی شرقی است که برای قرار دادن هر وسیله در جای درست خود مورد استفاده قرار می گیرد. بر طبق باوری که چینی ها از سه هزار سال پیش داشته اند، در صورتی که انسان و محیط پیرامون آن باهم هماهنگی داشته باشند، آنگاه انسان می تواند زندگی خوبی را برای خود درست کند و به همین خاطر به هنر و فلسفه درست کردن این هماهنگی ها، فنگ شویی گفته می شود. شاید بهتر باشد که فنگ شویی را لغت به لغت معنا کنیم تا به درک درستی برسید. در واقع فنگ شویی به معنای باد و آب می باشد و به این معنا که با حرکت باد و آب و همچنین به کارگیری درست عناصر مادی می توان انرژی خوبی را در محیط زندگی فراهم کرد. به صورت کلی هنر فنگ شویی به شما کمک می کند تا بتوانید رنگ های مناسب و وسایل زندگی مناسب را انتخاب کنید و روش صحیح چیدمان آنها را در محیطی سالم به شما می آموزد تا از این طریق زندگی پر از نشاط و انرژی های مثبت داشته باشید.
  

ورود انرژی با آینه

در صورتی که خانه شما در قسمت ورودی دارای یک راهروی باریک است، باید حواستان را کاملا” جمع کنید و مراقب گردش انرژی های خوب زندگی خود باشید. در این مدل خانه ها به دلیل دیوار بلندی که در جلوی درب ورودی قرار دارد، به درستی انرژی در خانه جریان پیدا نمی کند. به همین خاطر بهتر است از آینه کمک بگیرید و راهروی تنگ و تاریک را روشن و دلباز کنید و باعث ورود انرژی در این فضا شوید. نکته مهم برای قرار دادن آینه در این بخش، این است که نباید آینه را مستقیم جلوی در ورودی قرار دهید، زیرا در این صورت انرژی های خوب از خانه شما فرار می کنند. به همین خاطر فراموش نکنید که وجود آینه در راهروی های تنگ نه تنها نوعی خوش آمد گویی به مهمان است، بلکه باعث ورود انرژی های خوب به داخل خانه می شود.

عدم استفاده از آینه در آشپزخانه

تنها در صورتی که آشپز پشت به در ورودی مشغول آشپزی باشد و تمایل داشته باشد که از اوضاع و احوال پشت سر خود با خبر باشد، می توانید از آینه در فضای آشپزخانه استفاده کنید. در غیر این صورت لزومی به قرار دادن آینه در این بخش از خانه وجود ندارد. البته استفاده از آینه معمولا” برای آشپزخانه های بزرگ رستوران ها و هتل ها مورد استفاده قرار می گیرد و در خانه های معمولی کمتر پیش می آید که شخص بخواهد بداند پشت سرش چه خبر است. از این رو تنها در این حالت از آینه در آشپزخانه استفاده می شود و در غیر این صورت استفاده از آن جایز نخواهد بود. نکته مهم  این است که آینه هرگز نباید منعکس کننده شعله های گاز باشد. در واقع پنجره یا کاشی های آینه کاری شده آشپزخانه هم نباید تصویر شعله گاز را منعکس کنند. دلیل این امر این است که آینه در فنگ شویی نشانه ای از آب  بوده و به همین خاطر آب و آتش در کنار هم جور در نمی آیند. البته نکته مهم تر این است که بر اساس اصول فنگ شویی استفاده از کاشی های آینه کاری شده در فضای آشپزخانه یک اشتباه محسوب می شود.

آینه سرویس بهداشتی

بهتر است بدانید که آینه ها نباید به گونه ای نصب شوند که کاسه توالت یا دریچه فاضلاب را نشان دهند. البته پیشنهاد می کنیم پشت درب ورودی دستشویی قرار دهید و از این طریق مانع خروج انرژی از این فضا می شود. در واقع با نصب آینه روی درب ورودی دستشویی و حمام می توانید انرژی را به سمت سایر اتاق ها هدایت کنید.

آینه اتاق خواب

بهتر است بدانید که یکی از دلایلی که باعث می شود در اتاق خواب خود دچار بی خوابی شوید، وجود آینه خواهد بود. بر طبق اصول فنگ شویی آینه ای که رو به تخت خواب نصب شده باشد، به شما اجازه خواب راحت را نخواهد داد، زیرا همه انرژی ها را به سمت شما بر می گرداند و امکان استراحت راحت را از شما می گیرد. به همین خاطر توصیه ما این است که هرگز روی دیواری که رو به روی تخت قرار دارد و حتی در بالای سر خود آینه را نصب نکنید. همان طور که می دانید، وجود آینه در اتاق خواب بسیار برای افراد مهم بوده و دوست دارند که وقتی از خواب بیدار می شوند، خود را در آینه تماشا کنند. از این رو پیشنهاد می کنیم اگر جزء افرادی هستید که نمی توانید بی خیال آینه در اتاق خوابتان شوید، آن را در پشت در ورودی یا داخل در کمدها نصب کنید. در واقع با انجام این کار می توانید از ورود هر گونه انرژی خاص به اتاق جلو گیری کنید و به راحتی استراحت کنید.

آینه اتاق نشیمن

بهتر است بدانید که بهترین جایی که می توانید برای نصب آینه انتخاب کنید، اتاق نشیمن و پذیرایی خانه می باشد. شاید باور نکنید اما چینی ها معتقد اند که با نصب آینه در مقابل میز ناهارخوری می توانید انعکاس تصویر غذاهای روی میز را ببینید و این مسله باعث سرازیر شدن ثروت و دارایی و به معنای واقعی برکت برای اعضای خانواده خواهد بود. نکته مهم این است که آینه را در جلوی در سایر اتاق ها و حتی رو به پنچره قرار ندهید. همان طور که می دانید آینه ها همه چیز را دو برابر نشان می دهند، از این رو بهتر است خانه شما همیشه مرتب و تمیز باشد. زیرا در صورتی که خانه ای بهم ریخته داشته باشید، بی نظمی که درخانه شما وجود دارد با حضور آینه دو برابر نشان داده می شود.

برای قرار دادن آینه سمت نوک تیز میزهای چهارگوش را انتخاب نکنید. دلیل انجام این کار هم این است که آینه ها هرکز نباید نشان دهنده اجسام سخت و خشن باشند. بر طبق باور چینی ها تصویری که در آینه نشان داده می شود، برای صاحبخانه شادی و برکت را به ارمغان می آورد. اگر آینه را در جایی از اتاق نشیمن نصب کنید که نشان دهنده منظره درختان و کوه ها باشد، آنگاه انرژی خانه زیاد می شود و رابطه ها را قوی خواهد کرد. اما اگر آینه تصویری از آب را نشان دهد، یعنی موفقیت در کار حاصل می شود.

باید ها و نباید های آینه

قرار دادن آینه روی زمین، به طوری که برای نگاه کردن به آن مجبور به خم شدن باشید، از کارهایی است که نباید آن را انجام دهید. یادتان نرود که باید تصویری که آینه از شما می سازد، کامل باشد و در صورتی که سر شما در آینه جا نشود، بر طبق اصول فنگ شویی یا خرید مناسبی نداشته اید یا جای قرار دادن آینه مناسب نیست و باید مکان آن را تغییر دهید. نکته مهم این است که آینه را باید در ارتفاعی نصب کنید که برای دیدن تصویر خود نه نیاز به خم شدن داشته باشید و نه روی نوک پا قرار بگیرید.

آینه در ضلع مناسب خانه

بر طبق یک باور جالب چینی ها، قرار دادن آینه در هر کدام از ضلع های خانه هم قاعده خاص خود را دارد. برای مثال با نصب آینه در ضلع شمالی خانه، کار و زندگی خوب برای صاحبخانه فراهم می شود و اگر آینه را در ضلغ شرقی قرار دهید، سلامتی در خانه شما جریان خواهد داشت و جالب این است که مال زیاد برای صاحبخانه از طریق نصب آینه در ضلع جنوب شرقی خانه فراهم می شود. اما اگر به دنبال خوش شانسی هستید، آینه را در ضلع جنوبی خانه خود قرار ندهید. زیرا ضلع جنوبی خانه انرژی آتش را دارد که با انرژی آب آینه جور نخواهد بود. از این رو توصیه ما این است که آینه را در هر ضلعی از خانه، به جزء ضلع جنوبی قرار دهید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید