موزاییک دکوراتیو در فضای داخلی

بدون دیدگاه

استفاده از موزاییک در طراحی داخلی

از جمله متریالی که با گذشت سالها هنوز ارزش و کارایی خود را از دست نداده است و در بازار طراحی داخلی بکارگیری ازاین متریال باعث سرزنده تر شدن مکان و به روز جلوه دادن آن محیط می شود موزائیک ها هستند.این متریال از ترکیب تکه های رنگی هر ماده یا متریالی از قبیل: کاشی های سرامیک، شیشه، سنگ، لعاب، چوب و..بوجود آمده است که با استفاده کردن از آنها در هر محیطی یک اثر هنری خلق می شود و حتی ساده ترین و معمولی ترین مکان ها را به محیطی زیبا و به روز تبدیل می کند.

از جمله ویژگی های منحصر به فرد این نوع متریال که باعث شده در بازار دکوراسیون از هر نوع متریال دیگر پیشی گرفته و یا بیشتر مورد استفاده عموم قرار گیرد شامل دوام بالا، مقاوم بودن در برابر حرارت، حساس نبودن به رطوبت و سهولت در شسته شدن آن ها می باشد. با وجود اینکه این متریال گران قیمت است ولی به دلیل تنوع در ترکیب رنگ موزاییک ها و اینکه در اشکال مختلفی اعم از: مربعی، لوزی، دایره ای، مستطیل و …در بازار عرضه می شوند متناسب با سلیقه هر نوع مشتری می باشند.

نصب موزائیک

برای نصب انواع موزائیک باید دقت بسیار زیادی کرد زیرا این متریال از ظرافت بالایی برخوردار است ، پس نکته قابل اهمیت این است که نصب آن را به یک نصاب ماهر و حرفه ای بسپارید تا هم از زیبایی کار کم نشود و هم مشکلی برای طرح های که دارای پیچیدگی و ترکیب رنگ هستند بوجود نیاید.

موزاییک ها را در کجا و چطور می توان به کار برد ؟

  • حمام

حمام ها جزو معمول ترین جایی هستند که در آن بیشتر از سایر مکان ها از موزائیک ها استفاده میشوند و هم میتوان کل دیوارهای حمام و یا میتوان بخشی از آن را موزائیک کرد و مناسب ترین گزینه برای استفاده در این فضا موزائیک شیشه ای است، به دلیل اینکه که آب به آن آسیب نمی زند و همچنین در برابر آسیب های مکانیکی، باکتریایی و دمای بالا مقاوم هستند. اما برای کف حمام سنگ های طبیعی نظیر عقیق، سنگ مرمر، تراورتن، گرانیت، یشم و …مناسب تر است.

  •  آشپزخانه

برای اینکه دیوار آشپزخانه از پاشیده شدن آب و آلودی چربی ها در امان بماند بهتر است موزائیک ها را روی دیوار بین کابینت ها نصب کرد. نصب  موزائیک در این قسمت باعث ایجاد هارمونی و هماهنگی در فضا می شود و آشپزخانه با افزودن رنگ های مختلف موزاییک جالب و گیرا می شود. از ویژگی های دیگر موزائیک ها قابلیت نصب روی سطوح منحنی می باشد. همچنین می توان با اشکال مختلف موزاییک کانتر آشپزخانه، میز ناهارخوری، درب کمد و… را تزئین نمود. در صورتی که بخواهید بخشی از آشپزخانه را به عنوان کانون توجه قرار دهید تا همه نگاه ها را به آن جلب شود از پانل های موزائیک در آن قسمت استفاده کنید.

  • دیوار شومینه

با این که این گزینه یکی از رایج ترین روش ها برای استفاده از موزاییک ها نیستند اما با تزئین دیوار یک شومینه می توانید جلوه ی جذابی به آن بدهید و یک اتاق تماشایی ایجاد کنید.

استفاده از موزاییک ها در تزئینات داخلی و ریزه کاری ها

حتی استفاده از موزاییک های کوچک در هر مکانی میتواند به سر زنده و دلنشین  تر شدن فضای داخلی کمک کند و آن را شیک تر و جالب تر نشان دهد. موزاییک ها را می توان در تزئینات مبلمان، ریزه کاری های معماری، درب ها، قاب آینه ها، بالای مبل و به طور کلی در هر جایی که می خواهیم آن را زیباتر و درخشان تر نشان دهیم، به کار برد. با وجود اینکه با گذشت زمان روز به روز متریال های زیادی وارد بازار دکوراسیون می شود ولی با این حال موزائیک ها به عنوان یکی از قدیمی ترین متریال دکوراتیو همچنان ظاهر و کیفیت خود را حفظ کرده اند و با گذشت زمان کیفیت و جذابیت آنها کم نشده و هنوز هم به عنوان یکی از بهترین پوشش سطوح مختلف استفاده قابل استفاده است.

نوشتهٔ بعدی
عاملیت فروش درود
نوشتهٔ پیشین
کاغذ دیواری قابل جابجایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید