نکاتی جهت دکوراسیون خانه های قدیمی

بدون دیدگاه

طراحی داخلی فقط ایجاد یک خانه ی جدید و امروزی نیست بلکه میتواند در مورد حفظ گذشته و احترام به هویت یک خانه ی قدیمی باشد. اگر شما انقدر خوش شانس هستید که خانه ای با ویژگی های قدیمی دارید این نکات طراحی را در نظر بگیرید تا بهترینهای گذشته، حال و آینده ی منزلتان را خلق کنید.

غالبا، آن ویژگی که باعث میشود شما عاشق خانه های قدیمی تر شوید قاب بندی و تزئینات زیبا و جزئیات روی درب هاست که در طول دوره های مختلف ساخته شده اند. پوششی از یک رنگ ساده اولین گام شما برای حفظ و برجسته تر کردن این جزئیات است. با یک رنگ، دیوار ها و سقف ها و تزئینات را رنگ آمیزی کنید و در قسمت تزئینات از رنگی کمی براق تر برای برجسته تر کردن آنها استفاده کنید زیرا رنگ خاکستری قوی روی درب، ویژگی های معماری آن را برجسته تر میکند.

اگر تزئینات و گچبری های خوبی دارید که در موقعیت خوبی هم هستند و واقعا میخواهید که آنها را به نمایش بگذارید و کنتراست به وجود بیاورید پس با یک رنگ خنثی مثل (خاکستری- سبز-آبی) آن را رنگ آمیزی کنید. همچنین اضافه کردن این رنگ در سقف کمک میکند که به خوبی به هم گره بخورند.

 برای ایجاد جذبه ی معمارانه ی با شکوه:

اگر شیشه های رنگی زیبا در پنجره های منزلتان دارید، دیوار ساده سفید اجازه میدهد تا آنها به خوبی بدرخشند.

استفاده از پارچه های زیبا برای پرده ی پنجره های بدنما

در اغلب خانه های قدیمی پنجره ها نامناسب اند و در مکان غیرمعمولی قرار گرفته اند اما یک دیوار تماما پارچه یک راه حل عالی برای تر و تمیز کردن ظاهر آنها بدون حذف کامل پنجره ها و حذف نور هستند.  به کار بردن قفسه های باز راهی شیک برای اضافه کردن محل نگه داری اشیاء و وسایل و کتابهای شما است بدون اینکه در معماری ارزشمند منزلتان اختلالی ایجاد کند و آن را پنهان کند. به علاوه این قفسه ها جذابیت خاص گالری مانند، متناسب با خانه های قدیمی با لمسی از مدرنیته دارند.

به طور کلی مبلمان ساده و مدرن ابزار مناسبی برای آوردن حس زندگی مدرنیته در یک خانه ی سنتی است بدون اینکه احساس دوگانگی در سبک به وجود بیاید و اینگونه به نظر برسد که سبک ها در تقابل با همند.  استفاده از قطعاتی که بیشتر در محوطه بیرونی به چشم ما میخورند و از باغ الهام گرفته شده است، مثل چوب پوسیده ، سبدهای بافته شده، ملافه ها و حتی شماره خانه حال و هوای ملایم و روستایی طبیعی برای خانه های معمولی و کهنه بسیار مناسب است.

فرش یک روش عالی برای ایجاد حس و رنگ در فضایی هستند که هیچ دیوار خاص و برجسته ای ندارد. به علاوه برای فضاهایی که دارای پلان باز هستند و نقطه ی دقیق شروع و پایان ندارند. با فرش رنگ و لعاب دار ،در هر نقطه ای از منزلتان که میخواهید حس و حال ایجاد کنید ، بدون اینکه به دیوار ها دست بزنید.

فراموش نکنید که هویت شخصیتان را به خانه بدهید. مهم نیست که چه سبکی را انتخاب میکنید ، مهم این است که هویت شما در آن جریان داشته باشد. بنابراین علاقه مندی های خودتان ، نه فقط جدیدها ، بلکه قدیمی ترها را به کار بگیرید. گوشه های دنج و غیرمعمول فضایی مناسب برای ایجاد گالری ازعکس ها و خاطرات شما هستند. بنابراین خانه ی شما تنها یک آیینه از گذشته نیست و امروز شما را هم منعکس میکند.

نوشتهٔ بعدی
عاملیت یزد
نوشتهٔ پیشین
عوامل مهم در طراحی محیط کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید