نکاتی درباره نقاشی منزل :

در صورتی که از رنگ دیوار های منزلتان خسته شده و در فکر رنگ آمیزی جدیدی برای در و دیوار های خانه هستید، بهتر است بدانید که این تغییر رنگ کار چندان آسانی نبوده و باید با دقت فراوانی انجام شود. در هنگام رنگ آمیزی در و دیوار های منزل باید مراقب سلامتی خود و خانواده و حتی همسایگان هم باشید. به همین علت باید رنگ کردن دیوار های منزل را باید بر طبق اصولی انجام دهید تا برای شما و یا دیگران مشکلی ایجاد نشود.

تاثیرات رنگ کردن دیوار بر سلامتی افراد :

۱-بیشتر رنگ های موجود دارای حلال هایی هستند که باعث نرمی و روانی رنگ ها می شود. اما بهتر است بدانید که این حلال ها زمانی که رنگ بر روی دیوار خشک می شود، تبخیر شده و می تواند به سلامت افراد آسیب برساند.

۲-در هنگام تماس با رنگ ها هر چند کوتاه مدت، علایمی مانند تحریک و قرمزی پوست، خستگی و تهوع، سردرد و سرگیجه را ایجاد می شود.

۳-در صورت تماس طولانی‌مدت با رنگ ها، مشکلات بهداشتی فراوانی مانند آسیب رسیدن به سیستم اعصاب مرکزی، کبد و کلیه ایجاد می شود.

۴-کودکان، زنان باردار و افرادی که دارای مشکلات تنفسی و ریوی هستند، نباید در تماس با رنگ ها قرار بگیرند. زیرا این افراد در معرض خطر بیشتری نسبت به دیگران قرار دارند.

در هنگام خرید رنگ چه نکاتی را باید رعایت کنید ؟

۱-اولین نکته ای که در هنگام خرید رنگ به آن توجه داشته باشید این است که، رنگ هایی را انتخاب کنید که در آب حل می شوند. زیرا برای پاک کردن این نوع رنگ ها، نیازی به حلال های شیمیایی که به پوست و سیستم تنفسی آسیب می‌رسانند، نیست. 

۲-در هنگام خرید رنگ به اطلاعات روی برچسب محصول توجه کنید. زیرا برخی رنگ‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد شیمیایی خطرناک هستند. از این رو بهتر است که رنگ های سالم تر را انتخاب کنید.  

قبل از رنگ آمیزی منزل چه نکاتی را باید رعایت کرد ؟

قبل از شروع به کار ابتدا راهنمای برچسب رو قوطی رنگ را به دقت بخوانید و در صورتی که در آپارتمان زندگی می کنید، همسایه ها را از این کار مطلع کنید. اطلاع رسانی شما دو حسن دارد؛ اول اینکه اگر شخصی نسبت به رنگ آلرژی و حساسیت دارد، اطلاع کسب می کند و حسن بعدی اینکه اگر دیگران هم تصمیم به رنگ آمیزی منزل خود دارند، همزمان با شما شروع به کار می کنند تا با این کار مشکلی برای سایر ساکنان پیش نیاید.

در زمان رنگ آمیزی بهتر است چه کار هایی را انجام دهید؟

۱- تا جایی که امکان دارد از اسپری کردن رنگ خودداری کنید. زیرا این کار باعث می شود تا ذرات رنگ به اطراف پخش شود. اما در صورتی که رنگ را اسپری می کنید، از کاور بهره برده و دور تا دور دیواری که مشغول رنگ کردن آن هستید را کاور نمایید. با انجام این کار در صورت پخش شدن ذرات رنگ به اطراف دیوار آسیبی نمی رساند.

۲-می توانید با باز کردن در و پنجره ها در هنگام رنگ آمیزی، از تهویه مناسب هوا استفاده کنید. فراموش نکنید که سیستم‌ های خنک‌کننده برای خارج کردن هوای آلوده ناشی از رنگ آمیزی کافی نبوده و حتما باید در و پنجره ها را باز کنید.

۳-در صورتی که نمی توانید تهویه مناسبی را برای منزل خود در زمان رنگ کردن ایجاد کنید، حتما از ماسک های دهان استفاده کنید. البته فراموش نکنید که باید از ماسک های مخصوص بهره بگیرید. زیرا ماسک های گرد و غبار، حلال ها را عبور نمی دهند.

۴-برای جلوگیری از هر گونه آسیب به پوست مراقب باشید تا رنگ و حلال‌ها به‌طور مستقیم با پوست دستتان تماس نداشته باشند و از وسایل حفاظتی مانند دستکش و عینک استفاده کنید.

۵-در هنگام رنگ کردن خانه، کودکان و خانم های باردار در محل حضور نداشته باشند و بهتر است تا ۵  تا ۶ روز پس از رنگ کردن، منزل خالی بماند. زیرا حلال‌ها و ذرات رنگ و مواد سمی ‌و محرک تا چند روز در فضا باقی می‌ماند و استنشاق این مواد سبب سردرد و حالت تهوع می‌شود.

۶-در صورتی که از رنگ های روغنی استفاده می کنید، توجه کنید که این نوع رنگ ها نه تنها برای سلامتی افراد ضرر بیشتری دارند، بلکه خطر حریق و آتش‌سوزی‌ آنها هم بیشتر است. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که از قرار دادن پارچه های آغشته به رنگ و حلال در ظروف فلزی خودداری کرده و مراقب منابع آتش باشید.

۷-فراموش نکنید که در هنگام رنگ زدن منزل سیگار نکشید. زیرا سیگار علاوه بر بیشتر کردن خطر حریق، موجب تشدید علایم مسمومیت با مواد شیمیایی و حلال‌های رنگ هم می‌شود.

۸-از قرار دادن قوطی های رنگ در دسترس کودکان خودداری کنید و اگر از قوطی های رنگ استفاده نمی کنید، حتما درب آنها را کاملا بسته نگهدارید.

بعد از پایان رنگ کردن منزل چه نکاتی را باید رعایت کنید ؟

پس از اینکه کار رنگ آمیزی منزل به پایان رسید، مواد باقی مانده را برداشته و لکه های رنگ را کاملا پاک نمایید. درب قوطی رنگ هایی  که باقی مانده را محکم ببندید و در جایی دور از گرما و سرما قرار دهید. یادتان نرود که بعضی از رنگ ها دارای حلال ها و مواد قابل اشتعال و انفجار هستند، که می‌توانند سمی‌ هم باشند. از این رو اگر قصد نگهداری از رنگ ها را به صورت طولانی مدت دارید، بهتر است بر طبق دستورالعمل روی بسته بندی آن عمل کنید. برای تهویه مناسب و خشک شدن رنگ، بهتر است مدت دو تا سه روز پس از تمام شدن رنگ خانه، در و پنجره‌ها را باز بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید