نکاتی درباره کابینت های ام دی اف :

همان طور که می دانید روز به روز همه چیز تغییر کرده و به سوی جلو پیش رفته و با کیفیتی بهتر و ایده ال در اختیار افراد قرار می گیرد. از آنجایی که جای خانه های قدیمی که روزی محله کودکی ما بوده اند، حالا آپارتمان های سر به فلک کشیده را ساخته اند، درون خانه ها هم با توجه به مرور زمان تغییر یافته و کاملا” امروزی شده اند. برای مثال مطبخ های قدیمی خانه مادربزرگ ها که در مخفی ترین جای خانه وجود داشت و کسی حق ورود به حریم خانم خانه را نداشت، امروزه تبدیل به آشپزخانه های مدرنی شده اند که نه دیوار دارند و نه در. شاید باور نکنید اما روند تغییر دکوراسیون آشپزخانه منزل به حدی متحول شده است که خانم های خانه بیشتر از هر جایی به موقعیت قرار گرفتن آشپزخانه حساسیت نشان می دهند و اگر قصد انتخاب یک آپارتمان را داشته باشند، بدون شک آشپزخانه اولین محلی است که به آن توجه دارند.

همان طور که می دانید این تغییرات باعث می شود تا دغدغه های جدیدی را در ذهن افراد ایجاد کند و از آنجایی که ذهن انسان ها همواره به دنبال زیبایی  ها می گردد، به فکر راهی است که بتواند محیط زندگی خود را زیبا تر از آنچه که هست جلوه دهد. آشپزخانه هم از آن محیط هایی است که باید به دنبال یک دکوراسیون مناسب برای آن باشیم.

امروزه کمتر پیش می آید که کسی برای دکوراسیون آشپزخانه، به سراغ کابینت های فلزی برود و به دلیل کیفیت و زیبایی که کابینت های چوبی و ام دی اف دارند، افراد در زمان خرید به فکر انتخاب کابینت های ام دی اف هستند.

وپژگی های کابینت ام دی اف :

مسله ای که باعث می شود افراد به جای اینکه از کابینت های چوبی معمولی یا فلزی استفاده کنند، کابینت های ام ادی اف را انتخاب می کنند، این است که دارای مجموعه ای از مزیت ها بوده و مطلوبیت بسیاری دارند.

از این رو به دلیل اینکه کابینت های ام ادی اف دارای مقاومت بالایی در برابر آتش، رطوبت، مواد شیمیایی و باکتری دارند بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. حتی می توان گفت به خاطر وزن سبک و قابلیت تعمیر آسانی که دارند، باعث شده تا بیشتر طرفدار داشته باشند.

بهتر است بدانید که ویژگی مهم کابینت های ام دی اف، عدم محدودیت در ابعاد و شکل آنها می باشد. البته نباید فراموش نکنید که به دلیل اینکه ام دی اف ها بدون درز و یکپارچه هستند، باعث می شود تا شما از شر حشرات ریز و موذی راحت باشید. البته شایان ذکر است که این ویژگی هایی که مطرح شد، باعث می شود تا استهلاک و نیاز به تعمیر کابینت کم شود.

نکته مهی که باید در زمان خرید کابینت ام دی اف به آن توجه کنید، انتخاب جنس مرغوب ام دی اف است و یادتان نرود که اگر ام دی اف تاریخ مصرفش گذشته باشد یا در مرحله تولید و توزیع در انبارها، رطوبت دیده باشد، باعث می شود تا بعد از نصب در آشپزخانه، محلی برای زندگی سوسک های زیر ایجاد شود، که این مسله اصلا خوشایند اعضای خانواده شما نخواهد بود.

انتخاب ام دی اف ایرانی و خارجی :

همان طور که می دانید، امروزه بیش از ۹۰ درصد محصولاتی که در بازار وجود دارد، ایرانی بوده و بیشتر تولید کننده های ایرانی با استفاده از فناوری های جدید، توانسته اند که محصولاتی را تهیه کنند، که در حد محصولات کشور ترکیه باشد. بهتر است بدانید که در میان شرکت های تولید کننده ایرانی می توان گفت که شرکت های نظیر آریا، زنجان و ایزوفام محصولات خوبی را به بازار ارائه می دهند. البته نباید فراموش کرد که محصولات خارجی که از کشورهای ترکیه، اتریش و آلمان وارد بازار می شوند، در واقع بی رغیب هستند و از کیفیت بی نظیری برخوردارند. در کشور ترکیه محصولات با کیفیت در واقع از دو برند یلدیز و هایگلوس در بازار موجود هستند و اگر به دنبال محصولات کشور آلمان هستید، بهتر است شرکت های پولی گلاس، تاچ، کلاسن  را انتخاب کنید زیرا دارای با کیفیت ترین محصولات می باشند.

انواع ام دی اف :

همان طور که می دانید همه ما نام ام دی اف را شنیده ایم، اما بهتر است بدانید که خود ام دی اف دارای انواع متفاوتی می باشد و تنها دو نوع از آنها که ام دی اف با روکش ملامینه و ام دی اف با روکش HPL هستند، در کابینت سازی مورد استفاده قرار می گیرد.  البته همان طور که می دانید در کابینت سازی به جای ام دی اف از نئوپان با روکش ملامینه هم استفاده می شود، گرچه این دو نوع باهم متفاوت خواهند بود. نکته ای که بهتر است بدانید این است که در حال حاضر شرکت های خارجی دیگر نئوپال را به بازار عرضه نمی کنند و همه نمونه های نئوپانی که شما در بازار می بینید، محصول ایران است.

نقص بزرگی که نئوپال دارد این است که روکش آن کاغذ بوده و به همین خاطر مقاومت خیلی کمی دارند. در نقطه مقابل ام دی اف با روکش اچ پی ال و روکش ملامینه قرار دارند که آنها هم دارای تفاوت هایی باهم هستند. در واقع روکش اچ پی ال مقاومت بهتری در برابر آب و خراش و حتی ضربه دارد و این مسله باعث شده تا افراد در انتخاب کابینت های ام دی اف روکش اچ پی ال را انتخاب کنند.

در ساخت کابینت از نوع دیگری به نام سنگ مصنوعی تمام اکریلیک هم استفاده می کنند که نسبت به بقیه محصولات، جدید می باشد، که به خاطر تنوع بیش از اندازه ای که دارند، بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند. تفاوت سنگ مصنوعی با ام دی اف این است که دارای فشردگی کمتری هستند و این مسله باعث شده تا استحکام کمتری داشته باشند و راه نفوذ حشرات موذی به راحتی درون آنها وجود خواهد داشت.

بهتر است بدانید که اکریلیک سنگ مصنوعی هم از مواد مصنوعی ساخته می شود، کاملا بدون درز و یکپارچه است و شکل پذیری بسیار بالایی دارد. بیشترین محبوبیت این سنگ ها به خاطر تنوع بی نهایت آنها در رنگ و طرح است.

محاسبه قیمت کابینت :

بهتر است بدانید که کابینت ها را به صورت طولی محاسبه می کنند، به طور مثال در صورتی که یک متر کابینت در پایین و یک متر  کابینت در دیوار بالایی داشته باشید، کلا یک متر محاسبه خواهد شد. فراموش نکنید که باید هزینه ساخت، حمل و نصب را به قیمت ام دی اف اضافه کنید. محاسبه این هزینه ها چیزی در حدود یک میلیون تا یک میلیون وسیصدهزار تومان برای هر یک متر کابینت می باشد که این قیمت از فروشنده ای تا فروشنده دیگر متفاوت خواهد بود.

نکات ایمنی در ارتباط با کابینت های ام دی اف :

البته فراموش نکنید که ام دی اف اصلا ضد آبّ نبوده و تنها درجه مقاومت آنها در برابر رطوبت باهم فرق دارد. به همین خاطر در صورتی که فروشنده ها هم به شما گفتند که ام دی اف ضد آب است، باز هم نباید روی آن را با آب بشویید. نکته مهم دیگر برای کابینت های ام دی اف این است که حرارت یک عامل مخرب برای این نوع کابینت ها می باشد. به همین جهت اگر به فکر سلامت کابینت های ام دی اف خود هستید، هرگز ظروف داغ را در ارتباط مستقیم با کابینت قرار ندهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید