پله شیشه ای

بدون دیدگاه

پله شیشه ای

پله های شیشه ای از چند لایه شیشه تشکیل شده اند که به شکل دقیقی بر روی هم پرس شده و دارای مقاومت بالایی هستند. شیشه این نوع پله ها از جنس لمینیت و سکوریت است و دارای کنتراست رنگی متفاوتی هستند.

شفافیت شیشه مخصوص پله ها می تواند موجب تلفیق معماری و طراحی ساختمان شده و وجود شیار در قسمت پاخور پله ها این امکان را فراهم می کند تا افراد در هنگام تردد روی پله دچار لغزش نشوند. ماهیت شیشه انعطاف پذیر بوده و دارای شکل پذیری بالایی می باشد و به همین خاطر این قابلیت را دارند که از آنها برای ساخت پله های مارپیچ با جنس شیشه استفاده نمود. این نوع پله ها از ورقه های شیشه ای با مقاومت بسیار بالا ساخته شده و مانند شیشه اتومبیل ها نبوده و دارای موادی با کنتراست های مختلفی هستند که می توانند پوشش های شیشه ای جالبی را ایجاد کنند.

مشخصات پله های شیشه ای

پله های شیشه ای از شیشه نشکن و کاملا ایمنی با محاسبات مهندسی طراحی و ساخته می شوند و با استفاده از پایه هایی حفاظت شده و با کمک جداره های شیشه و استیل به دیوار محکم می شوند شایان ذکر است که میخ های موجود برای نصب پله های شیشه ای در دیوار مخفی بوده و به همین خاطر این طور به نظر می رسد که پله ها در هوا معلق هستند و نور را به راحتی از خود عبور می دهند.

مهم ترین خاصیت این نوع پله ها شفافیت آنها می باشد که باعث می شود که از بالا و پایین همه چیز قابل رویت باشد. نور طبیعی که از اطراف روی پله های شیشه ای می تابد باعث بزرگتر جلوه دادن فضای منزل می شوند ضمن اینکه این مدل از پله ها امکان عبور بیشترین مقدار نور را در محیط می دهند.

انواع کف پله های شیشه ای

برای کف پله های شیشه ای به صورت معمول از چند نوع شیشه استفاده می شود که شامل شیشه سکوریت ۱۰ میلی متر و یا ۲۰ میلی متر، شیشه لمینیت دولایه خام با ضخامت ۲۰ میلی متر، دولایه سکوریت با ضخامت ۲۰ میلی متر و همچنین شیشه سکوریت سه لایه با ضخامت ۳۰ میلی متر می باشد که بین دو لایه از لمینیت خرد شده استفاده می شود.

جنس سازه پله شیشه ای

پله های شیشه ای معمولا” با سازه مخصوصی ترکیب می شوند و دارای جنس های متنوعی هستند که شامل سازه با استراکچر لوله استیل و گردان، سازه با استراکچر لوله استیل حول یک محور، سازه با استراکچر قوطی استیل، سازه با استراکچر قوطی آهن رنگ شده و سازه ای با ساختار قوطی چوبی می باشند. برای پله های شیشه ای از نرده استیل یا نرده استیل شیشه ای استفاده می شود که باعث می شود تا این نوع از پله ها بسیار شیک و چشم نواز به نظر برسند.

کاربرد پله های شیشه ای

از پله های شیشه ای در فروشگاه ها، ساختمان های اداری و تجاری، ساختمان های لوکس مسکونی و همچنین ویلاهای دوبلکس ییلاقی استفاده می شود و طراحی آنها به گونه ای است که فضای بسیار کمی را اشغال می کنند.

پله شیشه ای
نوشتهٔ بعدی
گیاهان آبزی تزئینی
نوشتهٔ پیشین
کاربرد شلف و آویز در منزل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید