نکاتی جهت زیبا سازی فضای داخلی

بدون دیدگاه

 نکاتی برای زیبایی هرچه بیشتر منزل

برای چیدمان و دکوربندی هر خانه نکاتی وجود دارد که حائز اهمیت است و باید در چیدمان هر فضایی که مشغول دکوربندی آن هستید به این نکات توجه داشته و از آنها استفاد کنید . البته این نکات کاملا حرفه ای بوده ودکوراتیو ها در چیدمان منزل از آن بهره می برند .حال شما با دانستن این نکات، خانه خود را شبیه یک دکوراتیو حرفه ای زیبا کنید .

۱- توجه به نقطه نگاه :

هر اتاقی یک چشم انداز اصلی دارد و به محض ورود، چشم به سمت آن جلب می شود که نقطه اصلی هر اتاق به حساب می آید . بعد از پیدا کردن نقطه اصلی هر اتاق، وسایل را در آن قسمت  بچینید . برای نقطه مورد نظر، وسایلی مناسب پیدا کنید و کمی کنار  بایستید و ببینید که چطور می توانید آن را به چشم مهمانانتان زیبا و مناسب نشان دهید.برای مثال برای خانه ای که ورودی آن به سمت هال است، یک کاناپه به همراه میزی که در جلوی آن قرار دارد، بهترین انتخاب برای این نقطه می باشد تا چشم نواز به نظر بیاید .

۲-توجه به سایه روشن ها :

با استفاده از کوسن های موجود، سایه روشن های بی نظیری ایجاد کنید . برای مثال برای کاناپه ای با رنگ زرشکی از کوسن هایی با رنگ قرمز روشن استفاده کنید . با این کار اتاق نشیمن زیباتری خواهید داشت و یک رنگی و کسالت را از بین  می برید. از این سایه روشن ها در سایر اتاق ها مثلا اتاق خواب هم می توان استفاده کرد به گونه ای که بر روی تخت خوابی با ملحفه روشن از کوسن هایی به رنگ تیره استفاده کنید تا زیبایی را به اتاق خواب خود انتقال دهید .

۳-استفاده از پارچه ها :

در صورتی که پارچه ای قدیمی یا دست دوز در خانه دارید که در کمد گذاشتید و هیچ استفاده ای از آن نمی کنید، بهتر است آن را از کمد در آورده و قاب کنید و با این کار یکی از دیوار های خانه خود را به زیبایی پر کنید و طرحی کلاسیک و بینظیر بسازید و لذت نگاه کردن به پارچه ای دست دوز را از خود نگیرید .

۴-رنگ آمیزی دیوار شومینه :

همان طور که می دانید از شومینه فقط در فصل زمستان استفاده می شود، البته امروزه با سیستم های مدرن گرمایشی  دیگر شومینه استفاده  چندانی ندارد. اما این قضیه باعث نمیشود تا با چیدن کاناپه در اطراف آن در اوج بی سلیقه ای آن را رها کنید .بلکه با کمی سلیقه دیوار شومینه را یک رنگ تیره بزنید و روی آن را با قاب های کوچک و تعداد زیاد پر کنید.

۵-نور پردازی کنید :

همان طور که می دانید استفاده از یک نور یک دست برای کل خانه مناسب نخواهد بود و باعث آزار چشم خواهد شد. لازم نیست همه خانه را با لوسترهای بزرگ پرنور پر کنید بلکه با یک فکر درست در مورد نورپردازی می توانید نور منزل خود را کم یا زیاد کنید. برای مثال در کنار شومینه از یک آباژور برای ایجاد نور استفاده کنید .  

۶-شلوغ نکنید :

در انتخاب وسایل تزئینی دقت کنید و از هر وسیله ای برای تزئین خانه استفاده نکنید زیرا این کار باعث شلوغ شدن منزل شما شده و در نهایت  کمتر دیده می شود. از شلوغ کردن خانه خود با وسایل تزئینی زیاد اجتناب کنید زیرا همان طور که میدانید در بیشتر مواقع سادگی زیباتر خواهد بود . برای مثال  یک گلدان کوچک در یک نقطه مناسب از خانه ، بیشتر و بهتر از یک گلدان بزرگ در یک مجموعه ای از گل ها به چشم می آید.

۷-قفسه بندی کنید :

می توانید از یک ویترین شیشه ای برای چیدن ظروف و وسایل تزئینی استفاده کنید اما بهتر است قسمت های مختلف دیوار خانه را با سلیقه قفسه بندی کنید وجای خوبی برای نمایش گلچینی از کلکسیون ها ایجاد کنید و یا این قفسه ها را بخرید و روی دیوار جایی برای آنها باز کنید.

 

نوشتهٔ بعدی
طریقه شستشوی پرده منزل
نوشتهٔ پیشین
چیدمان و دکوراسیون اتاق کودک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید