خانه خود را به مکانی شاد تبدیل کنیم

بدون دیدگاه

چگونه خانه خود را به مکانی شاد تبدیل کنیم ؟

اولین قدم برای داشتن خانه ای شاد، استفاده از رنگ هاست. رنگ ها جادوی فوق العاده ای دارند به همین دلیل  به قواعد آنها احترام گذاشته و درست در کنار هم بچینید. در این صورت است که می توانید بعد از یک روز کاری خسته کننده وقتی به خانه می رسید احساس بهتری داشته و شادی را در خانه خود حس کنید. شادی‌هایی که برای آمدن‌شان دلیل نمی‌خواهند و قصد رفتن هم ندارند.

استفاده از رنگ ها در چیدمان منزل :

اگر به دنبال ایجاد فضایی شاد در منزل خود هستید، می توانید از رنگ های شاد و زیبا شروع کنید. برای مثال نارنجی رنگی است که حتما باید در خانه شما حضور داشته باشد، زیرا سمبل نشاد و شادمانی است. حال به این فکر کنید که در کدام قسمت دکوراسیون منزل خود می توانید از رنگ نارنجی بهره ببرید؟ برای مثال کوسن‌ها، شیدهای آباژور از جمله وسایلی هستند که می توانند با رنگ نارنجی شادی بخش منزل شما باشند. در کنار رنگ نارنجی از رنگ زرد هم استفاده کنید. زیرا این رنگ تمام فعالیت‌های ذهنی را به حرکت ‌در می‌آورد و برای از بین بردن ناملایمات و حس یأس و ناامیدی پیشنهاد مناسبی است. البته فراموش کنید که رنگ زرد به ایجاد حس خوش‌بینی در فضا کمک می کند. پس استفاده از رنگ نارنجی  به همراه زرد می‌تواند شما را در ایجاد یک حس شاد و دلنشین شریک کند. همان طور که می دانید مهم ترین فاکتوری که می تواند به ایجاد شادمانی در منزل شما کمک کند، رنگ ها هستند. از این رو می توانید رنگ های تند و تیز و البته با تناژ گرم را انتخاب کنید. مثلا رنگ نارنجی، زرد، قرمز و سبز رنگ‌هایی هستند که برای القای حس شادی می توانید روی آنها حساب کنید. البته یادتان نرود که مراقب ترکیب رنگ‌ها باشید، مثلا وقتی از ترکیب رنگ زرد و نارنجی در دکوراسیون استفاده می‌کنید، حتما باید از تناژ گرم هم در کنار آنها بهره ببرد. زیرا در غیر این صورت نتیجه چیدمان به شما حس سردی را القا می‌کند.

توجه به خطوط منحنی و فراموش کردن زاویه ها در چیدمان :

برای شاد کردن فضای منزل خود خطوط گرد و منحنی را در نظر بگیرید و از آنها استفاده کنید و آیتم‌های زاویه‌دار را فراموش کنید. این قاعده را در انتخاب آیتم‌های دکوراتیو حتما در نظر بگیرید. برای مثال مبلمانی که فرم منحنی با حاشیه و زوار گرد دارند، بهترین انتخاب خواهد بود تا فضای خانه شما را شاد و دلنشین سازد. درهنگام انتخاب میز، پیش‌دستی، صندلی‌ها و… این قاعده را در نظر بگیرید.

تزیین یک دیوار :

می توانید قاعده رنگ‌های گرم و فرم‌های منحنی را برای دیوار منزل رعایت کنید. انتخاب رنگ های گرم و فرم های منحنی را در مورد کاغذ دیواری و یا دیوار پوش های دیگر اجرا کنید. برای مثال اگر دیوار پوش های سه بعدی بست وال را برای دیوار منزل انتخاب کردید، بهتر است از طرح هایی استفاده کنید که فرم منحنی دارند. البته فراموش نکنید که ایده برای دیوار های خلوت است تا آن را از سادگی خارج کند.

استفاده از پرده های گل دار:

همان طور که می دانید وجود پرده نه تنها زینت بخش منزل شما خواهد بود، بلکه به خانه شما هویت می‌دهد. از این رو برای یک هویت شاد بهتر است از پرده های گل گلی استفاده کنید. البته توجه به این نکته ضروری است که برای خانه های کوچک از طرح های گل دار خلوت استفاده کنید. اما در صورتی که محدودیت فضا ندارید به سراغ گل‌درشت‌ها بروید و نگران شلوغی طرح پارچه نباشید. برای پرده های کاملا ساده هم می توانید از یک نوار گل دار برای جمع کردن پرده استفاده کنید.

استفاده از رنگ سفید در چیدمان :

درست است که تاکید ما برای ایجاد حس شادمانی استفاده از رنگ های تند و تیز و گرم است، اما فراموش نکنید که از رنگ سفید هم استفاده کنید. همان طور که می دانید رنگ سفید با همه آرامشی که در خود دارد ترکیبی است از انواع رنگ‌هایی که وجود دارند اما به چشم نمی‌آیند. با این وجود رنگ سفید قادر است به تنهایی انرژی پنهان در همه رنگ ها را منعکس کند. برای مثال از یک مجسمه مدرن، یک ظرف و حتی یک تابلو به رنگ سفید در دکوراسیون منزل خود بهره بگیرید. استفاده از رنگ سفید در کنار رنگ ها و طرح های دیگر می تواند آرامش و نشاط را باهم به وجود آورد.

وجود گلدان های گل :

گل های منبع انرژی و نشاط در خانه شما هستند. بنابراین با حضور گلدان های پر از گل در قسمت های مختلف منزل حس شادی و سر زندگی را در خانه خود ایجاد کنید. به همین دلیل نباید حضور گل ها را دست کم گرفت. برای مثال یک گلدان پر از گل میخک، رز یا مینا را که در روزهای پاییزی ماندگاری خوبی هم دارند درون یک گلدان رنگی قرار بدهید و آن را روی میز عسلی یا میز ناهارخوری جا بدهید. در روز های پاییز و زمستان از گلدان های گل به عنوان یک فاکتور ثابت در چیدمان منزل خود استفاده کنید و در صورتی که نیاز به تنوع داشتید، می توانید با تغییر رنگ گلها و یا گلدان ها تغییری در فضای منزل خود ایجاد کنید.

اهمیت ورودی منزل :

قسمت ورودی منزل شما هم می تواند شادی آور باشد. برای مثال می‌توانید از یک گلدان پر از گل با رنگ‌های تند و تیز، شمع و شمعدان‌های رنگی و حتی تابلوهای کوچک زیبا برای ورودی منزل خود استفاده کنید. این وسایل کوچک که با رنگ های شاد و جذاب تزیئن شده اند، می تواند تاثیر زیادی در شادمانی اعضای خانواده داشته و موج شادی را در بدو ورود در خانه ایجاد کند.

نوشتهٔ بعدی
رنگ قهوه ای در دکوراسیون منزل
نوشتهٔ پیشین
زیبا سازی منزل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید