نکاتی درباره چیدمان بالکن و حیاط :

در صورتی که در منزل خود بالکن کوچک، پاسیو یا حیاط پشتی دارید، بهتر است بدانید که شما می توانید کارهایی را انجام دهید تا این فضا را به شکل زیبایی دکوراسیون کرده و از بودن در این فضا احساس لذت داشته باشید. چند ایده برای چیدمان بهتر این فضاها ارائه می شود که می توانید از آنها استفاده نمایید.

گلدان های رنگی :

استفاده از گلدان هایی که دارای اندازه و رنگ های متنوعی هستند، در فضای حیاط شما جلوه ای خاص ایجاد می کنند. برای مثال می توانید این گلدان ها را روی میز ناهارخوری داخل بالکن یا حیاط قرار دهید. بهتر است از گلدان هایی که دارای وزن سبک تری هستند، استفاده کنید تا به راحتی بتوانید آنها را جا به جا کنید. وجود این گلدان ها باعث می شود تا هوای تازه تری در فضای بالکن یا حیاط شما جریان داشته باشد.

ساختن شومینه :

همان طور که می دانید وجود شومینه در داخل منزل باعث می شود تا در فصل سرما از گرمای آن لذت برده و یک فضای دوستانه را ایجاد کنید. از این رو ایجاد یک فضای گرم و دلچسب در فضای بیرون از خانه ایده جالبی خواهد بود. به همین خاطر بهتر است شومینه ای در فضای بیرون از خانه ایجاد کنیدو با استفاده از گرمای آتش افراد را دور هم جمع کنید. یک شومینه بزرگ و زیبا در کنار بالکن بسازید و با گذاشتن چند صندلی در اطراف، آن را تزئین نمایید.

وجود صندلی های متنوع :

برای فضای حیاط و بالکن منزل بهتر است از هر نوع صندلی استفاده کنید. برای مثال نیمکت، صندلی و چهارپایه های کوتاه برای فضای حیاط مناسب است و شما این امکان را دارید که از هر نوع صندلی برای حیاط خود استفاده کنید. تنوع صندلی ها نه تنها باعث می شود تا شکل زیبایی در فضا ایجاد شود، بلکه افراد مختلف از صندلی های مختلف بهره می برند. برای مثال صندلی های کوتاه مناسب استفاده کودکان می باشد و همچنین صندلی های پشت دار بسیار راحت خواهند بود و حتی وجود نیمکت هم این امکان را فراهم می کند تا افراد به صورت دسته جمعی روی آن بشینند و به گفت و گو بپردازند.

هویت بخشیدن به فضای :

همان طور که بارها گفته شده است در داخل منزل می توانید از طریق انواع قاب عکس و مبلمان های شیک، دکوراسیونی خیره کننده ای را ایجاد کنید. پیشنهاد می کنیم که همین کار را در فضای بیرون از منزل خود هم انجام دهید و با استفاده از دو کاناپه، یک میز و گلدان، به حیاط یا بالکن خود شخصیت جدیدی ببخشید.

فضای ترافیکی :

حیاط یا بالکن شما بزرگ باشد یا کوچک مهم نخواهد بود، در هر صورت می توانید آن را به شکل زیبایی دکوراسیون کنید. اما پیشنهاد ما این است که از الگوی ترافیکی برای چیدمان این فضا استفاده کنید تا از این طریق بتوانید نمای متفاوتی در فضا ایجاد کنید. البته فراموش نکنید که روش های مختلفی برای انجام این ایده وجود دارد. برای مثال ایجاد مسیر پیاده روی ایده مناسبی خواهد بود، حتی می توانید در گوشه و کنار حیاط درخت و شمشاد بکارید.

تزئین دیوارها :

یک ایده زیبا برای از بین بردن دیوار های کسل کننده فضای خارج از خانه نصب گلدان های دیواری، کاشی یا سنگ کاری دیوارهای حیاط می باشد تا از این طریق بتوانید فضا را دلنشین کرده و به حیاط خانه خود شخصیت جدیدی بدهید و شکل نازیبای دیوارها را بپوشانید.

ایجاد فضای رمز آلود :

از آنجایی که مسیر ورودی در فضای بیرون از خانه بسیار قابل اهمیت است، پیشنهاد می کنیم که شکل متفاوتی به آن دهید و با کمی پیچ و تاب بخشیبدن به مسیر آن را به گونه ای رمزآلود جلوه دهید. ایده جالب دیگر برای رسیدن به صندلی های حیاط، استفاده از آجرهای قرمز رنگ است که باعث می شود مسیر حرکت شما را مشخص نماید.

دسترسی آسان :

برای فضا سازی بهتر در محیط بالکن یا حیاط، طبقه ای روی دیوار نصب کرده و با استفاده از قلاب ها جارو، حوله، قیچی و سایر وسایل را به آن آویزان کنید. حتی می توانید از زیر کانتر یا میز برای اجرای این ایده استفاده کنید. با انجام این کار همه ابزار و وسایلی که در محیط حیاط به آن نیاز دارید، در اختیار شما قرار دارد.

استفاده از روکش های پارچه ای :

در صورتی که شما جزء افرادی هستید که به فکر تنوع در دکوراسیون بوده و هر سال تصمیم به تغییر دکوراسیون می گیرید، توصیه می کنیم که برای صرفه جویی در دکوراسیون حیاط و بالا نرفتن هزینه ها برای مبلمان و صندلی هایی که در حیاط استفاده می کنید از انواع روکش های پارچه های بهره بگیرید. البته فراموش نکنید که باید از پارچه هایی استفاده کنید که در برابر آفتاب و دیگر شرایط جوی دوام بیشتری داشته باشند.

استفاده چند منظوره از وسایل :

در صورتی که فضای حیاط یا باکن شما کوچک است، بهتر است در هنگام دکوراسیون حیاط در هزینه ها صرفه جویی کرده و از یک وسیله به صورت دو گانه استفاده نمایید. برای مثال زیر میز را به گلدان تبدیل کرده تا از این طریق بتوانید در فضا هم صرفه جویی کنید. البته یادتان نرود که گلدان و شیشه میز فاصله زیادی از هم داشته باشند تا گیاهان بتوانند تنفس کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید