چیدمان هوشمندانه اتاق نشیمن :

همان طور که می دانید پر رفت و آمدترین قسمت هر خانه ای، اتاق نشیمن می باشد که شما می توانید چیدمان این اتاق را به گونه ای آرامش بخش و دلپذیر انجام دهید. شما از طریق وسایلی که برای این اتاق انتخاب می کنید، باعث می شوید تا اتاق نشیمنی دلباز، خوش رنگ و زیبا داشته باشید و هرگز نباید این فضا را شلوغ کنید و یا با بی توجهی به انتخاب وسایل و  حتی رنگ ها بپردازید، زیرا این کار باعث می شود تا فضایی ناآرام و استرس زا داشته باشید.

به طور معمول در اتاق نشیمن از وسایلی مانند یک نیم ست کاناپه راحت، یک قالیچه، چند میز عسلی و یک تلویزیون استفاده می شود، اما شما این امکان را دارید که با استفاده از وسایل و رنگ هایی غیرمتعارف، فضایی متفاوت و دوست داشتنی را به وجود آورید و حس شادابی و سر زندگی را به افرادی که وارد اتاق نشیمن منزل شما می شوند، القا کنید. 

ریسک انتخاب ترکیب رنگ :

همان طور که می دانید رنگ ها تاثیر بسیار زیادی در ایجاد جذابیت یک فضا دارند. اما یادتان نرود که استفاده از رنگ های تند مانند قرمز و نارنجی برای دیوارها، یک ریسک بزرگ خواهد بود و معمولا” توصیه نمی شود. زیرا هر خانه ای در فصل سرما به رنگ های گرم و تند احتیاج دارد و استفاده از رنگ های قرمز و نارنجی باعث ایجاد محدویت می شود و شما را در انتخاب سایر وسایل مانند  روکش مبلمان، کوسن ها، قالیچه ها و… دچار مشکل می کند و باعث می شود تا انتخاب های محدودی تری داشته باشید. اما در صورتی که خواهان استفاده از این ترکیب رنگی در فصل زمستان هستید، می توانید سایر وسایل را از بین طیف های رنگی خاکستری خنثی انتخاب کنید.

تاثیر رنگ ها در اتاق نشیمن :

فراموش نکنید که رنگ های متعدد و پر زرق و برق، باعث می شود تا اتاق نشیمن منزل شما بسیار تحت تاثیر قرار بگیرد و این مسله در بالابردن حس شادی و انرژی شما و اعضای خانواده تان ماُثر است. توصیه ما این است که از ظرفیت های مختلف وسایل خانه در زمان به کار گیری رنگ ها استفاده کنید. برای مثال انتخاب پادری ها، کوسن ها، شمعدان ها و رومیزی های رنگی به شما در ایجاد این تغییر کمک خواهد کرد.

استفاده از چراغ های سقف :

بهتر است بدانید که چراغ های سقفی جزء زیباترین وسایلی هستند که می توانید در دکوراسیون منزل خود از آنها استفاده کنید. زیرا تابش نور از لابه لای چراغ ها باعث می شود تا زیبایی و روشنایی چشمگیری را ایجاد شود. پیشنهاد می کنیم از چراغ های فانتزی و مدرن در فضای اتاق نشیمن استفاده کنید و دکوراسیونی نامتعارف را به وجود آورید تا بتوانید فضای نشیمن را به گونه ای شیک و امروزی نمایید.

ایجاد یک اتاق نشیمن مدرن :

در صورتی که در چیدمان اتاق نشیمن از عناصر سفید رنگ استفاده کنید، باعث می شود تا فضای اتاق شما رویایی و زیبا شود. البته فراموش نکنید که تمیز نگهداشتن وسایل سفید بسیار دشوار است و نیاز به نگهداری بیشتری دارند. البته بهتر است در کنار استفاده از وسایلی به رنگ سفید از رنگ های تند و جذاب هم استفاده کنید تا بتوانید اتاق نشیمن را به شکل متفاوتی سر زنده و دیدنی کنید. برای مثال دیوار ها و کفپوش ها را سفید کرده و سایر وسایل را رنگی انتخاب کنید. اتاق نشیمن مدرن شما با وجود یک صندلی متحرک و مدرن سفیدرنگ، جذابیت بیشتری پیدا می کند.

رنگ با ظرفیت :

شاید شما هم جزء آن افرادی باشید که تصور می کنند یک دست بودن رنگ دیوار های اتاق نشیمن، جذابیتی را در این اتاق ایجاد نمی کند. اما بهتر است بدانید که انتخاب رنگ کرم برای دیوارها و سایر وسایل اتاق نشیمن، باعث می شود تا دست شما را برای چیدمان بهتر باز باشد. نکته مهم برای انتخاب رنگ کرم این است که به شما این امکان را می دهد تا با قدرت تمام، از ظرفیت های اتاق نشیمن استفاده کرده و هر رنگی را که می خواهید، استفاده کنید.

برای مثال می توانید از یک کفپوش تیره برای این فضا استفاده کنید تا در کنار دیوارهای کرم جلوه ای خاص پیدا کند. البته می توانید تندی کفپوش را با کمک قالیچه ای با رنگ روشن متعادل کنید. 

استفاده از آینه تمام قد :

همان طور که بارها گفته شده، وجود آینه در یک محیط به دلیل اینکه باعث بزرگتر نشان دادن اتاق می شود، جلوه خاص و ویژه ای را به خانه شما می دهد. به همین خاطر پیشنهاد ما این است که از آینه در فضای نشیمن بهره بگیرید. بهتر است  آینه انتخابی شما علاوه بر اینکه بلند و بزرگ است، دارای یک قاب زیبا هم باشد. یادتان نرود که آینه را باید در یک فضای مناسب جانمایی کنید. برای مثال مقابل میز ناهار خوری، جای مناسبی خواهد بود. البته اگر تمایل ندارید که خودتان را در زمان صرف غذا در آینه ببینید، می توانید از این آینه در جایی غیر از مقابل میز ناهار خوری یا کاناپه استفاده کنید. در این حالت پیشنهاد می کنیم آینه را روی دیوار طولی اتاق جانمایی کنید. انجام این کار به قدر کافی کمک می کند تا فضای نشیمن شما غیر متعارف و بزرگ به نظر برسد.

نشیمن فانتزی :

رنگ صورتی به شما کمک می کند تا فضای اتاق نشیمن گرم و هیجان انگیز شود. البته بهتر است از رنگ صورتی در کنار چوب های خنثی استفاده کنید تا جلوه بیشتری داشته باشد. شما می توانید کاغذ دیواری طرح دار صورتی را انتخاب کنید یا از رنگ صورتی برای مبلمان و وسایل تزئینی منزل استفاده کنید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید