کاربردهای پودر قهوه در خانه  :

قهوه از نوشیدنی هایی است که پس از چای بسیار طرفدار دارد و در اکثر خانه ها موجود است. اما بهتر است بدانید که پودر قهوه بعد از مدتی اگر استفاده نشود، کیفیت خود را از دست داده و طعم یک قهوه عالی را نخواهد داشت. از این رو می توانید از قهوه هایی که مدتی مانده را دور نریزید و به صورت های دیگر از آن استفاده کنید. 

برخی از کاربرد های قهوه شامل موارد زیر است :

دور کردن حشرات :

نکته شایان ذکر این است که حشرات از بوی قهوه متنفر هستند و با استفاده از پودر قهوه می توانید پشه ها و حشرات را دور کنید. به این صورت که مقداری پودر قهوه را در باغچه یا گلدان های خانه بریزید تا حشرات فراری شوند. حتی می توانید مقداری پودر قهوه  را درون ظرفی ریخته و آن را در اتاق خواب یا نشیمن قرار دهید.

تصفیه هوا: 

قهوه دارای خاصیت های بسیاری است که از جمله خواص آن، خاصیت پاکسازی قوی است و این خاصیت باعث می شود تا آلودگی ها را از هوا جذب کند. برای محو کردن بوهایی که در آشپزخانه جریان دارد، می توانید مقداری پودر قهوه را با آب مخلوط کرده و آن در آشپزخانه بجوشانید. این کار نه تنها بو ها را از فضا آشپزخانه شما محو می کند، بلکه رایحه خوشی را در آشپزخانه پراکنده می سازد.

کود گیاهی :

از آنجایی که قهوه دارای مواد مغذی فراوانی است، می توانید از آن برای رشد گیاهان استفاده کنید. از پودر قهوه به عنوان کود برای تقویت گیاهان منزل خود بهره ببرید. با پاشیدن پودر قهوه در باغچه نه تنها مانع از رشد علف‌های هرز می‌شود، بلکه به حفظ رطوبت خاک نیز کمک کرده و باعث گل‌دهی بیشتر گیاه می‌شود. با ترکیب کردن پودر قهوه با کمی خاک اره در خاک گلدان های خود می توانید آبرسانی به ریشه گیاه را بهبود بخشیده و موجب شادابی و طراوت گیاه شوید.

خوشبو کننده :

در صورتی که در هنگام آشپزی از سیر استفاده کرده و دست های شما بوی سیر را به خود گرفته اند و از این بابت ناراضی هستید، می توانید برای از بین بردن بوی سیر، دست های خود با مقداری پودر قهوه آغشته کرده و اجازه دهید چند دقیقه ای بر روی پوست شما بماند تا در این صورت بوی سیر از دست های شما برطرف شود.
 

پاک کننده سطح :

یکی از خاصیت های قهوه پاک کنندگی آن است. از این رو می توانید پودر قهوه را با مقداری آب مخلوط کرده و از آن برای پاک سازی سطوح استفاده کنید.
 

بوگیر :

می تونید از پودر قهوه برای از بین بردن بوی نابطبوع یخچال استفاده کنید. به این صورت که ابتدا مقداری از پودر را روی ورقه روغنی پخت شیرینی قرار دهید و پس از قرار دادن در فر آن را با حرارت ملایم خشک نمائید و سپس پودر قهوه حرارت دیده را درون ظرفی ریخته و در یخچال قرار دهید تا بوی نامطبوع درون یخچال از بین برود. حتی می توانید قهوه ای که قبلا آن را حرارت داده اید را درون کاغذ ریخته و در درون کفش خود قرار دهید تا با این کار بوی بد کفش برطرف شود.

تقویت موها :

قبل از استحمام می توانید موهای خود را با خمیری که از مخلوط آب و پودر قهوه درست کرده اید، ماساژ داده و باعث شفافیت و تقویت موها شوید. ماساژ دادن موها با این خمیر نه تنها به رشد مو کمک می کند، بلکه باعث تغییر رنگ موها شده و آنها را تیره تر می کند.

ماسک قهوه :

از قهوه به عنوان ماسک صورت استفاده کنید. به این صورت که نصف فنجان سفیده تخم مرغ را با پودر قهوه مخلوط کرده و به مدت ۱۰ تا ۳۰ دقیقه بر روی پوست خود بگذارید و در نهایت بشویید.

پخت زودتر گوشت :

برای پختن سریعتر گوشت می توانید از پودر قهوه استفاده کنید. اگر نصف فنجان پودر قهوه را با کمی روغن زیتون و فلفل مخلوط کنید و روی چند تکه گوشت بریزید و کمی ماساژ دهید، خواهید دید که پس از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بافت گوشت نرم تر شده و سپس می توانید گوشت را شسته و بپزید. در این حالت می بینید که گوشت چقدر سریعتر نسبت به گذشته پخته می شود.

خمیر رنگی :

همان طور که می دانید کودکان علاقه خاصی که خمیر بازی دارند، از این رو می توانید با استفاده از قهوه، خمیر اسباب بازی درست کنید. به این صورت که مقداری از پودر قهوه را با نصف فنجان نمک و یک فنجان آرد ذرت مخلوط کنید و پس از افزودن کمی آب خمیر را ورز دهید. می توانید این خمیر را به عنوان خمیر بازی در اختیار کودک خود گذاشته تا سرگرمی بی خطری داشته باشد.

براق کننده چوب :

برای برطرف کردن خراشیدگی مبل ها و همچنین شفافیت آنها می توانید از پودر قهوه که به صورت خمیر در آمده است استفاده کنید. ابتدا مقداری پودر قهوه را با روغن زیتون مخلوط کنید تا خمیر چسبناکی به ‌دست آید. سپس با استفاده از یک دستمال خمیر را روی خراشیدگی چوب قرار دهید و اجازه دهید برای مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه خمیر روی چوب بماند تا رنگ‌ پریدگی‌های مبلمان برطرف شده و چوب نیز شفاف تر شود.

التیام سلولیت :

با استفاده از کافئینی که در پودر قهوه وجود دارد، می توانید برای التیام التهابات سلولی و همچنین کاهش مقدار مایع جمع شده در سلول‌های چربی سلولیت شود و باعث شده تا حجم آن را کم کند. مصرف روزانه قهوه و یا استفاده ازآب و ماسک قهوه ای که قبلا روش تهیه آن را توضیح داده ایم، می تواند به مرور زمان به درمان التهاب سلولی کمک کند.

رنگ کردن پارچه :

در صورتی که می خواهید پارچه ای را رنگ آمیزی کنید. می توانید مقداری پودر قهوه را با آب داغ مخلوط کرده و سپس پارچه‌ای را که میخواهید تیره‌ کنید را درون محلول قرار دهید و چند ساعت صبر کرده تا قهوه جذب پارچه شود. سپس آن را با آب سرد آبکشی کرده و اجازه دهید تا کاملا خشک شود. فراموش نکنید که هرچه رنگ تیره تری بخواهید باید قهوه بیشتری به آن اضافه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید