گچبری پیش ساخته

از آنجایی که ساختمان سازی به سمت و سوی سبک سازی، صنعتی شدن و سرعت بالا در اجرا حرکت می کند باید با تغییر در روش های ساخت و ساز راهکار هایی را ایجاد نمود تا با صرف هزینه های کم به افزایش استحکام و بالا بردن عمر مفید سازه کمک کرده و تحولی بزرگ را در صنعت ساختمان ایجاد کرد.
رشد روز افزون جمعیت جهان باعث شده تا استفاده از منابع انرژی محدود شود و چون مصرف درست و اصولی از انرژی یکی از مهم ترین مسایل در صنعت ساختمان است از این رو کارشناسان این حرفه به دنبال ساخت سازه هایی هستند تا بتوان از این منابع پر سود به صورت بهینه استفاده نمود. به همین خاطر امروزه تولید گچبری های پیش ساخته که دارای جنس های سبکی هستند رونق یافته و بهترین جایگزین رابیتس و گچبری های سنتی به شمار می روند.

جنس گچبری های پیش ساخته

گچبری های سبک که به صورت پیش ساخته تولید و توزیع می شوند، به صورت کلی از جنس پلی یورتان، فوم های فشرده شده پلی استایرن و گچی تهیه می شوند.

صفحات پلی استایرن

فوم های فشرده شده پلی استایرن از یک ماده پتروشیمی با نام GPPS است که دارای یک بافت تو در تو و به صورت فشرده شده و بدون حفره می باشد. این فوم به شکل تزریقی و با استفاده از روش های کاملا صنعتی همراه با ذوب این ماده در یک فشار بسیار بالا قرار گرفته و بر اساس تکنولوژی های پییشرفته ای تولید خواهند شد.

دلایل کاربرد فوم پلی استایرن

در تولید گچبری های پیش ساخته از فوم پلی استایرن استفاده می شود زیراعلاوه بر قیمت پایینی که دارد، استحکام و عایق بندی مناسبی داشته و چون در زمان آتش سوزی گاز سمی از خود منتشر نمی کند استفاده از آن به شدت رو به گسترش می باشد.

دلایل کاربرد ابزار پیش ساخته پلی یورتان

گچبری های پیش ساخته از جنس پلی یورتان دارای ماندگاری طولانی و متنوع ترین طرح ها می باشند و با استفاده از چسب مخصوص و میخ بر روی سطوح مختلفی مانند سنگ، کاشی، چوب، سقف های کاذب، سیمان و …قابل نصب بوده و با استفاده از انواع رنگ های ساختمانی در سریع ترین زمان ممکن رنگ آمیزی می شوند. این نوع از گچبری ها با محیط زیست سازگاری داشته و هیچ گونه CFC در آنها وجود ندارد. در جوار رطوبت دچار کپک زدگی نشده و نسبت به محیط های اسیدی و قلیایی مقاوم هستند. بنابراین گچبری های پیش ساخته پلی یورتان به عنوان یک ابزار دکوراتیو در دکوراسیون داخلی شناخته شده و جایگزین مناسبی برای گچبری های سنتی می باشند.  

مزایای گچبری پیش ساخته

۱-اولین مزیت استفاده از گپبری های پیش ساخته عدم نیاز به میلگرد کشی، جوشکاری و رابیتس کاری می باشد و به همین خاطر اجرای کار با کمترین هزینه انجام می گیرد.
۲-گچبری پیش ساخته بسیار سبک بوده و به همین خاطر حمل و نقل آسانی دارد و چون در برابر رطوبت، حرارت و صدا از خود مقاومت نشان می دهد به  صورت یک عایق عمل می کند.
۳-بدون هیچ گونه ترک، درز و اکسیدگی هستند و با گذشت زمان تغییر رنگ نداده و قابلیت ترمیم پذیری خواهند داشت.
۴-گچبری های پیش ساخته به گونه ای طراحی شده اند که قابلیت نورپردازی وعبور تجهیزات ساختمانی اعم از کابل، لوله و سیم را دارند.
۵-سرعت اجرا در گچبری های پیش ساخته بالا ست و خاصیت رنگ پذیری فوق العاده ای دارند و مهم تر اینکه در سریع ترین زمان ممکن با استفاده از رنگ های پلاستیک و اکرلیک رنگ می شوند.
۶-انواع سیستم های هالوژنی اتوبوسی، گلویی، نور مخفی و اپن آشپزخانه با استفاده از گچبری های پیش ساخته قابل اجرا می باشد.
۷-قیمت مناسب، مقاومت در برابر زلزله، قابلیت جابه‌جایی پس از نصب و کاهش بار اضافی ساختمان از دیگر ویژگی های گچبری های پیش ساخته می باشد.  

قیمت گچبری های پیش ساخته

قیمت گچبری های پیش ساخته به صورت متری محاسبه می شود که با توجه به ظرافت طرح قابل تغییر قیمت آن قابل تغییر است و با ابعاد ۲ متر در ۴۰ سانتی متر در بازار عرضه می شوند.
کاربرد گچبری های پیش ساخته
گچبری های پیش ساخته قابل استفاده در منازل مسکونی، رستوران ها، کافی شاپ ها، تالارهای پذیرایی و دفاتر اداری و … می باشد.
تفاوت گچبری پیش ساخته و گچبری سنتی
۱-اجرای گچبری های سنتی علاوه بر صرف هزینه های بیشتر بسیار زمان بر خواهد بود و این در حالی است که گچبری های پیش ساخته را می توان در کوتاه ترین زمان ممکن و به شکل کاملا مقرون به صرفه اجرا نمود.
۲-اجرای گچبری های سنتی و رنگ آمیزی آنها در محیط های مسکونی که افراد در آن سکونت دارند قابل اجرا نبوده و باعث کثیف شدن محیط می شود و به همین خاطر باید کل اثاثیه را به اتاق دیگری برده یا در وسط پذیرایی جمع کرد تا بتوان کار گچبری را انجام داد اما گچبری های پیش ساخته هیچگونه زحمتی برای صاحبخانه و همسایگان نداشته و نیاز به جمع کردن و بهم ریختن خانه وجود ندارد.
۳-برای اجرای گچبری سنتی بر روی سقف، گچکارتنها به چسبندگی گچ بسنده می کند اما گچبری های پیش ساخته با استفاده از چسب های مخصوص و با کمک میخ و پیچ حسابی محکم شده و از استحکام زیادی برخوردار هستند.
۴-گچگاری سنتی بر روی سقف نیاز به اسکلت بندی و اجرای طرح گچبری بر روی سقف دارد که همه مستلزم صرف وقت و هزینه بالایی است و ممکن است که در نهایت طرح ایجاد شده با دقت و ظرافت اجرا نشود. اما گچبری های پیش ساخته از قبل به صورت مستحکم وکاملا هنرمندانه ساخته و اجرا می شوند.  
۵-توجه داشته باشید که با همه مزایایی که گچکاری پیش ساخته دارد اما عملکرد ضعیفی در زمان نصب بر روی سطوح غیر تخت دارند و طرح های این نوع گچبری به صورت ثابت است و افرادی که می خواهند از گچبری های پیش ساخته استفاده کنند باید از بین تعدادی طرح یکی را انتخاب کرده و امکان سفارش طرح وجود ندارد.
 
فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید