کفسابی و نکاتی چند در رابطه با آن

در صورتی که نتوان از طریق روش های معمولی کف را تمیز نمود می بایست با استفاده از دستگاه های کفسابی و همچنین افراد متخصص در این زمینه عملیات صاف نمودن سطح سرامیک ها و برداشتن رنگ یا هر لکه دیگر را انجام داده و به زیبایی هر چه تمام تر سطح دست پیدا نمود.

به عملیات سابیدن کف ساختمان کف سابی گفته می شود و از جمله راهکارهایی است که امروزه از آن برای تمیز کردن کف مکان های مختلف استفاده می شود. در واقع با کمک آن می توان مشکل بزرگ تمیز کردن کف را حل نموده و هر نوع لکه یا پستی و بلندی موجود در کف را بر طرف کرده تا کاملا شفاف و درخشان به نظر برسند.

دلایل استفاده از کفسابی

فراموش نکنید که کفسابی بسته به دلایل خاصی انجام می شود. برای مثال در صورتی که لبه های بالایی و پایینی موزاییک ها یا سنگ فرش های کف در یک سطح قرار نگرفته و صاف نباشند باید از کف سابی برای تراز نمودن کف استفاده نمود.

در زمان نصب موزاییک یا سرامیک ممکن است مقداری چسب، رنگ، سیمان یا ملات به آنها چسبیده شود که امکان تمیز نمودن موزاییک ها وجود نداشته باشد از این رو به دلیل قرار گرفتن ملات نیاز به کفسابی کف وجود دارد.

ممکن است در کفسابی سطوح مختلف از مواد اسیدی مثل جوهر نمک استفاده شود که انجام این کار باعث ایجاد پوسیدگی های بسیاری می شود که در نهایت به سطح کف آسیب وارد می کند و به همین خاطر باید در انتخاب کفساب دقت فراوانی نمود.

در برخی مواقع برای شفافیت، درخشانی و براق شدن سطوح مختلف کف از کفسابی استفاده می شود که در نهایت نتیجه فوق العاده ای خواهد داشت.

بعد از پایان کف سابی باید تمامی دیوارها، گوشه و کناره ها و همچنین روی قرنیز ها را تمیز نموده و باقی مانده های به جا مانده از ساب کشیدن را پاک و جمع آوری نمود.

ویژگی های کفسابی

مهم ترین ویژگی کف سابی از بین رفتن پستی و بلندی های سنگ و موزاییک های کف می باشد. توجه داشته باشید که در کفسابی نباید بندکشی سنگ ها خالی باشد و به همین خاطر با کمک رزین یا چسب بتن مخصوص باید بند کشی های سنگ را پر نمود و اگر رویه بندهایی که در میان سنگ ها قرار گرفته است صاف و شفاف باشد کمتر کدری و کثیفی را به خود می گیرد.

با کمک کفسابی امکان یک دست و یکنواخت کردن سطوح ایجاد می شود برای کناره های دیوار که دستگاه کف ساب به آن دسترسی ندارد باید از ساب دستی بهره گرفت. یکنواختی کفسابی باید به گونه ای باشد که افراد مختلف با دیدن آن احساس کنند مجدد روی سنگ قبلی سنگ فرش جدیدی انجام شده است.

با استفاده ازکفسابی نظافت کف به آسانی و با سرعت انجام می گیرد و این مسله باعث می شود تا جذابیت کف افزایش یابد .

کفسابی در بالا بردن استحکام، پایداری و همچنین دوام سنگ های کف نقش مهمی دارد و دلیل آن هم این است که در اثر رفت و آمد بر روی سنگ ها امکان لق خوردن آنها کمتر می شود.

نحوه انجام کفسابی موزاییک

 برای کفسابی نمودن موزاییک ها باید در ابتدا جنس و مدل های مختلف موزاییک ها را شناخته تا با اسناد به آن بتوان عملیات کفسابی را با دقت بیشتری انجام داد. موزاییک ها پرکاربرد ترین مصالح ساختمانی هستند  که نمونه تک لایه ای آنها در کشورهایی مانند آلمان و ایتالیا و یک کارخانه در ایران تولید می شود. این نوع از کفپوش ها بسیار متراکم بوده و از انسجام خوبی برخوردار هستند. توجه داشته باشید که موزاییک ها با کمک فشار یا لرزش متراکم تر خواهند شد.

موزاییک ها از ماسه، سنگ دانه، سیمان، پودر سنگ و همچنین کمی آب تشکیل شده اند و لایه رویی آنها که همان رنگ موزاییک است وظیفه زیبایی و نقش دار شدن موزاییک ها را بر عهده دارد.

کفسابی آسفالت

نوع دیگری از کفپوش ها وجود دارد که نحوه کفسابی آنها بسیار در زیبایی خیابان ها نقش مهمی دارد. در کنار آسفالت از سنگ فرش هم استفاده می شود که در ابتدا از تلفیق آنها در کشور انگلیس استفاده می کردند. از آنجایی که در این نوع کفپوش ها از نفت، گاز و منابع نفتی دیگری استفاده می شود به همین خاطر بهره گیری از آنها مطلوب  نیست و به عنوان یک خطر بزرگ محسوب می شوند. از این رو در داخل خیابان ها باید از کفپوش های سنگی، آجری و … که متناسب با محیط و همجنین معماری روز دنیا می باشند استفاده نمود.

کفسابی کفپوش ارتجاعی

برای تهیه کفپوش های ارتجاعی از مواد مصنوعی مانند چوب پنبه، پلاستیک و … استفاده می شود و برای سالن های ورزشی، سالن های رقص و به طور کلی برای مکان هایی که نیاز به کفپوش نرم وجود دارد استفاده می شود. توجه داشته باشید که کفسابی این نوع کفپوش ها باید با دقت بسیاری انجام پذیرد زیرا همان طور که گفته شد مواد تشکیل دهنده این نوع کفپوش ها پلاستیکی بوده و دارای حالتی نرم و ارتجاعی هستند که این مسله آسیب پذیر بودن آنها را افزایش می دهد و به همین خاطر توصیه می شود کفسابی کفپوش های ارتجاعی با دقت بسیاری انجام شود و از مواد شوینده مناسب و دستگاه های مطلوب برای کفسابی آنها استفاده شود.

کفسابی کفپوش چرمی

کفپوش های چرمی در طرح ها و رنگ های مختلفی هستند  که بعد از نصب ظاهری زیبا و منحصر به فرد ایجاد می کنند. از آنجایی که این نوع کفپوش ها مانع از ورود صدا می شوند عایق مناسبی در برابر صدا می باشند. کفپوش های چرمی بسیار نرم و شیک بوده و در مقایسه با سایر کفپوش ها قیمت بالاتری دارند. به دلیل حساس بودن و جنس لطیف این نوع کفپوش ها باید در زمان کفسابی دقت نمود که مواد شوینده با درجه شویندگی بالا استفاده نشود زیرا باعث پوسیدگی و ازبین رفتن کفپوش ها می گردد.

کفسابی کفپوش های وینیل

کفپوش های وینیل دارای ویژگی های خاصی بوده و نصب و تمیز کردن آسانی دارند. به همین خاطر استفاده از این نوع کفپوش ها بسیار رونق گرفته و افراد زیادی برای پوشش کف از آنها استفاده می کنند. کفپوش های وینیل مقاومت بالا و استحکام مناسبی داشته و در عین حال به عنوان یک کفپوش سالم و ایمن شناخته شده است. کفپوش های وینیل کاملا ضد آب هستند و تنوع رنگ و طرح در آنها بسیار زیاد است. از کفپوش های وینیل می توان در هر مکانی مانند اتاق کنفرانس، اتاق مدیریت، اتاق خواب، پذیرایی منزل و فضاهای اداری استفاده نمود. به دلیل داشتن قابلیت استحکام بهره گیری از این نوع کفپوش ها در فضاهای پر رفت و آمد بیشتر بوده و چون کفپوش های وینیل حالت ارتجاعی دارند عایق بسیار مناسبی در فصول مختلف سال هستند. از این رو کفسابی این نوع کفپوش ها کار ساده و آسانی بوده و بعد از هر بار کفسابی به راحتی مانند روز اول می شوند اما در زمان کفسابی باید ضخامت و چگونگی سابیده شدن کفپوش ها را دانسته و بر اساس آن عملیات کفسابی را انجام داده تا از این طریق به کفپوش های وینیل آسیبی وارد نشود.

 

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید