اصول دکوراسیون حمام

بدون دیدگاه

حمام یکی از مهمترین عناصر معماری در هر خانه ای است، در گذشته حمام نه فقط محلی برای استحمام بلکه جایی برای انبار کردن لوازم و وسایل کهنه نیز بود. این روزها حمام محل آرایش و پیرایش جسم و روح تلقی می شود و حتی گاهی استراحت فردی از همین نقطه شروع می شود. بعضی از حمام های امروزی کاربری های تجملی و رفاهی زیادی دارند. کاربری این دسته از حمام ها برای رفع خستگی روزانه و سلامت و پاکیزگی  جسم هستند. مهم نیست که ابعاد حمام شما بزرگ یا کوچک است بلکه مهم این است که از این فضا بهترین استفاده را برای آرامش جسم و روح خود به عمل بیاورید.

عناصر مهمی که در خلق یک حمام زیبا و بی نقص وجود دارد عبارت است از: کفپوش مناسب، پوشش دیواری، استفاده از هواکشی با قدرت مناسب برای تخلیه بخار، کابینت هایی برای قرار دادن حوله و دیگر لوازم جانبی انواع بافت ها و رنگ ها، با انتخابی صحیح از تمامی این مجموعه به فضای دلخواه که آرامش شما را برقرار می کند دست می یابید.

انتخاب دکوراسیون مناسب برای حمام

به هنگام خرید کفپوش مناسب برای حمام نکاتی مانند کیفیت، سایز، رنگ، الگو، طرح و بافت را باید در نظر داشته باشید. بهترین انتخاب زمانی صورت می گیرد که قسمتی از کف حمام را که بسیار توی چشم است با آن کفپوش مورد علاقه دکور کنید. سپس اگر نوع، طرح و رنگ را پسندید آن را برای نصب در کل حمام انتخاب کنید. تنها با یک امتحان کوچک این امکان برای شما به وجود می آید که از انتخابی که کردید ناراضی و پشیمان نشوید.

از بهترین گزینه های انتخابی برای کفپوش حمام، سرامیک است، چرا که به راحتی تمیز می شود و در برابر آب مقاوم  بوده و از لحاظ طرح و رنگ هم بسیار متنوع است. استفاده از سرامیک های شیاردار در اطراف وان بسیار توصیه می شود چرا که به هنگام خیس بودن کف حمام این دسته از سرامیک ها امنیت بالاتری را فراهم می کنند، یعنی میزان سورخوردگی را کمتر می کنند بهتر است برای داشتن حمامی با ایمنی بالا، در اطراف وان و زیر سینک روشویی از کف پوش های دو لایه حاوی لاتکس استفاده کنید. این کفپوش ها توسط لاتکس زیرین به کف حمام نصب می شود و سرخوردگی در لایه ی بیرونی که دارای بافت ناهموار است را کاهش می دهد. با رعایت این چند نکته می توانید شاهد آن باشید که میزان آسیب دیدگی در حمام به صورت چشم گیری کاهش پیدا میکند. در حمام هایی که کف آن شیب زیادی دارند بهتر است موزاییک هایی با سایز کوچک نصب کنید تا هم شیب کمتر به نظر رسد و هم شکستگی و آسیب دیدگی در بین موزاییک ها به وجود نیاید.

می توانید ردیف یا ردیف هایی از این موزاییک ها را طرحدارانتخاب کنید تا دکور حمام شما دارای بافت ورنگ باشد. بهتر است این ردیف ها رنگی متضاد و متفاوت نسبت به رنگ زمینه داشته باشد. اگر کفپوش از سرامیک هایی سفید و روشن پوشیده شده است بهتر است رنگ قرمز، زرد و آبی را برای ردیف ها انتخاب کنید. توجه داشته باشید که رنگ زمینه اگر سفید باشد، حمام را به فضای نورانی و وسیع مبدل می سازد.

اگر حمامی عریض و بزرگ دارید یهتر است از رنگ های تیره استفاده کنید تا کوچک تر و گرم تر به نظر برسد. استفاده از لوازم جانبی مانند تابلوهای تزیینی و دکور های چوبی در این حمام ها باعث می شود که فضا کوچک تر و گرم تر جلوه کند. استفاده از آینه در هر مکانی باعث نورانی شدن و بزرگ جلوه داده شدن آن فضا می شود، بنابراین استفاده از آینه در حمام بسیار توصیه می شود و هم چنین باعث تمیز تر جلوه دادن این فضا می شود.

بنابر سبک دکور حمام می توانید انواع آینه را هماهنگ با آن سبک انتخاب کنید. برای مثال اگر کف حمام سرامیک است و سبک مدرن دارد بهتر است از آینه های مدرن که دور آن ها قاب فلزی به رنگ استیل و برنز است استفاده کنید. اگر کف پوش حمام به رنگ چوب است و کابینت های استفاده شده در آن از نوع چوبی هستند بهتر است آینه ای را انتخاب کنید که قاب چوبی داشته باشد تا سبکی هماهنگ را خلق کند. در نظر داشته باشید که استفاده از کابینت های چوبی آن هم به رنگ تیره حس القای گرمای حمام را بیشتر می کند.

نوشتهٔ بعدی
عوامل مهم در طراحی محیط کار
نوشتهٔ پیشین
سقف های رنگی در دکوراسیون!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید