اصول طراحی غرفه های نمایشگاهی

بدون دیدگاه

اصول طراحی غرفه های نمایشگاهی :

بهتر است بدانید که در دنیای امروز موفقیت زمانی حاصل می شود که در کوتاه ترین زمان ممکن، انبوهی از اطلاعات را بتوان عرضه کرد. از این رو یک راه سریع برای انتقال اطلاعات طراحی غرفه می باشد که از طریق آن می توانید به ارائه هر چه بیشتر خدمات بپردازید.

برای طراحی غرفه های نمایشگاهی بهتر است مواردی را رعایت کنید :

۱-توجه داشته باشید که غرفه انبار نیست و برای طراحی غرفه باید دقت بیشتری به خرج دهید و از اشیای بی استفاده برای پرکردن غرفه استفاده نکنید. زیرا غرفه های نمایشگاهی باید یک اثری هنری از یک سازمان باشد نه اینکه یک انبار برای شرکت.

۲-غرفه ها می توانند یک جلوه زیبا از یک اثر باشند و طراحی هر غرفه نشان دهنده سطح دانش و بینش فرهنگی هنری و البته سلیقه یک سازمان است.

۳-یک غرفه نمایان گر لباس کارفرماست و طراح غرفه باید تمام تلاش خود را انجام دهد تا بهترین طرح را برای آن اجرا کند.
۴-یک نکته مهم این است که طراحی غرفه را باید تخصصی انجام داد تا بتوان یک غرفه حرفه ای را طراحی کرد. یک تیم تخصصی که شامل نجارها، آهنگرها، نقشه کش ها، معماران، طراحان داخلی، طراحان صنعتی، طراحان صحنه و لباس، طراحان گرافیک و گاه حتی مهندسان عمران و کامپیوتر هستند، باید در زمینه طراحی و ساخت غرفه شرکت داشته باشند.

۵- نکته اصلی طراحی غرفه، ایده خلاقانه است و همان طور که می دانید دارای یک فرایند پیچیده بوده و نیازمند روش هایی برای مطالعه می باشد.  

۶-غرفه نمایشگاهی باید دارای طرحی باشد که مخاطب را در غرفه نگه دارد و پاسخگوی افکار و احساساتش باشد.

۷-برای طراحی عرفه باید اهداف کارفرما را جویا شد و روی آن تمرکز کرد تا بتوان طبق آن به ایده های ناب رسید. البته قابل ذکر است که یک طراح همیشه باید یک قدم جلو تر از کارفرما باشد و نسبت به کار حساس تر و با دقت تر عمل کند. از این رو می تواند خواسته های کارفرما را به سوی اهداف جدید سوق دهد.

۸-بزرگترین هنر یک طراح این است که بتواند با حساستی که نسبت به کار دارد، به سرعت درک کند چه خواسته هایی سره و چه چیزهایی ناسره هستند.

۹-برای درک درست از خواسته های کارفرما، بعد از تحقیق و مطالعه باید با خدمات و محصولات به نمایش درآمده، فرآیند کار، یا هر چیز مشابه دیگر در مجموعه کارفرما ارتباط برقرار کرد.

۱۰-در طراحی غرفه، به دلیل اینکه مخاطب به اشیا نزدیک است و غرفه کاملا دید دارد، باید جزئیات در آن رعایت شود و هر گونه سهل انگاری در دید مخاطب ظاهر می شود. بنابراین طرح باید به گونه ای باشد که بیننده نتواند اتصالات را بفهمد، یا اگر فهمید خیال کند یک اتصال حرفه ای دیده است. به همین علت توصیه می شود که در هنگام طراحی با ایده خلاقانه به بررسی جزئیات بپردازید.

عوامل موثر در طراحی و ساخت غرفه های نمایشگاهی :

۱-انتخاب یک محل مناسب برای ارایه محصول و فعالیت شرکت در نمایشگاه

۲- با توجه به امکانات، دکوراسیون غرفه و بازدید کنندگان باید ابعاد و متراژ غرفه مشخص شود.

۳-غرفه آرایی و طراحی زیبا برای محصول مورد نظر

۴-چیدمان مناسب محصولات با توجه به میزان اهمیت آنها

۵-طراحی بخشی مناسب برای مذاکره مشتریان

۶-در هنگام ساخت از لوگو و نمادها با توجه به نوع فعالیت شرکت استفاده شود.

۷-بین دکوراسیون و یونیفورم مسئولین غرفه هارمونی ایجاد شود تا باهم هماهنگ باشد.

۸- استفاده از اصول فنگشوی در رنگ و فرم غرفه

۹-طراحی و چاپ کاتالوگ، بنر، پوستر، تراکت و…

نوشتهٔ بعدی
چیدمان مبل ال
نوشتهٔ پیشین
افتتاح نمایشگاه فرش در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید