انتخاب پرده اتاق کودک

بدون دیدگاه

انتخاب پرده مناسب برای اتاق کودک

دکوراسیون اتاق کودک بهترین و لذت بخش ترین بخش از دکوراسیون منزل می باشد. زیرا استفاده از رنگ ها و طرح های شاد، متنوع و عروسکی برای والدین هم کار جذاب و دلپذیری خواهد بود. اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که دکوراسیون اتاق کودک، بسیار ظریف و کاربردی می باشد به همین دلیل باید با دقت و توجه زیاد صورت بگیرد.

  چیدمان اتاق کودک دارای بخش های متفاوتی است، اما یکی از مهم ترین بخش های آن، توجه به جنس، رنگ و اندازه پرده در این اتاق است. زیرا وجود پرده مناسب نه تنها بر سلامتی جسم و روان کودک تاثیر می گذارد، بلکه باعث دریافت نور مناسب برای رشد و سلامتی کودک هم خواهد شد.

۱- مهم ترین نکته ای که در چیدمان و انتخاب وسایل اتاق کودک باید به آن توجه شود این است که پرده اتاق کودک، به دلیل رعایت مسایل بهداشتی، باید قابل شست وشو، شاد، متنوع و تهیه شده از الیاف طبیعی باشد.

۲- در صورتی که پنچره اتاق کودک شما کوتاه است، هرگز از پرده بلند برای آن استفاده نکنید. زیرا ممکن است کودک شما پرده را کشیده و با این کارخطر سقوط چوب پرده وجود دارد.

۳- برای اتاق کودک خود از پرده های نازکی که نور را از خود عبور داده، اما از تندی آن می کاهند، استفاده کنید. زیرا استفاده مدام و همیشگی از نور در طول روز مناسب نخواهد بود.

۴- رنگ های شاد مانند قرمز، آبی، زرد و به طور کلی هر رنگ شاد دیگری را برای پرده اتاق کودکتان انتخاب کنید. البته توجه داشته باشید که برای انتخاب رنگ پرده بایداصولی را رعایت کنید، برای مثال از رنگ قرمز خالص برای پرده استفاده نکنید، زیرا رنگ قرمز تحریک کننده و حساسیت برانگیز است و ممکن است موجب پرخاشگری کودکان و فعالیت بیش از اندازه آن ها شود.

۵- بهترین رنگ برای پرده اتاق کودک، رنگ آبی با تلفیق زرد یا سبز می باشد. زیرا بازتاب این رنگ ها، به خصوص موقع خواب، آرامش خوبی را به مغز کودک شما می رساند.

۶- توجه داشته باشید که همیشه ساده ترین ها، زیباترین ها هستند. به همین علت از مدل های کودکانه و ساده برای تزیئن پرده اتاق کودکتان استفاده کنید.

۷- برای تزیین والان پرده اتاق کودک نیاز نیست که مقدار زیادی از پارچه را صرف کنید. کافی است به اندازه مورد نیاز پنجره اتاق پارچه ی سفید نخی تهیه کنید و آن را به یک نقاش بسپارید تا یک نقش کودکانه به آن بزند.

۸- همان طور که می دانید، والان پرده تقریبا بالاترین جسمی است که در اتاق به چشم می آید، از این رو بهتر است طرح والان پرده اتاق کودک را به شکل آسمان و رنگ آبی انتخاب کنید، که تصاویری از خورشید، ماه، ستاره و ابر را داشته باشد .

۹- معمولا پارچه روختی اتاق کودک شما دارای طرح عروسکی می باشد، از این رو می توانید از باقی مانده پارچه قسمت های عروسکی آن را جدا کرده و با چسب رو پرده بچسبانید و در نهایت اتو کنید تا قسمت چسب زده شده کاملا به پرده چسبانده شود. با این کار می توانید پرده ای طرح دار و هماهنگ با طرح روتختی اتاق کودک خواهید داشت.

۱۰- برای طرح پرده اتاق کودکتان از طرح های کارتونی و عکس حیوانات بهره مند شوید و با تزیئن یک تور با رنگ های شاد جلوه زیبایی به پرده اتاق کود دلبدتان دهید.

۱۱- برای چیدمان اتاق کودکتان ازرنگ های ملایم استفاده نکنید. بهر است بدانید که  با انتخاب درست رنگهای تند و شاد در کنار هم میتوان اتاق بسیار زیبایی داشته باشید.

نوشتهٔ بعدی
درباره استخر بیشتر بدانیم
نوشتهٔ پیشین
تمیز کردن انواع کف پوش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید